Quantcast
SLIDERΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΤΟΠΙΚΑ

Η Π.Ι.Ν. «ξέθαψε» την μελέτη της παράκαμψης Μπενιτσών

Η παράκαμψη των Μπενιτσών, ένα έργο για χρόνια εγκαταλελειμμένο, φαίνεται ότι «ξεθάβει» η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων. Όπως αποκάλυψε στην “ΚΣ” κυβερνητικό στέλεχος, το Υπουργείο Υποδομών από την περασμένη εβδομάδα έχει στείλει στην ΠΙΝ, τον φάκελο του έργου, που είχε εδώ και 13 χρόνια στα συρτάρια του.

Με τις Τεχνικές Υπηρεσίες της Περιφέρειας να ετοιμάζουν ήδη το Τεχνικό Δελτίο, προκειμένου να σταλεί στο Υπουργείο Ανάπτυξης για έγκριση της χρηματοδότησης (γύρω στο 1,5 εκ €) της μελέτης. Υπενθυμίζουμε ότι το θέμα της παράκαμψης Μπενιτσών είχε ανακινηθεί  τον περασμένο Αύγουστο  σε σύσκεψη εργασίας, που είχε πραγματοποιηθεί στο Υπουργείο Μεταφορών-Υποδομών στην οποία συμμετείχαν η Περιφερειάρχης Ρόδη Κράτσα-Τσαγκαροπούλου, ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών-Τεχνικών Έργων Μανώλης Ορφανουδάκης, ο ΓΓ του Υπουργείου Γιώργος Καραγιάννης και υπηρεσιακοί παράγοντες.

 

Το ιστορικό

 Από την δεκαετία του 1980 τέθηκε η ανάγκη παράκαμψης του προβληματικού  τμήματος του οδικού δικτύου του νησιού μας, που συνδέει την νότια Κέρκυρα με την πόλη.
Στα τέλη της ίδιας 10ετίας αποφασίστηκε η κατασκευή του έργου «παράκαμψη Μπενιτσών» μήκους 4 χιλιομέτρων που ξεκινά από την διασταύρωση Ποντή και καταλήγει στην θέση Παρμενίδη Μπενιτσών. Η σχετική μελέτη εκπονήθηκε από την Νομαρχία Κέρκυρας (1990 – 1994)  και πραγματοποιήθηκαν οι αναφερόμενες σ’ αυτήν απαλλοτριώσεις, χωρίς  ωστόσο να εξασφαλισθεί η χρηματοδότηση του έργου.
Στη συνέχεια, λόγω αυξημένων απαιτήσεων των συγχρηματοδοτούμενων έργων ως προς την πληρότητα των μελετών, ανατέθηκε από το Υ.ΠΕ.ΧΏΔΕ. στο Σύμβουλο «Κ. ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ» η εκπόνηση Οριστικής Μελέτης τροποποιήσεων της αρχικής μελέτης, χωρίς και πάλι να ληφθεί υπόψη ο παράγοντας έδαφος, διότι δεν υπήρχε καμία γεωλογική -γεωτεχνική μελέτη. 

