Quantcast
ΠΟΛΙΤΙΚΗΤΟΠΙΚΑ

Γκίκας: «Τα Πανεπιστήμιά μας γίνονται πιο ποιοτικά και αυτόνομα» (vid)

Ομιλία στην Ολομέλεια της Βουλής πραγματοποίησε ο Βουλευτής Κέρκυρας της Νέας Δημοκρατίας, Στέφανος Γκίκας, κατά την συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ποιοτική αναβάθμιση των ΑΕΙ.

Ο Στέφανος Γκίκας ξεκίνησε την τοποθέτησή του καταδικάζοντας την επίθεση που πραγματοποιήθηκε στο κτήριο που στεγάζεται η εφημερίδα Real News, όπως και την χυδαία επίθεση που δέχτηκε η Υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως από τον Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Χριστόφορο Βερναδάκη.

Ο Βουλευτής έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο γεγονός ότι τρία ακριβώς χρόνια μετά τις εκλογές του 2019 και έχοντας ήδη προβεί σε σημαντικές μεταρρυθμίσεις που αφορούν όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, το Υπουργείο Παιδείας υλοποιεί με το όγδοο νομοσχέδιό του το σύνολο των βασικών προεκλογικών δεσμεύσεων της Νέας Δημοκρατίας για την Παιδεία. Υπογράμμισε ότι τα τρία αυτά χρόνια διαχειρίστηκε παράλληλα τις επιπτώσεις της πανδημίας στην εκπαίδευση, ενώ μαζί με τις φετινές 8.500 προσλήψεις θα έχει πραγματοποιήσει ρεκόρ μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών, που φτάνουν τις 25.000, για τα σχολεία μας. «Αυτό δεν το έχει πετύχει καμία άλλη Κυβέρνηση στο παρελθόν», σημείωσε.

Αναφερόμενος στο σχέδιο νόμου, ο κ. Γκίκας εξήγησε ότι πρόκειται για νόμο πλαίσιο «που κωδικοποιεί τη διάσπαρτη νομοθεσία για την λειτουργία των Πανεπιστημίων και θεσπίζει παράλληλα ένα σύγχρονο πλαίσιο για τα ΑΕΙ». Διευκρίνισε ότι στόχος είναι τα Πανεπιστήμια να γίνουν «ακόμη πιο ποιοτικά, αυτόνομα και εξωστρεφή προς όφελος της πανεπιστημιακής κοινότητας».

Σε αυτό το πλαίσιο αναφέρθηκε σε πρωτοβουλίες που θα αναβαθμίσουν ουσιαστικά τα ΑΕΙ, όπως είναι η εισαγωγή του Ελληνικού Erasmus το οποίο θα δώσει τη δυνατότητα στους φοιτητές να συμμετάσχουν για ένα εξάμηνο σε πρόγραμμα σπουδών άλλου Ελληνικού Πανεπιστήμιου. Με αυτό τον τρόπο θα «μπορέσουν να εξερευνήσουν διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα, να αποκτήσουν διεπιστημονική αντίληψη και σημαντικές νέες εμπειρίες», είπε χαρακτηριστικά.

Έδωσε επίσης ιδιαίτερη έμφαση στην καλύτερη ενσωμάτωση της πρακτικής άσκησης στην εκπαιδευτική διαδικασία, στην υποχρεωτική ασφαλιστική κάλυψη των φοιτητών και στον καθορισμό του ελάχιστου ύψους της αποζημίωσής τους.

Εισάγονται παράλληλα τα διπλά προπτυχιακά προγράμματα σπουδών, τα προγράμματα σπουδών δευτερεύουσας κατεύθυνσης και τα διπλά πτυχία. Ο Στέφανος Γκίκας αναφέρθηκε και στην δυνατότητα ίδρυσης επαγγελματικών μεταπτυχιακών, όπως και στο γεγονός ότι εισάγεται επιτέλους και στη χώρα μας το βιομηχανικό διδακτορικό, όπου ο υποψήφιος διδάκτορας θα μπορεί να συνεργάζεται με μία επιχείρηση ή βιομηχανία.

Ο Βουλευτής στάθηκε και σε διατάξεις του νομοσχεδίου με έντονο κοινωνικό χαρακτήρα, όπως είναι η ίδρυση Κέντρων Ψυχολογικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης στα ΑΕΙ. Δίνεται έμφαση και στην ψυχική υγεία των μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας. Παράλληλα, «για την διασφάλιση της φυσικής και ψηφιακής προσβασιμότητας και την πλήρη συμμετοχή όλων, δημιουργείται σε κάθε ΑΕΙ Μονάδα Ισότιμης Πρόσβασης Ατόμων με Αναπηρία και ατόμων με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες», επεσήμανε.

