Quantcast
SLIDERΚΟΙΝΩΝΙΑΤΟΠΙΚΑ

Κέρκυρα: Θα επανεξεταστεί  η διαδρομή των «καμπριολέ» στην πόλη

Στη βεβαίωση, που χορηγεί ο Δήμος στηρίζεται η αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Τουρισμού για να προχωρήσει στην έγκριση των διαδρομών των ανοιχτού τύπου τουριστικών λεωφορείων.

Η εξήγηση αυτή, περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων στην απάντηση του Υπουργού Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη  προς τους ερωτώντες  δέκα βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, μεταξύ των οποίων και ο Κερκύρας Αλέξανδρος Αυλωνίτης. Η ερώτηση αφορούσε τα «Σοβαρά προβλήματα κυκλοφορίας και επιβάρυνση των σχετικών υποδομών στο ιστορικό κέντρο της πόλης της Κέρκυρας κατά τους θερινούς μήνες».

Ωστόσο, ο Υπουργός Τουρισμού, αφήνει να εννοηθεί πως η περίπτωση της Κέρκυρας θα επανεξεταστεί με συνεργασία κυβέρνησης και Αυτοδιοίκησης  «στο πλαίσιο του εθνικού στρατηγικού σχεδίου της περιόδου 2021 – 2030, όπου το νησί μας αποτελεί  την πρώτη περίπτωση συντονισμένης κυβερνητικής παρέμβασης σε έναν εμβληματικό προορισμό παγκόσμιας εμβέλειας, που  δέχεται πιέσεις, είτε περιβαλλοντικού, κοινωνικού ή οικονομικού χαρακτήρα».

 

«Στερεότυπη» απάντηση

Ο νυν Υπουργός Τουρισμού, απάντησε ό, τι και οι προκάτοχοι του της προηγούμενης κυβέρνησης, όταν το θέμα είχε τεθεί επανειλημμένα υπό μορφή ερωτήσεως στη Βουλή. Η στερεότυπη απάντηση είναι: «Εφόσον κατατεθούν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά από τους ενδιαφερόμενους επιχειρηματίες/τουριστικά γραφεία τα οποία δραστηριοποιούνται σε όλη τη χώρα, η αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Τουρισμού οφείλει κατά δέσμια αρμοδιότητα ως επισπεύδον Υπουργείο, να προχωρήσει στην έκδοση ΚΥΑ για την έγκριση των ειδικών διαδρομών ειδικών τουριστικών λεωφορείων δημόσιας χρήσης ανοικτού τύπου αστικής περιήγησης πόλεων, καθώς τηρούνται στο ακέραιο οι όροι και οι προϋποθέσεις, όπως ακριβώς προβλέπονται στο κείμενο του νόμου». Στα δικαιολογητικά περιλαμβάνονται: Bεβαίωση που χορηγεί ο οικείος ΟΤΑ & αφορά το συνολικό μήκος της ειδικής διαδρομής, τα σημεία των στάσεων αυτής καθώς και τον καθορισμό της αφετηρίας του ειδικού τουριστικού λεωφορείου όταν αυτή ανήκει στη χωρική του αρμοδιότητα. Τέλος, σε περίπτωση που η ειδική διαδρομή συμπεριλαμβάνει σημεία αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, λαμβάνεται η σύμφωνη γνώμη της αρμόδιας αρχαιολογικής υπηρεσίας. Μάλιστα στην απάντηση τονίζεται ότι «Ύστερα από την αναλυτική έκθεση της νομοθεσίας καθίσταται φανερό, ότι ουδόλως αφαιρούνται αρμοδιότητες από την Τοπική Αυτοδιοίκηση».

 

Δεν έχουν χορηγήσει βεβαιώσεις

Ωστόσο όπως είχε αναφερθεί σε παλαιότερες συσκέψεις στον ενιαίο δήμο Κέρκυρας και στην ΠΙΝ, ούτε η αρχαιολογική υπηρεσία Κέρκυρας, ούτε ο Δήμος έχουν χορηγήσει τέτοιες βεβαιώσεις. Μάλιστα ο Κώστας Νικολούζος, ως δήμαρχος δήλωνε  κατηγορηματικά ότι «ουδέποτε ζητήθηκε από τις δημοτικές Υπηρεσίες βεβαίωση/έγκριση της αφετηρίας, της διαδρομής και των στάσεων των περιηγητικών λεωφορείων, προκειμένου να τους χορηγηθεί η ειδική άδεια. Η μόνη συμβολή των δημοτικών Υπηρεσιών σ’ αυτήν τη διαδικασία είναι η καταμέτρηση της χιλιομετρικής απόστασης της διαδρομής». Να σημειωθεί ότι ο χώρος αφετηρίας έχει παραχωρηθεί από τον ΟΛΚΕ, αφού βρίσκεται εντός των ορίων του λιμανιού.

Το ψήφισμα του τωρινού Δημοτικού Συμβουλίου

Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων με αφορμή τις πρόσφατες διαμαρτυρίες των κατοίκων παλαιάς πόλης και των ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων, στη συνεδρίαση στις 11 Φεβρουαρίου 2020, αποφάσισε να ζητήσει από τα αρμόδια Υπουργεία Υποδομών- Μεταφορών και Τουρισμού να προβούν σε νομοθετικές ρυθμίσεις σχετικά με τη θέση σε κυκλοφορία ειδικών τουριστικών λεωφορείων, δημόσιας χρήσης, ανοικτού τύπου, αστικής περιήγησης πόλεων. Και να δοθούν αποφασιστικές αρμοδιότητες στους ΟΤΑ Α΄βαθμού.

