ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ 21.1.17

 

 protoselido

ΙΣΜΗΝΗ ΜΩΡΟΥ

ΙΣΜΗΝΗ ΜΩΡΟΥ (6)

Η κοινωνία απαιτεί συνέπεια και ευθύνη

Γράφτηκε από τον  |  Πέμπτη, 12 Μαΐου 2016 09:34  |  Κατηγορία ΙΣΜΗΝΗ ΜΩΡΟΥ

Ισμήνη  Μώρου*

Υπάρχει ένα πανάρχαιο ιατρικό αξίωμα: ότι η αποτελεσματική θεραπεία προϋποθέτει τη σωστή διάγνωση.

Η σημερινή τουριστική κατάσταση στην Κέρκυρα παρουσιάζεται απογοητευτική και με τάσεις να χειροτερεύσει.

morouΤης Ισμήνης Μώρου

Το εισόδημα από τον τουρισμό στην Κέρκυρα, ένα εισόδημα που δεν αφορά προφανώς μόνο εκείνους που απασχολούνται με τα τουριστικά επαγγέλματα αλλά και με την ευρύτερη κίνηση της κερκυραϊκής αγοράς, μειώνεται, όπως λένε οι μετρήσεις και οι στατιστικές, κάθε χρόνο.
Μία διαφαινόμενη λύση, μέχρις ότου μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μπορέσει με πολλή δουλειά να ανακάμψει ο κερκυραϊκός τουρισμός, είναι η δημιουργία υποδομών και για ειδικές-εναλλακτικές μορφές τουρισμού, που θα προσελκύσουν, έστω και παράλληλα με τον παραδοσιακό τουρισμό, διαφορετικούς – «εξειδικευμένους» επισκέπτες, οι οποίοι εκτός του ότι θα αφήσουν ικανοποιητικό εισόδημα στο νησί, θα μπορούν να γίνουν οι καλύτεροι «διαφημιστές» του νησιού μας, «πρεσβευτές» του τόπου μας και των προσφορών μας, λόγω των ειδικών ενδιαφερόντων τους. Και βέβαια πρέπει παράλληλα να αναβαθμισθούν και οι εγκαταστάσεις και οι παρεχόμενες υπηρεσίες, κυρίως οι νοοτροπίες, τόσο των άμεσα όσο και των έμμεσα εμπλεκομένων στην τουριστική βιομηχανία .
Ο σχεδιασμός μιας οργανωμένης παρέμβασης για την προώθηση εναλλακτικών μορφών τουρισμού αποτελεί πια ανάγκη για το νησί μας. Μεταξύ των προτάσεών μας, σημαντική θέση κατέχει η πρόταση για τον πολιτισμό, που προϋποθέτει αναμόρφωση των θεσμών άσκησης της πολιτιστικής πολιτικής, με τη συμμετοχή του πολίτη για την ενεργοποίηση των  πολιτιστικών φορέων και την προσπάθεια υλοποίησης των δράσεων και των στόχων τους.
Ας αδράξουμε όλοι μαζί την ευκαιρία!2021
Για την Κέρκυρα  η κατάθεση της υποψηφιότητας για Ευρωπαϊκή Πολιτιστική Πρωτεύουσα 2021 σημαίνει ότι ο πολιτισμός θα κατορθώσει να αποτελέσει σημείο αναφοράς της τουριστικής μας πολιτικής αλλά και γενικότερα της κοινωνικής και οικονομικής μας ζωής συγχρόνως.
Είναι η ευκαιρία που όλοι αναζητάμε για το μέλλον και την ανάπτυξη του τόπου μας και οφείλουμε, κάτω απ’ αυτό το πρίσμα, να οδηγούμαστε συνεχώς προς μια κοινωνία συμμετοχική, που υποστηρίζει ότι ο πολιτισμός ισοδυναμεί με την υπερηφάνεια ενός τόπου και θέτει βέτο στην απροκάλυπτη απεμπόληση κάθε ορθής αναπτυξιακής λογικής και σκέψης.

Corfu2021-Ευρωπαϊκή Πολιτιστική Πρωτεύουσα
Υποψήφια Πόλη

Περί εκπαίδευσης

Γράφτηκε από τον  |  Σάββατο, 19 Σεπτεμβρίου 2015 16:00  |  Κατηγορία ΙΣΜΗΝΗ ΜΩΡΟΥ
Το πρώτο κουδούνι χτύπησε πάλι. Χιλιάδες παιδιά γέμισαν τα σχολεία και οι χαρούμενες φωνές τους έκαναν εμάς τους μεγαλύτερους να αισθανθούμε νοσταλγία για τα χρόνια μας που πέρασαν…
 
