Quantcast
SLIDERΤΟΠΙΚΑΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ελπίδες για «δοκιμαστικές» κρουαζιέρες & σε Κέρκυρα

Αναπτερώνονται οι ελπίδες για επανεκκίνηση της κρουαζιέρας, έστω και «δοκιμαστικά», είτε στις αρχές Αυγούστου, είτε αρχές Σεπτεμβρίου.

Σύμφωνα με χθεσινό ρεπορτάζ του Μηνά Τσαμόπουλου στο «newmoney.gr» «υπάρχουν πληροφορίες ότι ήδη δύο εταιρείες προγραμματίζουν την έναρξη δοκιμαστικών ταξιδιών από Ιταλία για Ελλάδα με προσεγγίσεις σε Κέρκυρα-Κατάκολο-Μύκονο και Πειραιά.
Ακούγεται ότι η εταιρεία MSC θα έρθει στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο. Όλα αυτά μένει να τα δούμε στην πράξη αφού οι συνθήκες αλλάζουν μέρα με την ημέρα λόγω της πανδημίας και της αρνητικής ψυχολογίας των τουριστών».
Το ενδιαφέρον εταιρειών κρουαζιέρας για να προσεγγίσουν στο λιμάνι της Κέρκυρας επιβεβαίωσαν στην «ΚΣ» στελέχη του ΟΛΚΕ. Στο μεταξύ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε τις «υγειονομικές» οδηγίες για την επανεκκίνηση της κρουαζιέρας, με την Διεθνή Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) να χαρακτηρίζουν το γεγονός «ως ορόσημο στην προσπάθεια επανέναρξης των δρομολογίων κρουαζιέρας στην Ευρώπη». Σύμφωνα με το σχεδιασμό των μελών της CLIA, η επανέναρξη των δρομολογίων θα γίνει σταδιακά και σε διαφορετικές φάσεις, ενώ η πλήρης επαναλειτουργία θα εξαρτηθεί από ένα συνδυασμό παραγόντων, που περιλαμβάνουν τα μέτρα που θα λαμβάνονται σε διεθνές, εθνικό αλλά και τοπικό επίπεδο, την επιδημιολογική κατάσταση των περιοχών αλλά και τις εξελίξεις στην ιχνηλάτηση, τη θεραπεία και την πρόληψη έναντι της νόσου.

Ελπίδες για επανεκκίνηση
Σύμφωνα με το χθεσινό ρεπορτάζ του newmoney.gr: “Ήδη δύο εταιρείες προγραμματίζουν την έναρξη δοκιμαστικών ταξιδιών από Ιταλία για Ελλάδα με προσεγγίσεις από τις αρχές Αυγούστου και Σεπτεμβρίου στο Κατάκολο, Μύκονο, Πειραιά και Κέρκυρα. Ακούγεται ότι η εταιρεία MSC θα έρθει στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο. Όλα αυτά μένει να τα δούμε στην πράξη αφού οι συνθήκες αλλάζουν μέρα με την ημέρα λόγω της πανδημίας και της αρνητικής ψυχολογίας των τουριστών”. Και το ρεπορτάζ συνεχίζει, ότι όπως επισημαίνουν επαΐοντες της κρουαζιέρας “το θέμα που ανακύπτει είναι κατά πόσο αυτά τα λιμάνια έχουν τις κατάλληλες υποδομές, οργάνωση και προσωπικό, συμπεριλαμβανομένου και του προσωπικού ασφαλείας για την εφαρμογή και τήρηση των αυστηρών υγειονομικών πρωτοκόλλων που αναμένονται αλλά και των μέτρων ασφαλείας. Κατά περίπτωση και αν χρειάζονται θα πρέπει να γίνουν σημαντικές επιχειρησιακές, λειτουργικές και υγειονομικές παρεμβάσεις που θα απαιτήσουν ιδιαίτερη τεχνογνωσία, συντονισμός και γρήγορη λήψη αποφάσεων, μαζί με χρηματοδότηση “fast track” ώστε να είμαστε έτοιμη ως χώρα να υποδεχθούμε ξανά τα κρουαζιερόπλοια”.
Να σημειώσουμε ότι ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας Σπύρος Ζερβόπουλος έχει δηλώσει ότι: «Το λιμάνι μας είναι πανέτοιμο να υποδεχτεί τουρίστες». Ενώ, όπως είναι γνωστό η κυβέρνηση από την 1η Ιουλίου, που άνοιξαν οι πύλες εισόδου της χώρας, έχει προγραμματίσει την διενέργεια συγκεκριμένου αριθμού τεστ για τον κορωνοϊό, τόσο στα από στεριάς σύνορα, όσο και σε αεροδρόμια και λιμάνια».

