Quantcast
ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΟΖΙΔΗΣ

Η αλήθεια για την άδικη και άνιση μεταχείριση της Κέρκυρας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες!

Παναγιώτης Ποζίδης

Τις τελευταίες ημέρες βρίσκεται σε εξέλιξη μια συστηματική προσπάθεια από τοπικούς φορείς να συγκαλύψουν το μεγάλο σκάνδαλο της κατάφωρης αδικίας που συντελείται σε βάρος του νησιού μας, στο θέμα των θαλάσσιων συγκοινωνιών. Είναι αυτοί που και ως κυβερνητικοί εκπρόσωποι και ξεχνούν την εντολή εκπροσώπησης, διεκδίκησης και λύσης των τοπικών προβλημάτων που τους παρείχε ο κερκυραϊκός λαός. Παρουσιάζουν την επιλεκτική και άδικη πολιτική σε βάρος της Κέρκυρας ως παράλειψη, ως λανθασμένη εκτίμηση και πληροφόρηση και την ανάδειξη της άνισης αντιμετώπισή μας ως υποκινούμενη από σκοπιμότητα.

Τα στοιχεία, όμως, των ίδιων των νομοθετημάτων τους αποδεικνύουν το, με μια ματιά, εξόφθαλμα ορατό: την αδικία σε βάρος της Κέρκυρας και της Λευκίμμης.

Ειδικότερα, πολύ συνοπτικά καταγράφεται το πλαίσιο των αποφάσεων της κυβέρνησης, που δείχνει ότι όλη αυτή η διαδικασία και η επιδότηση αφορούν στην αντιμετώπιση των συγκοινωνιακών προβλημάτων στα νησιά, την κίνηση, δηλ. των επιβατών, κατοίκων και επισκεπτών, και την αντιμετώπιση των οικονομικών επιπτώσεων που υπάρχουν την περίοδο αυτή και όχι τροφοδοσίες και άλλα παραπλανητικά.

Συγκεκριμένα:

  1. Στο άρθρο εξηκοστό δεύτερο του μέρους ΙΒ της από 30.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας κορωνοϊού COVID-19 και άλλες κατεπείγουσες διατάξεις », που έχει ως θέμα: «Κατεπείγουσες ρυθμίσεις για τη διασφάλιση της ελάχιστης θαλάσσιας συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης νησιωτικών περιοχών», προβλέπεται ότι για τη διασφάλιση της ελάχιστης θαλάσσιας συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης των νησιών, μπορεί να συνάπτονται συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, για την αποκλειστική εξυπηρέτηση συγκεκριμένου δρομολογίου ή δρομολογίων.
  2. Στο άρθρο 2 της με αρ. πρωτ. 2252.1-1/23751/2020 Υπουργικής Απόφασης με θέμα: Συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας του άρθρου εξηκοστού δευτέρου της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου ΠΝΠ 30.3.2020 (Α’ 75) για τη διασφάλιση της ελάχιστης θαλάσσιας συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης νησιωτικών περιοχών αναφέρεται ότι:

Η διαδικασία σύναψης σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για συγκεκριμένη/ες γραμμή ή γραμμές εκκινεί από 20.04.2020, εφόσον διαπιστωθεί ότι συντρέχουν σωρευτικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις: α) Υφίσταται ουσιώδης μείωση του μεταφορικού έργου στη συγκεκριμένη γραμμή ή γραμμές. Ως ουσιώδης μείωση νοείται η μείωση του μέσου όρου της κίνησης επιβατών κατά ποσοστό ογδόντα τοις εκατό (80%) και της συνολικής κίνησης οχημάτων όλων των κατηγοριών κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) το τελευταίο δεκαήμερο από τη γενική διακοπή εκτέλεσης δρομολογίων ή την υποβολή αιτήσεων διακοπής κατά τα προβλεπόμενα στην περ. (β) κατωτέρω, σε σχέση με τα αντίστοιχα στοιχεία του έτους 2019 για το ίδιο χρονικό διάστημα. Για τη διαπίστωση των ανωτέρω ποσοστών μεταβολής του μεταφορικού έργου, λαμβάνονται υπόψη στοιχεία λιμενικών αρχών από τους λιμένες αφετηρίας της γραμμής ή γραμμών….

