Quantcast
SLIDERΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣΤΟΠΙΚΑ

Αμερικανικό ενδιαφέρον για την Κερκυραϊκή γαστρονομία

Στην Κέρκυρα θα βρίσκεται από σήμερα μέχρι και την ερχόμενη Κυριακή (15/9) η αμερικανίδα δημοσιογράφος, Irene Moore. Η γνωστή δημοσιογράφος, που εξειδικεύεται στα θέματα Luxury Lifestyle & γαστρονομικού τουρισμού είχε προσκληθεί τον περασμένο Μάιο από τον ΕΟΤ, μαζί με άλλους δημοσιογράφους, στο πλαίσιο του προγράμματος ταξιδιών εξοικείωσης και παρακολούθησε στην Κέρκυρα το φεστιβάλ Corfu Food & Wine.

Μετά τις καλές εντυπώσεις, που αποκόμισε από την διοργάνωσή του, τώρα επιστρέφει στο νησί μας, προσκεκλημένη από την Οργανωτική Επιτροπή, προκειμένου να έχει σειρά επαφών με τις νεοεκλεγείσες αυτοδιοικητικές Αρχές. Στόχος, όπως αναφέρουν οι διοργανωτές η προβολή του 3ου Φεστιβάλ Κερκυραϊκής Γαστρονομίας, που είναι προγραμματισμένο για τον Μάϊο 2020, στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Το Φεστιβάλ Τροφίμων & Κρασιού Κέρκυρας
Διοργανώθηκε για πρώτη φορά το 2018. Για την διοργάνωση συνεργάστηκαν μετά είναι το Δήμος Κέρκυρας, Περιφέρεια Ιονίων, Ιόνιο Πανεπιστήμιο, Επιμελητήριο, η Ένωση Ξενοδόχων, Σωματείο Εστιατόρων, το Ίδρυμα Επαγγελματικής Κατάρτισης, η Λέσχη Αρχιμαγείρων και πολλοί άλλοι τουριστικοί & επαγγελματικοί φορείς του νησιού μας. Η διοργάνωση έγινε υπό την αιγίδα του ΕΟΤ. Το Φεστιβάλ γίνεται με στόχο να αναδείξει και να προωθήσει τη γαστρονομία ως κεντρικό ρόλο στην ιστορία και τον πολιτισμό της Κέρκυρας και των Ιονίων Νήσων, αφού η κοινωνική διάσταση των μαγειρικών τεχνών τεκμηριώθηκε για πρώτη φορά στην Οδύσσεια του Ομήρου και συγκεκριμένα στο τμήμα όπου φιλοξενήθηκε ο Οδυσσέας στο νησί της Κέρκυρας. Το χρονοδιάγραμμα του Φεστιβάλ συμπίπτει με την έναρξη της τουριστικής περιόδου με σκοπό την εισαγωγή και προβολή νέων πιάτων εποχής και συνεπώς την ενεργοποίηση της παράτασης της τουριστικής περιόδου.

Η Irene Moore
Είναι εξειδικευμένη δημοσιογράφος με πτυχίο Advanced Sommelier του Chapman International University στη Φλόριντα. Συμμετέχει τακτικά σε προηγμένα σεμινάρια κρασιού και ταξιδεύει στις αμπελουργικές περιοχές των ΗΠΑ, της Γαλλίας και της Ιταλίας ως δημοσιογράφος του κρασιού. Είναι συντάκτης σε πολλά περιοδικά και ιστοτόπους πολυτελών Lifestyle όπως το Trillionaire, τα περιοδικά Miami Modern Luxury, τ Boca Raton και Delray, Flamingo Magazine και τις πολυτελείς ιστοσελίδες AzureAzure.com και MiamiCurated.com. Για 10 χρόνια, ήταν ο αρχισυντάκτης της περιοχή της Φλόριντα, καλύπτοντας τις πολυτελείς αγορές μόδας και τουρισμού υψηλού επιπέδου για όλη τη Νότια Φλόριντα. Εργάστηκε επίσης στη Ν. Υόρκη, όπου υπήρξε από τους κορυφαίους δημοσιογράφους μόδας με την W. Magazine και την Women’s Wear Daily.

Ο ΣΕΤΕ για τον γαστρονομικό τουρισμό

Στο πλαίσιο της στρατηγικής του ΣΕΤΕ (Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων) για την ανάδειξη σημαντικών ζητημάτων που αφορούν στη βιώσιμη ανάπτυξη και ποιοτική αναβάθμιση του ελληνικού τουρισμού, εντάσσεται και το project «Γαστρονομικοί Προορισμοί». Το οποίο έχει ως σκοπό την ποιοτική αναβάθμιση και τον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος πιλοτικών προορισμών μέσα από τη γαστρονομία. Σε αυτό πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν οι τοπικές γαστρονομικές κοινότητες. Γι’ αυτό οι δράσεις του project συμβάλλουν στην ενδυνάμωση των γαστρονομικών κοινοτήτων, ώστε εκείνες να αποτελούν τον κύριο μοχλό ανάπτυξης και συγκρότησης της πολιτιστικής και της τουριστικής τους ταυτότητας του προορισμού. Σύμφωνα με τον ΣΕΤΕ με 400.000 Ευρώ επένδυση σε ενέργειες μάρκετινγκ τα επόμενα 5 χρόνια, η γαστρονομία μπορεί να γίνει ένας από τους κύριους λόγους επιλογής της Ελλάδας ως προορισμού διακοπών.