Κύριο μέλημα η υγεία & ασφάλεια των επιβατών

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε έναν κατάλογο 50 σελίδων με τις προτάσεις της για την επανεκκίνηση της κρουαζιέρας, όσον αφορά την υγιεινή, τις αποστάσεις ασφαλείας καθώς και τον έλεγχο υγείας των επισκεπτών και του προσωπικού. Τα προτεινόμενα μέτρα στα κρουαζιερόπλοια είναι παρόμοια με όσα τηρούνται στα ξενοδοχεία. Η ΕΕ δίνει μεγάλη έμφαση στη συνεργασία μεταξύ των εταιριών κρουαζιέρας με τις αρχές των προορισμών. Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) με ανακοίνωση της καλωσορίζει τη δημοσίευση από την EU Healthy Gateways των οδηγιών για την επανέναρξη της κρουαζιέρας. Και όπως αναφέρει: «Οι εταιρείες κρουαζιέρας μέλη της CLIA διαμορφώνουν τα πρωτόκολλά τους, τα οποία βασίζονται στις οδηγίες των υγειονομικών αρχών και των εξειδικευμένων επιστημόνων, με μια ολιστική προσέγγιση που καλύπτει όλα τα στάδια για τον ταξιδιώτη, από την κράτηση και όλη τη διάρκεια των διακοπών έως την ασφαλή επιστροφή στο σπίτι. Οι οδηγίες που δημοσιεύθηκαν θα βοηθήσουν στην επικαιροποίηση των πρωτοκόλλων και θα ενισχύσουν το επίπεδο εμπιστοσύνης για τους επιβάτες και τα πληρώματα των κρουαζιερόπλοιων.

Οι συζητήσεις CLIA με Υπουργούς Τουρισμού & Ναυτιλίας
Οι θετικές προοπτικές για την επανεκκίνηση της κρουαζιέρας στην Ελλάδα από τον Αύγουστο, είχαν αναδειχτεί προ δεκαπενθημέρου κατά τη διάρκεια των συζητήσεων που είχε η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας – CLIA με τον Υπουργό Τουρισμού, τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής καθώς και με τους ειδικούς του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), σύμφωνα με την Μαρία Δεληγιάννη, εκπρόσωπο της CLIA στην Ανατολική Μεσόγειο. Η οποία είχε αναφέρει ότι: “Οι εταιρείες κρουαζιέρας σχεδιάζουν τη σταδιακή επανεκκίνηση της δραστηριότητάς τους, η οποία αρχικά θα περιλαμβάνει περιορισμένο αριθμό δρομολογίων. Στο πλαίσιο αυτό, ενημερώσαμε τους Έλληνες αξιωματούχους για την πρόθεση των εταιρειών να εντάξουν την Ελλάδα στα δρομολόγιά τους από τον προσεχή Αύγουστο».