Στα «γρανάζια» της γραφειοκρατίας

Εν τω μεταξύ, λόγω τροποποιήσεων του Κανονισμού Οπλισμένου Σκυροδέματος και του Αντιανεμικού Κανονισμού, προέκυψε η ανάγκη προσαρμογών των μελετών τεχνικών έργων. Για την αντιμετώπιση των ανωτέρω διεξήχθη διαγωνισμός από την Δ/νση Οδικών Έργων του Ύ.ΠΕ.ΧΏ.Δ.Ε. για την ανάθεση «υπηρεσιών Συμβούλου – Οίκου για την υποβοήθηση της Υπηρεσίας στην εκπόνηση και ολοκλήρωση μελετών της Παράκαμψης Μπενιτσών Ν. Κερκύρας και στη δημοπράτηση των έργων,προϋπολογισμού 500.000,00 €. H χρηματοδότηση έγινε  και υπογράφτηκε στις 21-12-2004  η σύμβαση με τα γραφεία μελετών ΦΙΛΙΠΠΟΣ Κ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ Ε.Ε. – ΟΜΙΚΡΟΝ ΚΑΠΑΜΕΛΕΤΗΤΙΚΗ Ε.Π.Ε. – ENGENIEUK BURO GtnbH – Α, ΒΕΛΙΣΣΑΡΙΟΥ – ΣΚΑΛΟΣΜΕΛΕΤΗΤΕΣ ΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ Ε.Π,Ε.  Αρμοδιότητα Προϊσταμένης Αρχής ασκούσε  η Δ/νση ΔΙ του Υ .ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. με Διευθύνουσα Υπηρεσία την Δ/νση Δημοσίων Έργων της Π.Ι.Ν. (η οποία την εποχή εκείνη ήταν ακόμα διορισμένη από την κυβέρνηση).  Ωστόσο κατά την διάρκεια της εκπόνησης της μελέτης, διαπιστώθηκε η αναγκαιότητα κατασκευής πρόσθετων έργων (2 γεφυρών, 3 έργων ait sadcover και μιας σήραγγας) καθώς και αντίστοιχων πρόσθετων γεωτεχνικών εργασιών, με αποτέλεσμα να καταστεί αναγκαία η αύξηση του προϋπολογισμού της μελέτης κατά 350.000€.( δηλαδή συνολικά 850.000€). Γι αυτό υποβλήθηκε σχετικό αίτημα. Στις 18/12/2006 εκδόθηκε η απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, που ενέκρινε το αίτημα. Μετά την εξέλιξη αυτή υποβλήθηκε  προς έγκριση Πρόγραμμα Γεωτεχνικών Ερευνών και Μετρήσεων, σχέδιο Συγκριτικού Πίνακα στο ύψος της νέας χρηματοδότησης και Πρωτόκολλα Κλονισμού Τιμών Νέων Εργασιών, στα οποία περιλαμβάνονταν  τα πρόσθετα τεχνικά έργα και το πρόγραμμα γεωτεχνικών εργασιών και μετρήσεων που ήταν  απαραίτητα για την σύνταξη των οριστικών μελετών. Όμως αυτά τον Αύγουστο του 2007 επιστράφηκαν στον μελετητή για διόρθωση. Καθώς για ένα τμήμα της νέας χάραξης προβλεπόταν η κατασκευή τεράστιων τοιχίων αντιστήριξης στην πλαγιά του βουνού και υποδείχτηκε στη θέση αυτή κατασκευή τούνελ.  

Από το 2008 «θαμμένο»

Ο μελετητής κατέθεσε το νέο σχέδιο δέκα μήνες αργότερα, τον Μάϊο 2008, προκειμένου η ορθότητα να ελεγχθεί από την Δ.Δ.Ε. Έκτοτε τα ίχνη των μελετών χάθηκαν…. Μάλιστα στο μεταξύ πέθανε και ο μελετητής, με αποτέλεσμα οι μελέτες να μην έχουν παραδοθεί, γεγονός που καθιστούσε δύσκολη την ολοκλήρωση των διαδικασιών, ενώ και λόγω της εποχής των μνημονίων δεν υπήρχαν και οι απαιτούμενοι πόροι για να ανακινηθεί το θέμα. Τελικά η σημερινή Περιφερειακή Αρχή σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών «ξέθαψαν» το θέμα, ανοίγοντας το δρόμο για την ολοκλήρωση της μελέτης, που είναι το πρώτο βήμα για την κατασκευή ενός κομβικού για το οδικό δίκτυο του νησιού μας έργου

__________________________________________________________________________

Ακολουθήστε το kerkyrasimera.gr για να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα από την Κέρκυρα.

Ακολουθήστε μας στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Instagram

Ακολουθήστε μας στο twitter

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Απαγορεύεται αυστηρά η μη εξουσιοδοτημένη χρήση ή / και η αναπαραγωγή αυτού του υλικού χωρίς ρητή και γραπτή άδεια από τον συγγραφέα ή / και τον ιδιοκτήτη. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποσπάσματα κειμένων που δημοσιεύονται σε αυτήν τη σελίδα και σύνδεσμοι, υπό την προϋπόθεση ότι δίνεται πλήρης και σαφής αναφορά στο kerkyrasimera.gr με κατάλληλη και συγκεκριμένη κατεύθυνση (υπερσύνδεσμος/link) προς το πρωτότυπο περιεχόμενο.
error: Το περιεχόμενο προστατεύεται!!