  1. Στη με αρ. πρωτ. 2252.1.1/23305/2020/14.4.2020 κοινή Υπουργική Απόφαση ορίζεται το ύψος της χρηματοδότησης των συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας έως του ποσού των δέκα πέντε εκατομμυρίων ευρώ.
  2. Στη με αρ. Πρωτ.: 2252.1.1 /23934/20/21.4.2020 πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για σύναψη σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για τη διασφάλιση της ελάχιστης θαλάσσιας συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης δρομολογιακών γραμμών αναφέρεται ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, για λόγους κοινωνικής, οικονομικής και εδαφικής συνοχής και προς κάλυψη επειγουσών συγκοινωνιακών αναγκών, προτίθεται να προβεί στη σύναψη συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για την ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση δρομολογιακών γραμμών με επιστροφή, όπου περιλαμβάνει και το δρομολόγιο Κέρκυρα – Ηγουμενίτσα, τρεις φορές την ημέρα, με επιδότηση ποσού 000 ευρώ. Στην απόφαση αυτή προβλέπεται η διάθεση πολύ μεγαλύτερων ποσών επιδότησης για μικρότερα νησιά ή για μικρότερες αποστάσεις μεταξύ λιμανιών, γεγονός που δείχνει την αδικία σε βάρος της Κέρκυρας.

Από όλα αυτά προκύπτει ότι η επιδότηση αφορά τη συγκοινωνία των νησιών και ότι δεν μπορεί να γίνει συσχέτιση με όρους συγκοινωνίας μεταξύ των λιμανιών Κέρκυρας και Λευκίμμης.

Επομένως, όλοι μαζί θα πρέπει να διεκδικήσουμε αυτό που δικαιούται το νησί μας: αύξηση της επιδότησης και των δρομολογίων Κέρκυρας – Ηγουμενίτσας και καθιέρωση της επιδότησης στη γραμμή Λευκίμμη – Ηγουμενίτσα.

Η απόφαση της κυβέρνησης να μην ικανοποιήσει το δίκαιο αυτό αίτημά μας θα επιβεβαιώσει μια πολιτική επιλογή: την αδιαφορία, την αδράνεια και την υποβάθμιση της ποιότητας της ζωής των κατοίκων του νησιού μας, που τόσα προσφέρουν στην εθνική οικονομία.

Είναι ώρα ευθύνης για την κυβέρνηση, είναι ώρα ευθύνης για τα τοπικά στελέχη και τη θεσμική εκπροσώπηση των Κερκυραίων.

*Περιφερειακός Σύμβουλος Ιονίων Νήσων

__________________________________________________________________________

Ακολουθήστε το kerkyrasimera.gr για να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα από την Κέρκυρα.

Ακολουθήστε μας στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Instagram

Ακολουθήστε μας στο twitter

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Απαγορεύεται αυστηρά η μη εξουσιοδοτημένη χρήση ή / και η αναπαραγωγή αυτού του υλικού χωρίς ρητή και γραπτή άδεια από τον συγγραφέα ή / και τον ιδιοκτήτη. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποσπάσματα κειμένων που δημοσιεύονται σε αυτήν τη σελίδα και σύνδεσμοι, υπό την προϋπόθεση ότι δίνεται πλήρης και σαφής αναφορά στο kerkyrasimera.gr με κατάλληλη και συγκεκριμένη κατεύθυνση (υπερσύνδεσμος/link) προς το πρωτότυπο περιεχόμενο.
error: Το περιεχόμενο προστατεύεται!!