Τα μέτρα για τα κρουαζιερόπλοια
Στις προτάσεις περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων, ότι οι άνθρωποι μεγάλης ηλικίας θα πρέπει να έχουν μαζί τους έλεγχο υγείας που θα πρέπει να έχει διεξαχθεί εκ των προτέρων.
Συγκεκριμένα, οι άνθρωποι άνω των 65 ετών ή όσοι πάσχουν από χρόνιες ασθένειες θα πρέπει να ωθούνται να πραγματοποιούν επίσκεψη στο γιατρό πριν την έναρξη του ταξιδίου, ώστε να διαπιστώνεται εάν η κατάσταση της υγείας τους επιτρέπει το ταξίδι.
Επιπλέον, οι δραστηριότητες και υπηρεσίες που προσφέρονται στο κρουαζιερόπλοιο θα πρέπει να οργανώνονται βάσει ηλικιακών ομάδων ώστε να διαχωρίζονται οι επιβάτες και τα μέλη πληρώματος μεγαλύτερης ηλικίας από τους νεότερους.
Οι προτάσεις απευθύνονται τόσο στις εταιρίες κρουαζιέρας όσο και στα λιμάνια. Και οι δύο πλευρές θα πρέπει να διασφαλίσουν ότι ακολουθούνται οι κανόνες υγιεινής και αποστάσεων. Η ΕΕ προτείνει επίσης στις εταιρίες κρουαζιέρας να περιορίσουν τη χωρητικότητα και να πραγματοποιούν μικρότερα ταξίδια από 3 έως 7 ημερών καθώς και μειωμένες προσεγγίσεις σε λιμάνια.
Προκειμένου να απομονώνονται πιθανά κρούσματα κορωνοϊού, οι πάροχοι υπηρεσιών θα πρέπει να προσφέρουν ειδικά σχεδιασμένες καμπίνες για τουλάχιστον το 5% των επιβατών και το 5% του πληρώματος εάν δε μπορεί να γίνει προσέγγιση σε λιμάνι μέσα σε ένα 24ωρο. Στα ταξίδια μικρότερης διάρκειας μεταξύ προσεγγίσεων, η χωρητικότητα αυτή θα μπορεί να πέφτει στο 1%.
Επιπλέον, σειρά προτάσεων της ΕΕ αφορούν τους δημόσιους χώρους των πλοίων. Μεταξύ άλλων, οι επιβάτες θα πρέπει να ενθαρρύνονται να μην χρησιμοποιούν τους ανελκυστήρες, όπου αυτό είναι δυνατό. Στα καζίνο, τα εστιατόρια και άλλους δημόσιους χώρους, οι εταιρίες κρουαζιέρας θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι τηρούνται τα ελάχιστα μέτρα καθαριότητας και ότι όλοι φορούν μάσκες.
Η χωρητικότητα στις πισίνες θα πρέπει να περιορίζεται έτσι ώστε κάθε λουόμενος να έχει τουλάχιστον 4 τ.μ. ελεύθερο χώρο γύρω του. Τα γεύματα στο πλοίο θα πρέπει να σερβίρονται με βάρδιες για να περιοριστεί η πολυκοσμία στα εστιατόρια. Μόνο οι επισκέπτες της ίδιας καμπίνας, ή της ίδιας οικογένειας, θα μπορούν να κάθονται στο ίδιο τραπέζι.

__________________________________________________________________________

Ακολουθήστε το kerkyrasimera.gr για να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα από την Κέρκυρα.

Ακολουθήστε μας στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Instagram

Ακολουθήστε μας στο twitter

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Απαγορεύεται αυστηρά η μη εξουσιοδοτημένη χρήση ή / και η αναπαραγωγή αυτού του υλικού χωρίς ρητή και γραπτή άδεια από τον συγγραφέα ή / και τον ιδιοκτήτη. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποσπάσματα κειμένων που δημοσιεύονται σε αυτήν τη σελίδα και σύνδεσμοι, υπό την προϋπόθεση ότι δίνεται πλήρης και σαφής αναφορά στο kerkyrasimera.gr με κατάλληλη και συγκεκριμένη κατεύθυνση (υπερσύνδεσμος/link) προς το πρωτότυπο περιεχόμενο.
error: Το περιεχόμενο προστατεύεται!!