Της Ισμήνης Μώρου*
 
Το πρώτο κουδούνι, ειδικά φέτος και εν μέσω προεκλογικής περιόδου, μας έδωσε να καταλάβουμε, ότι η εκπαίδευση παραμένει ακόμη < λευκό τοπίο > , γεμάτο εξαγγελίες, συζητήσεις, τοποθετήσεις, ευχολόγια, μακρόπνοα σχέδια, υποσχέσεις…και πολλά σχολεία να παραμένουν κλειστά!
Το πρώτο κουδούνι μας έβαλε σε σκέψεις:
Ποια είναι η πραγματική κατάσταση που βιώνει ο χώρος της παιδείας μας; Σε ποια πραγματικότητα ζουν οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί; Χωρίς να αφορίζουμε, χωρίς να ποινικοποιούμε, χωρίς να ψάχνουμε ευθύνες  και υπεύθυνους ας δούμε κομμάτι αυτής της  πραγματικότητας:
Η ίδια η εκπαιδευτική διαδικασία, το αναλυτικό πρόγραμμα πάνω στo οποίo βασίζεται ο προγραμματισμός, ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της καθημερινής σχολικής ζωής είναι ουσιαστικά ανεφάρμοστο γιατί δεν ανταποκρίνεται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες και τις προκλήσεις των καιρών μας.
Το ολοήμερο σχολείο, μια μεγάλη καινοτομία για την ελληνική πραγματικότητα αν και ξεκίνησε ελπιδοφόρα, λόγω της υποστελέχωσης και της ακατάλληλης κτιριακής υποδομής κατέληξε να είναι απλώς χώρος στάθμευσης και φύλαξης παιδιών.
Τα νηπιαγωγεία αδυνατούν να ανταποκριθούν στο κύριο λόγο ύπαρξής τους ως χώρος αντισταθμιστικής αγωγής και σοβαρής προετοιμασίας για την μετέπειτα κοινωνική και σχολική πορεία των παιδιών. Είναι χώροι δυο ταχυτήτων που κινούνται ανάλογα με τις οικονομικές και εκλογικές απαιτήσεις της εκάστοτε κυβέρνησης. 
Οι διορισμοί των εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες είναι λιγότεροι από κάθε φορά και προσαρμοσμένοι όχι στις εκπαιδευτικές απαιτήσεις αλλά στην οικονομική ένδεια. Η λίστα των αναπληρωτών ολοένα και μεγαλώνει.  Πολλοί από αυτούς, τους νέους εκπαιδευτικούς,  με τα ενισχυμένα προσόντα και συνάμα φωτεινά μυαλά εγκαταλείπουν χωρίς οι ίδιοι να το επιθυμούν τη χώρα  προσδοκώντας ένα καλύτερο αύριο. 
Οι εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων είναι από τους πιο κακοπληρωμένους και στην πράξη δεν εφαρμόζεται η αρχή της ισονομίας αναλόγως των ακαδημαϊκών τους προσόντων. Γεγονός που στερεί και τα κίνητρα εξέλιξης.  Η εργασιακή αβεβαιότητα, η διοικητική ανασφάλεια, οι απολύσεις είναι σε έξαρση, αναστατώνοντας  τον ευαίσθητο αυτό χώρο.
Οι  εκπαιδευτικοί ξεκινούν την  διδακτική τους σταδιοδρομία ανενημέρωτοι, χωρίς καμία ουσιαστική επιμόρφωση και στήριξη. Μπαίνουν στα σχολεία χωρίς να εφοδιάζονται με στοιχεία και γνώσεις για τις ψυχοπαιδαγωγικές απαιτήσεις των παιδιών κι εφήβων που τα ίδια με τη σειρά τους βάλλονται από σημαντικά ζητήματα λόγω των οικονομικών και κοινωνικών περιπετειών των ίδιων των οικογενειών τους. 
Τα βιβλία είναι αταίριαστα με την εποχή, παρωχημένα γεμάτα λάθη κι ασάφειες,  δυσκολοεφάρμοστα στην διδασκαλία.  Γιατί τι σχέση έχουν τα σημερινά παιδιά του 2015 με βιβλία που γράφτηκαν δεκαετίες πριν; Η τεχνολογία κάνει τεράστια άλματα κάθε λίγα χρόνια και ότι την αφορά θα έπρεπε να ακολουθείται πιστά από την εκπαίδευση. 
Η ίδια η μάθηση, το ουσιώδες επίκεντρο της παιδαγωγικής διαδικασίας στηρίζεται κατά κύριο λόγο στην άγονη απομνημόνευση. Δεν είναι ενεργητική, δεν παρέχει κίνητρα και στόχους, δεν προσεγγίζει τα ενδιαφέροντα των  μαθητών και ενισχύει την παραπαιδεία.  Χρόνια τώρα το δημόσιο σχολείο και  πανεπιστήμιο λοιδωρούνται και υποβιβάζονται. 
Τα περισσότερα σχολικά κτίρια και στις δυο βαθμίδες της εκπαίδευσης είναι σημαντικώς ακατάλληλα  είτε ως προς την χρήση τους είτε για την επίδρασή τους στον ψυχισμό των παιδιών διότι η ανυπαρξία χώρου και η στενότης που επικρατεί ενισχύουν φαινόμενα βιαιοπραγίας και  κακομεταχείρισης μαθητών μεταξύ τους(bulling).  Πολλά από τα οποία είναι  σε βαθμό σοβαρής  επικινδυνότητας. 
Η ειδική αγωγή,  ο ευαίσθητος αυτός τομέας ο οποίος έπρεπε να είναι κάτω από την απόλυτη κρατική εποπτεία, νοσεί.
Με όλες αυτές τις επί χρόνια συνεχείς και διαφοροποιημένες εξαγγελίες χωρίς ίχνος σχεδιασμού,  βάλλεται  η σύγχρονη παιδεία κι ο σύγχρονος εκπαιδευτικός.Νόμοι και νομοσχέδια, εξαγγελίες και πολιτικές αποφάσεις ενεργοποιούνται και  μένουν ανεφάρμοστες γιατί αποτυγχάνουν στην πράξη. Πρέπει  πλέον να καταλάβουμε πως οτιδήποτε δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες της  ίδιας της ελληνικής εκπαίδευσης  είναι καταδικασμένο εξ` αρχής να αποτύχει.
Με τις παραπάνω επισημάνσεις,σε μερικά από τα προβλήματα της εκπαίδευσης , γίνεται κατανοητό , ότι η παιδεία είναι διαχρονικά το πεδίο της μόνιμης ήττας όλων των κυβερνήσεων. 
Με δυο λόγια, εάν δεν υπάρξει< ένταξη της παιδείας μας στα διεθνοποιημένα και δυναμικά πεδία της γνώσης  ώστε να διαμορφώνει πολίτες με ευρύτερη παιδεία, περιβαλλοντική, κοινωνική και διαπολιτισμική κουλτούρα, δημοκρατική συνείδηση και ικανότητα συμμετοχής στα δυναμικά εξελισσόμενα πεδία της οικονομικής και κοινωνικής ζωής, καθώς και στον κόσμο των επαγγελμάτων και των τεχνών, ανάθεση περισσότερων αρμοδιοτήτων στις εκπαιδευτικές μονάδες, αξιολόγηση παντού, μετάβαση από την παιδαγωγική της μετάδοσης της γνώσης στην παιδαγωγική της οικοδόμησής της,και αναβάθμιση του ρόλου των εκπαιδευτικών>, τότε αλίμονο στους ηττημένους!
Και το πρώτο κουδούνι, που έχει γίνει εδώ και πολύ καιρό καμπανάκι… θα χτυπήσει και πάλι…  διότι η κοινωνία δεν εφησυχάζει, δεν πείθεται και δεν εξελίσσεται  όταν της στερείς το ύψιστο και αυτονόητο δικαίωμα κοινωνικής παροχής που είναι και αυτό της εκπαίδευσης.
 