Το δικαιολογητικά απαιτούνται για την άδεια

Τα δικαιολογητικά που είναι απαραίτητα για την έγκριση και κατά συνέπεια για τη σύνταξη της αντίστοιχης κοινής υπουργικής απόφασης είναι: 1. Αίτηση του νομίμου εκπροσώπου του τουριστικού γραφείου. 2. Ειδικό Σήμα Λειτουργίας (βεβαίωση συνδρομής νομίμων προϋποθέσεων) του τουριστικού γραφείου με έδρα στον νομό όπου εκτελείται η ειδική διαδρομή. 3. Άδεια οδικού μεταφορέα επιβατών, κατά τις διατάξεις του π.δ. 346/2001 (Α΄233). 4. Υπεύθυνη Δήλωση του νόμιμου εκπροσώπου του Τουριστικού γραφείου, συνοδευόμενη από σχετικό χάρτη, στην οποία: α) δηλώνεται λεπτομερώς η πραγματοποιούμενη κυκλική διαδρομή, η αφετηρία και οι πραγματοποιούμενες στάσεις, β) περιγράφονται τα σημεία τουριστικού, αρχαιολογικού ή πολιτιστικού ενδιαφέροντος της διαδρομής. 5. Βεβαίωση του οικείου ΟΤΑ για: α. το συνολικό μήκος της προτεινόμενης ειδικής διαδρομής και β. το ότι η προτεινόμενη ειδική διαδρομή βρίσκεται εντός των διοικητικών ορίων του οικείου ΟΤΑ. γ. τον καθορισμό του χώρου της αφετηρίας και των σημείων των στάσεων. Για την περίπτωση διαδρομών που υπερβαίνουν τα διοικητικά όρια ενός Δήμου απαιτείται βεβαίωση όλων των δήμων δια των οποίων διέρχεται το λεωφορείο. Το ανωτέρω δικαιολογητικό (5.γ) υποβάλλεται από τον αρμόδιο φορέα για τη διοίκηση και διαχείριση του χώρου της αφετηρίας ή / και των στάσεων, σε περίπτωση που δεν ανήκει στον οικείο ΟΤΑ.

 

Οι προϋποθέσεις

α) Η συνολική διαδρομή δεν υπερβαίνει τα 30 χλμ. από και μέχρι την αφετηρία (κυκλική διαδρομή). β) Η συνολική διαδρομή δεν υπερβαίνει τα όρια της κατά τόπους καθορισθείσας αστικής περιοχής, όπως αυτή ισχύει. γ) Η αφετηρία βρίσκεται σε χώρο ειδικά καθορισμένο προς τούτο από τον οικείο ΟΤΑ ή τον αρμόδιο για τη διοίκηση και διαχείριση του χώρου φορέα. δ) Οι στάσεις επιτρέπονται μόνο σε σημεία τουριστικού, αρχαιολογικού ή πολιτιστικού ενδιαφέροντος, σε χώρο ειδικά καθορισμένο προς τούτο από τον οικείο ΟΤΑ ή τον αρμόδιο για τη διοίκηση και διαχείριση του χώρου φορέα. Με απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου μετά από γνώμη του οικείου ΟΤΑ α` βαθμού, μία περιοχή χαρακτηρίζεται ως αστική, εφόσον συντρέχουν σωρευτικά οι προϋποθέσεις που έχει θέσει ο νομοθέτης.

 

Επανεξέταση των επιπτώσεων στην Κέρκυρα

Η απάντηση του Υπουργού Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη ολοκληρώνεται ως εξής: «Επιπρόσθετα, η Κέρκυρα αποτέλεσε την πρώτη περίπτωση συντονισμένης κυβερνητικής παρέμβασης σε έναν εμβληματικό προορισμό παγκόσμιας εμβέλειας, ο οποίος δέχεται πιέσεις, είτε περιβαλλοντικού, κοινωνικού ή οικονομικού χαρακτήρα. Στο πλαίσιο του εθνικού στρατηγικού σχεδίου της περιόδου 2021 – 2030 η συστηματική και συντονισμένη βέλτιστη διαχείριση των προορισμών παγκόσμιας εμβέλειας θα αποκτήσει θεσμική και μόνιμη μορφή βασισμένη στη συνεργασία της Α και Β βαθμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης συγκεκριμένων προορισμών από τη μια πλευρά και της κεντρικής κυβέρνησης από την άλλη. Ως εκ τούτου η συντονισμένη θεσμική διαχείριση των περιβαλλοντικών, κοινωνικών και οικονομικών επιπτώσεων της ισχυρής τουριστικής ανάπτυξης αποτελεί άμεση και υψηλή προτεραιότητα του στρατηγικού νομοθετικού προγραμματισμού του Υπουργείου Τουρισμού σε συνεργασία με όλα τα συναρμόδια Υπουργεία και την Τοπική Αυτοδιοίκηση».

__________________________________________________________________________

Ακολουθήστε το kerkyrasimera.gr για να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα από την Κέρκυρα.

Ακολουθήστε μας στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Instagram

Ακολουθήστε μας στο twitter

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Απαγορεύεται αυστηρά η μη εξουσιοδοτημένη χρήση ή / και η αναπαραγωγή αυτού του υλικού χωρίς ρητή και γραπτή άδεια από τον συγγραφέα ή / και τον ιδιοκτήτη. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποσπάσματα κειμένων που δημοσιεύονται σε αυτήν τη σελίδα και σύνδεσμοι, υπό την προϋπόθεση ότι δίνεται πλήρης και σαφής αναφορά στο kerkyrasimera.gr με κατάλληλη και συγκεκριμένη κατεύθυνση (υπερσύνδεσμος/link) προς το πρωτότυπο περιεχόμενο.
error: Το περιεχόμενο προστατεύεται!!