Σε ότι αφορά στο νέο μοντέλο διοίκησης των Πανεπιστημίων, ο κ. Γκίκας εξήγησε ότι θεσπίζεται 11μελές Συμβούλιο Διοίκησης με διοικητικές, οικονομικές, διαχειριστικές και στρατηγικές αρμοδιότητες. Όπως διευκρίνισε, τα 6 μέλη του θα προέρχονται από το Πανεπιστήμιο, ενώ το Συμβούλιο Διοίκησης θα εκλέγει τον Πρύτανη. Όπως επεσήμανε, πρόκειται για μία καλή διεθνή πρακτική, που εφαρμόζεται με επιτυχία σε μεγάλα Πανεπιστήμια του εξωτερικού.

Παράλληλα, το νομοσχέδιο προχωρά σε σημαντική αποκέντρωση, αφού ζητήματα που ρυθμίζονταν έως τώρα από τη Βουλή ή από το Υπουργείο, π.χ. η ίδρυση προγραμμάτων σπουδών ή ο ορισμός πηγών χρηματοδότησης, περνούν επιτέλους στο Πανεπιστήμιο.

Έκανε επιπλέον ειδική αναφορά στην σημαντική υποστήριξη που θα παρέχεται σε μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς φοιτητές, αφού θα μπορούν να ιδρύουν νεοφυείς επιχειρήσεις εντός του Πανεπιστημίου.

Ο Στέφανος Γκίκας υπογράμμισε και τις ριζικές αλλαγές που προβλέπονται στη διαδικασία αναγνώρισης τίτλων σπουδών του εξωτερικού από τον ΔΟΑΤΑΠ, αφού καταργούνται γραφειοκρατικές διαδικασίες που ταλαιπωρούσαν τους ενδιαφερόμενους. «Πλέον θα εξυπηρετούνται καλύτερα, αλλά και ταχύτερα», επεσήμανε.

Ο Βουλευτής έκανε ειδική αναφορά στην αναβάθμιση του Ολοήμερου Σχολείου και συγκεκριμένα στην επέκταση του ωραρίου του έως τις 5:30 μμ, όπως και στο πλούσιο και ποιοτικό πρόγραμμα εκπαιδευτικών, ψυχαγωγικών και αθλητικών δράσεων που θα μπορούν να παρακολουθούν τα παιδιά. «Όταν θα επιστρέφουν στο σπίτι, θα έχουν ολοκληρώσει τα μαθήματά τους και θα έχουν περάσει ποιοτικό παιδαγωγικό χρόνο», σχολίασε.

Τέλος, ο Βουλευτής ανέδειξε την σημασία της επίλυσης μίας εκκρεμότητας 77 χρόνων, η οποία αφορούσε 3.500 Ιερείς χωρίς οργανικές θέσεις. Το σχέδιο νόμου επικαιροποιεί τον αριθμό των κληρικών, ο οποίος θα αντιστοιχεί πλέον στις οργανικές θέσεις, ενώ όπως υπογράμμισε, δεν δημιουργείται νέα οικονομική επιβάρυνση για το Κράτος, αφού οι Ιερείς μισθοδοτούνταν ήδη.

Κλείνοντας την ομιλία του ο Στέφανος Γκίκας είπε:  «Το νομοσχέδιο θέτει τις βάσεις για να εξελιχθούν τα Πανεπιστήμιά μας σε πιο ποιοτικά, καινοτόμα και εξωστρεφή Ιδρύματα, που θα λειτουργούν με μεγαλύτερη αυτονομία και αποτελεσματικότητα. Δημιουργείται το πλαίσιο για ένα σύγχρονο, ανταγωνιστικό Ελληνικό Πανεπιστήμιο, προσαρμοσμένο στις διεθνείς εξελίξεις, με περισσότερες ευκαιρίες για όλα τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας

 

ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ

__________________________________________________________________________

Ακολουθήστε το kerkyrasimera.gr για να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα από την Κέρκυρα.

Ακολουθήστε μας στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Instagram

Ακολουθήστε μας στο twitter

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Απαγορεύεται αυστηρά η μη εξουσιοδοτημένη χρήση ή / και η αναπαραγωγή αυτού του υλικού χωρίς ρητή και γραπτή άδεια από τον συγγραφέα ή / και τον ιδιοκτήτη. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποσπάσματα κειμένων που δημοσιεύονται σε αυτήν τη σελίδα και σύνδεσμοι, υπό την προϋπόθεση ότι δίνεται πλήρης και σαφής αναφορά στο kerkyrasimera.gr με κατάλληλη και συγκεκριμένη κατεύθυνση (υπερσύνδεσμος/link) προς το πρωτότυπο περιεχόμενο.
error: Το περιεχόμενο προστατεύεται!!