Ο δωδεκάλογος του ΣΕΤΕ για τον «γαστρονομικό» τουρισμό
• Με τον όρο γαστρονομία νοείται η τέχνη της παρασκευής καλού και νόστιμου φαγητού. Αυτό μπορεί να προσφερθεί σε κάθε χώρο εστίασης, από μια μέση ταβέρνα μέχρι ένα εστιατόριο πολυτελούς ξενοδοχείου.
• Η γαστρονομία υπεισέρχεται με διττό τρόπο στη συζήτηση για τον τουρισμό: – αναβαθμίζει την ταξιδιωτική εμπειρία για όλους ανεξαιρέτως τους τουρίστες – αποτελεί σημαντικό πόλο έλξης για εύπορους τουρίστες ειδικού ενδιαφέροντος, οι οποίοι συνθέτουν μια εξειδικευμένη ζήτηση για γαστρονομικό τουρισμό.
• Ο «γαστρονομικός πατριωτισμός» επιβραβεύεται οικονομικά αφού τα καλά εστιατόρια τοπικής κουζίνας τυγχάνουν δωρεάν προβολής από τα μέσα ενημέρωσης (και ιδίως τον εξειδικευμένο τύπο γαστρονομίας), τους ταξιδιωτικούς οδηγούς, το διαδίκτυο και τους τοπικούς ή εθνικούς τουριστικούς οργανισμούς εξασφαλίζοντας έτσι, πρόσθετη πελατεία, μεγαλύτερης διάρκειας σεζόν και κέρδη.
• Η ελληνική κουζίνα διαθέτει αρετές αλλά χαρακτηρίζεται από δύο σοβαρές αδυναμίες: τα προβλήματα ποιότητας σε όλο το φάσμα παροχής γαστρονομικών υπηρεσιών και την απουσία αποτελεσματικής προβολής του γαστρονομικού πλούτου της Ελλάδας.
• Στις τουριστικές περιοχές υπάρχει έλλειμμα ποιότητας και εντοπιότητας στην κουζίνα τόσο των εστιατορίων, όσο και των καταλυμάτων. Ελάχιστοι είναι οι εστιάτορες και ξενοδόχοι που νιώθουν πρεσβευτές της τοπικής γαστρονομίας.
• Ο βαθμός ελληνικότητας/εντοπιότητας του ξενοδοχειακού πρωινού είναι πρωτίστως θέμα γαστρονομικής κουλτούρας κι όχι κόστους.
• Όταν οι ξενοδόχοι αποφάσισαν να δώσουν προτεραιότητα στην ποιότητα της κουζίνας, βρέθηκαν πρακτικοί τρόποι για να αναβαθμιστεί το φαγητό χωρίς σημαντική επιβάρυνση του κόστους.
• Η γαστρονομία θα πρέπει να αντιμετωπιστεί ως τουριστικό προϊόν και συνεπώς να ενταχθεί στο χαρτοφυλάκιο των προϊόντων του ελληνικού τουρισμού. Η ανάπτυξή της ως τουριστικού προϊόντος δεν απαιτεί επενδύσεις σε εγκαταστάσεις και πάγια. Χρειάζεται επενδύσεις σε ενέργειες μάρκετινγκ.
• Η γαστρονομία ως τουριστικό προϊόν διευρύνεται και πέρα από το συνδυασμό καλού φαγητού με καλό κρασί ή άλλα ποτά, περιλαμβάνοντας τη συμμετοχή σε μαθήματα μαγειρικής, την αγορά χαρακτηριστικών τοπικών προϊόντων γαστρονομίας, την επίσκεψη σε τοπικές αγορές τροφίμων, την επίσκεψη σε χώρους παραγωγής τροφίμων ή ποτών (π.χ. σε οινοποιεία ή τυροκομεία), τη συμμετοχή σε γαστρονομικές γιορτές και φεστιβάλ, την πραγματοποίηση περιηγήσεων κ.ο.κ.
• Η γαστρονομία ως τουριστικό προϊόν χρειάζεται έναν Υπεύθυνο Προϊόντος (Product Manager) -όπως άλλωστε και κάθε τουριστικό προϊόν- ο οποίος στελεχώνει έναν αμιγώς οργανισμό μάρκετινγκ του ελληνικού τουρισμού, μια αναγκαία μετεξέλιξη του ΕΟΤ.
• Η διοίκηση και η προβολή της γαστρονομίας πρέπει να βασιστούν σε ένα επαγγελματικό σχέδιο μάρκετινγκ που περιλαμβάνει τρεις κατηγορίες δράσεων: διαμόρφωση γαστρονομικού χαρτοφυλακίου, ανάπτυξη γαστρονομικού brand, κατάρτιση επικοινωνιακού προγράμματος.
• Βασικό εργαλείο προβολής πρέπει να είναι το διαδίκτυο.

__________________________________________________________________________

Ακολουθήστε το kerkyrasimera.gr για να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα από την Κέρκυρα.

Ακολουθήστε μας στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Instagram

Ακολουθήστε μας στο twitter

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Απαγορεύεται αυστηρά η μη εξουσιοδοτημένη χρήση ή / και η αναπαραγωγή αυτού του υλικού χωρίς ρητή και γραπτή άδεια από τον συγγραφέα ή / και τον ιδιοκτήτη. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποσπάσματα κειμένων που δημοσιεύονται σε αυτήν τη σελίδα και σύνδεσμοι, υπό την προϋπόθεση ότι δίνεται πλήρης και σαφής αναφορά στο kerkyrasimera.gr με κατάλληλη και συγκεκριμένη κατεύθυνση (υπερσύνδεσμος/link) προς το πρωτότυπο περιεχόμενο.
error: Το περιεχόμενο προστατεύεται!!