*Μέλος Κ.Ε. ΔΗΜ.ΑΡ
Υπ. Βουλευτής
Δημοκρατικής Συμπαράταξης
Κέρκυρας 

Δημοκρατική Αριστερά και Δημοκρατική Συμπαράταξη

Γράφτηκε από τον  |  Σάββατο, 12 Σεπτεμβρίου 2015 21:09  |  Κατηγορία ΙΣΜΗΝΗ ΜΩΡΟΥ

Η ΔΗΜ.ΑΡ αντέχει στην τρομερή πίεση που ασκούν τα υπόλοιπα κόμματα .

Καθαριότητα: στην υγειά σας βρε παιδιά!

Γράφτηκε από τον  |  Δευτέρα, 03 Αυγούστου 2015 02:40  |  Κατηγορία ΙΣΜΗΝΗ ΜΩΡΟΥ

Η καθαριότητα δεν είναι μόνο μισή αρχοντιά αλλά στάση, κουλτούρα, τρόπος ζωής, επιλογή!


morouMήπως δεν θέλουμε μια Κέρκυρα καθαρή; Στεκόμαστε απέναντι στην «κοινωνική παραγωγή της αδιαφορίας» και δεν αναρωτιόμαστε γιατί τόσα σκουπίδια στους δρόμους, στους κάδους, στη ζωή μας;

Τουρισμός και στρατηγική κρίσης: Ονειρο Θερινής Νυκτός;

Γράφτηκε από τον  |  Δευτέρα, 20 Ιουλίου 2015 14:03  |  Κατηγορία ΙΣΜΗΝΗ ΜΩΡΟΥ

morouΤο ότι το πρόβλημα του ελληνικού τουρισμού, της τελευταίας ίσως ελπίδας, τουλάχιστον επί του παρόντος, εσόδων για τη χώρα, είναι ουσιώδες, δεν το αμφισβητεί κανένας.


Κοινωνικό μήνυμα της Ελληνικής Αστυνομίας

ΚΑΙΡΟΣ

Πρωτοσέλιδα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...

ΓΙΝΕ ΣΥΝΔΡΟΜΗΤΗΣ

sindromi