Quantcast
ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΤΟΠΙΚΑ

Από τον ΦΟΔΣΑ σε Φορέα Διαχείρισης Αποχέτευσης- Σχέδιο Νόμου του υπ. Περιβάλλοντος

Άλλη μια αρμοδιότητα από την Αυτοδιοίκηση καταργείται υποσκάπτοντας έτσι τη λειτουργία της, το ρόλο και τις αρμοδιότητες της, αναφέρει σε ανακοίνωση του ο δήμαρχος Βόρειας Κέρκυρας Γ. Μαχειμάρης, με αφορμή του σχέδιο νόμου του υπουργείου Περιβάλλοντος.

 

Η ανακοίνωση Μαχειμάρη 

Για άλλη μια φορά γινόμαστε θεατές σε ενέργειες που υποσκάπτουν τη  λειτουργία της τοπικής αυτοδιοίκησης -των φορέων της και καταστρατηγούν το ρόλο και τις αρμοδιότητες της, καθιστώντας την σιγά –σιγά άνευ περιεχομένου.

Μετά την προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού για την σύναψη σύμβασης Σύμπραξης Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) για το έργο «Ύδρευση της νήσου Κέρκυρας» και μάλιστα σε αντίθεση με τις πρόσφατες αποφάσεις του ΣτΕ υπέρ της δημόσιας διαχείρισης του νερού (190/2022, 191/2022 της Ολομέλειας και 1886/2022 του Δ’ τμήματος του ΣτΕ),  επιχειρείται με το νομοσχέδιο -εκ νέου- η ιδιωτικοποίηση των υδάτων  στην χώρα μας.

 

Ειδικότερα:  Από την Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) ….πάμε στην «Υπερ-αρχή»  Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ).

Το άρθρο 12  στο νομοσχέδιο καταγράφει :

“Άρθρο 12

Αναδιοργάνωση παρόχων υπηρεσιών ύδατος – Προσθήκη άρθρου 12Β στον ν. 4001/2011

Στον ν. 4001/2011 (Α΄ 179) προστίθεται άρθρο 12Β ως εξής:

«Άρθρο 12Β

Αναδιοργάνωση παρόχων υπηρεσιών ύδατος – Διαχειριστική επάρκεια – Εξουσιοδότηση

1. Έως την 31η Δεκεμβρίου 2024, η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (Ρ.Α.Α.Ε.Υ.) υποβάλλει στους Υπουργούς Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Εσωτερικών πρόταση ολοκληρωμένης δέσμης μέτρων, συνοδευόμενη από ανάλυση οικονομικών και κοινωνικών συνεπειών, για τη διασφάλιση της επιχειρησιακής λειτουργίας του συνόλου των παρόχων υπηρεσιών ύδατος, συμπεριλαμβανομένου του βέλτιστου προτεινόμενου αριθμού τους και του καταμερισμού του γεωγραφικού πεδίου άσκησης των αρμοδιοτήτων τους, λαμβάνοντας υπόψη τα χαρακτηριστικά της κάθε περιοχής. Στο πλαίσιο αυτό, προτείνει την αναδιοργάνωση των υφιστάμενων παρόχων υπηρεσιών ύδατος με συνενώσεις ή συγχωνεύσεις, προς ενίσχυση της διαχειριστικής τους ικανότητας.

2. Η διαπίστωση διαχειριστικής επάρκειας των παρόχων υπηρεσιών ύδατος από τη Ρ.Α.Α.Ε.Υ. αποτελεί προϋπόθεση για την αξιολόγηση προτάσεων των παρόχων υπηρεσιών ύδατος και την υλοποίηση προγραμμάτων μέσω χρηματοδοτικών εργαλείων στον τομέα των υπηρεσιών ύδατος…..”.

 Αφαιρούν λοιπόν την εποπτεία των αποβλήτων και της διαχείρισης υδάτων (ύδρευσης –αποχέτευσης και  επεξεργασίας αστικών αποβλήτων), από την τοπική αυτοδιοίκηση και προικοδοτούν την υπέρ Αρχή, η οποία από τα μεγαθήρια παραγωγής και εμπορίας ενέργειας, θα εποπτεύει εκατοντάδες δήμους, εταιρείες και φορείς που διαχειρίζονται αστικά απόβλητα και νερά, θα εγκρίνει τα σχέδια λειτουργίας, θα επιβάλλει πρόστιμα, θα ελέγχει καταγγελίες κ.λ.π..

