Quantcast
ΠΟΛΙΤΙΚΗΤΟΠΙΚΑ

Γκίκας προς  Υπ. Οικονομικών για μείωση  Φόρου  ιδιωτικών σκαφών αναψυχής

Επιστολή προς τον Υπουργό Οικονομικών,Χρήστο Σταικούρα, και τον Υφυπουργό Απόστολο Βεσυρόπουλο, απέστειλε χθες ο Βουλευτής Κερκύρας της Νέας Δημοκρατίας, Στέφανος Γκίκας, ζητώντας την μείωση της αντικειμενικής δαπάνης των ιδιωτικών σκαφών αναψυχής, καθώς και του αντίστοιχου Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης, σε ποσοστό ανάλογο του διαστήματος που τα σκάφη ήταν σε καθεστώς υποχρεωτικής ακινησίας.

Ο Βουλευτής αναφέρει στην επιστολή του, ότι η ιδιοκτησία ενός ιδιωτικού σκάφους αναψυχής είναι κάτι σύνηθες και είναι ευρέως διαδεδομένη στις νησιωτικές περιοχές και ότι τα σκάφη αυτά συχνά χρησιμοποιούνται ως μεταφορικό μέσον των νησιωτών. 

Υπενθυμίζει ότι τα σκάφη αναψυχής αποτελούν τεκμήριο διαβίωσης, ενώ στα σκάφη με μήκος άνω των 5 μέτρων, επιβάλλεται και Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης που υπολογίζεται ως ποσοστό 13% επί του τεκμηρίου.

Τονίζει ότι την περίοδο των δύο lockdown απαγορεύτηκε και συνεχίζει να απαγορεύεται ο απόπλους και ο κατάπλους ιδιωτικών σκαφών αναψυχής σε όλη την Ελληνική Επικράτεια, με συνέπεια τα σκάφη να μείνουν σε υποχρεωτική ακινησία για μεγάλο διάστημα του 2020, κάτι που συνεχίζεται και το 2021.

Κατόπιν αυτών ζητά από τους αρμόδιους Υπουργούς, ως μέτρο στήριξης των ιδιοκτητών σκαφών αναψυχής, την μείωση της αντικειμενικής δαπάνης των σκαφών, καθώς και του αντίστοιχου Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης, σε ποσοστό ανάλογο του διαστήματος που τα σκάφη ήταν σε καθεστώς υποχρεωτικής ακινησίας.

 

 Η επιστολή

Αγαπητοί Υπουργοί,

Επιθυμώ να θέσω υπόψιν σας ένα ζήτημα που αφορά στην φορολόγηση ιδιωτικών σκαφών αναψυχής και προβληματίζει ιδιαιτέρως τους πολίτες των νησιωτικών περιοχών.

Η Ελλάδα είναι μια νησιωτική χώρα με μεγάλη ακτογραμμή και μακρά ναυτική παράδοση. Στα νησιά μας κατοικεί το 15% του συνολικού πληθυσμού της χώρας. Η ιδιοκτησία επομένως ενός ιδιωτικού σκάφους αναψυχής είναι κάτι σύνηθες και ευρέως διαδεδομένο. Τα σκάφη αυτά συχνά χρησιμοποιούνται ως κύριο μεταφορικό μέσον των νησιωτών. 

Όπως είναι γνωστό, τα σκάφη αναψυχής αποτελούν τεκμήριο διαβίωσης. Για σκάφη μήκους έως πέντε μέτρων το τεκμήριο είναι 4.000 Ευρώ και για σκάφη άνω των 5 μέτρων το ποσό αυτό αυξάνεται κατά 2.000 Ευρώ ανά μέτρο. Ειδικότερα για σκάφη με μήκος άνω των 5 μέτρων, επιβάλλεται και Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης που υπολογίζεται ως ποσοστό 13% επί του τεκμηρίου.

Όπως γνωρίζετε, την περίοδο των δύο lockdown απαγορεύτηκε και συνεχίζει να απαγορεύεται ο απόπλους και ο κατάπλους ιδιωτικών σκαφών αναψυχής σε όλη την Ελληνική Επικράτεια. Το μέτρο αυτό κρίθηκεαναγκαίο από την επιστημονική κοινότητα

για την αποφυγή διάδοσης του κορονοϊού. Η απαγόρευση δε, ήταν καθολική χωρίς εξαιρέσεις. Κατά συνέπεια τα σκάφη έμειναν σε υποχρεωτική ακινησία για μεγάλο διάστημα του 2020γεγονός που συνεχίζεται και το 2021.

Κατόπιν τούτου, παρακαλώ να εξετάσετε την δυνατότητα– ως μέτρο στήριξης των ιδιοκτητών σκαφών αναψυχής – της  μείωσης της αντικειμενικής δαπάνης τους καθώς και του αντίστοιχου Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης, σε ποσοστό ανάλογο του διαστήματος που τα σκάφη ήταν σε καθεστώς υποχρεωτικής ακινησίας.

Σας ευχαριστώ θερμά.

 

__________________________________________________________________________

Ακολουθήστε το kerkyrasimera.gr για να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα από την Κέρκυρα.

Ακολουθήστε μας στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Instagram

Ακολουθήστε μας στο twitter

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Απαγορεύεται αυστηρά η μη εξουσιοδοτημένη χρήση ή / και η αναπαραγωγή αυτού του υλικού χωρίς ρητή και γραπτή άδεια από τον συγγραφέα ή / και τον ιδιοκτήτη. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποσπάσματα κειμένων που δημοσιεύονται σε αυτήν τη σελίδα και σύνδεσμοι, υπό την προϋπόθεση ότι δίνεται πλήρης και σαφής αναφορά στο kerkyrasimera.gr με κατάλληλη και συγκεκριμένη κατεύθυνση (υπερσύνδεσμος/link) προς το πρωτότυπο περιεχόμενο.
error: Το περιεχόμενο προστατεύεται!!