 

Στην γενική αποκωδικοποίηση του το σχέδιο νόμου προβλέπει  επέκταση αρμοδιοτήτων της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ),  στους Φορείς Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ) και στους φορείς διαχείρισης υδάτων (ύδρευσης -αποχέτευσης).

Ενδεικτική αναφορά –Δυνατότητες   της  ΥΠΕΡ αρχής:

 

• Να προτείνει συγχωνεύσεις ΔΕΥΑ (Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης Αποχέτευσης) «λαμβάνοντας υπόψη τα χαρακτηριστικά κάθε περιοχής». Η Αρχή θα πρέπει να καταθέσει τις προτάσεις της έως το τέλος του 2024.

 

• Να κάνει συστάσεις στις ΔΕΥΑ, στους φορείς των δήμων για τα απορρίμματα (ΦΟΔΣΑ) ή στους δήμους, ζητώντας τους να τροποποιήσουν τα τιμολόγιά τους και ελέγχοντας την οικονομική αποδοτικότητά τους. Σε περίπτωση που δεν συμμορφωθούν, θα μπορεί να επιβάλλει κυρώσεις: έως 10 εκατ. ευρώ και το 6% των συνολικών ετήσιων εσόδων του προηγούμενου έτους από τις ελεγχόμενες υπηρεσίες (λ.χ. ύδρευσης

• Σε όσους ΦΟΔΣΑ δεν πετυχαίνουν τον στόχο της μείωσης ταφής απορριμμάτων, «θα επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 50 ευρώ ανά τόνο ανεπεξέργαστων αστικών αποβλήτων που καταλήγουν σε ΧΥΤΥ, ενώ υφίσταται μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων» στην περιοχή τους.

 

 Οφείλουμε να προχωρήσουμε στις ενέργειες εκείνες για την προάσπιση των βασικών κοινωνικών αγαθών και αρμοδιοτήτων της τοπικής αυτοδιοίκησης. Να αντιδράσουμε δυναμικά υπέρ των συμφερόντων όλων, των πολιτών, των επαγγελματιών, επιχειρηματιών και των ΟΤΑ.  Διαφορετικά θα αγωνιζόμαστε για ..: “ένα πουκάμισο αδειανό” , όπως λέει ο ποιητής.

Το συγκεκριμένο θέμα θα απασχολήσει την αυριανή ( Τρίτη 7-3-2023) συνεδρίαση της ΔΙΑΔ.Ε.Υ.ΑΔΚ (ΔΙΑΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ ΔΗΜΩΝ ΚΕΡΚΥΡΑΣ)  και δη:

” Συζήτηση για το σχέδιο νόμου για την «Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων και διεύρυνση του αντικειμένου της με αρμοδιότητες επί των υπηρεσιών ύδατος και της διαχείρισης αστικών αποβλήτων, ενίσχυση της υδατικής πολιτικής», με το οποίο υπάγεται στην Ρ.Α.Ε. η οποία μετονομάζεται σε Ρ.Α.Α.Ε.Υ. ο τομέας υπηρεσιών ύδατος κι επομένως και οι Δ.Ε.Υ.Α.

__________________________________________________________________________

Ακολουθήστε το kerkyrasimera.gr για να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα από την Κέρκυρα.

Ακολουθήστε μας στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Instagram

Ακολουθήστε μας στο twitter

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Απαγορεύεται αυστηρά η μη εξουσιοδοτημένη χρήση ή / και η αναπαραγωγή αυτού του υλικού χωρίς ρητή και γραπτή άδεια από τον συγγραφέα ή / και τον ιδιοκτήτη. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποσπάσματα κειμένων που δημοσιεύονται σε αυτήν τη σελίδα και σύνδεσμοι, υπό την προϋπόθεση ότι δίνεται πλήρης και σαφής αναφορά στο kerkyrasimera.gr με κατάλληλη και συγκεκριμένη κατεύθυνση (υπερσύνδεσμος/link) προς το πρωτότυπο περιεχόμενο.
error: Το περιεχόμενο προστατεύεται!!