Quantcast
SLIDERΚΟΙΝΩΝΙΑΤΟΠΙΚΑ

ΚΕΡΚΥΡΑ – Η απόφαση και το σκεπτικό της Αποκεντρωμένης για την προσφυγή του Συλλόγου Γαρίτσας που αφορά στην πίστα σκέιτ

 
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΧΟΝΔΡΟΓΙΑΝΝΗ
 
Αν και το θέμα της πίστας σκέιτμπορντ τέθηκε προς συζήτηση στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Κεντρικής Κέρκυρας το βράδυ τη Τρίτης με ερώτηση που έθεσε ο επικεφαλής της ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ Μάριος Μαγιολαδίτης προς τον αντιδήμαρχο Ν. Καλόγερο με θέμα την πίστα σκέιτμπορντ, ο δεύτερος δεν έδωσε σαφή απάντηση. Είπε πως θα γίνει εκτενής ενημέρωση σε μια από τις επόμενες συνεδριάσεις του σώματος.
Ωστόσο, το @kerkyrasimera φέρνει στη δημοσιότητα την απόφαση της Αποκεντρωμένης επί της προσφυγής του Συλλόγου Γαρίτσας τον περασμένο Ιούνιο κατα της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων νήσων που αφορούσε στην κατασκευή πίστα σκέιτμπορντ στο Άλσος.
 
Η απόφαση της Αποκεντρωμένης
 
Την απόφαση του επί της προσφυγής του Πολιτιστικού Συλλόγου Γαρίτσας κατά της απόφασης Οικονομικής Επιτροπής του Κεντρικού Δήμου με θέμα το έργο ανάπλασης του Άλσους Γαρίτσας και συγκεκριμένα την πίστα σκέιτμπορντ, έλαβε ο ασκών χρέη Συντονιστή της Αποκεντρωμένης   Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου Διονύσης Παναγιώτοπουλος, λαμβάνοντας Α.Π.: 120747 και αναρτήθηκε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ 08/08/2022. 
Βάσει της απόφασης, ο Συντονιστής απορρίπτει την από 30-06-2022 προσφυγή του σωματείου με την επωνυμία «Πολιτιστικός σύλλογος Άλσους Γαρίτσας», κατά της υπ’ αριθ. 25-2/14-06-2022 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας & Διαποντίων Νήσων, ως απαράδεκτη . Ωστόσο, αναλύει όλο το σκεπτικό της απόφασης, το οποίο σας παρουσιάζει το @kerkyrasimera
 
Το σκεπτικό της Απόφασης

Αφού σκεφθήκαμε ότι:

Επειδή σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 28 παρ. 1 του Ν. 4325/2015, όπως προστέθηκαν σε αυτό οι διατάξεις του άρθρου 24 του Ν. 4368/2016: «Στο ν. 4325/2015, όπως ισχύει, προστίθεται άρθρο 28Α ως ακολούθως: Άρθρο 28Α 1. Ο Συντονιστής Αποκεντρωμένης Διοίκησης εκπροσωπεί την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και προΐσταται των υπηρεσιών και των υπαλλήλων αυτής. Κατευθύνει, συντονίζει, εποπτεύει και ελέγχει τη δράση των υπηρεσιών και των υπαλλήλων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Ασκεί τις αρμοδιότητες που ασκούσε ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης ή ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας, καθώς και κάθε άλλη αρμοδιότητα που απονέμεται σε αυτόν ή σε υπηρεσία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης βάσει νόμου. (…)».

Επειδή σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 108 παρ. 1 του Ν. 4555/2018: «Το άρθρο 214 του ν. 3852/2010 αντικαθίσταται ως εξής: «Άρθρο 214 Αρχές-έκταση και περιεχόμενο της κρατικής εποπτείας 1. Το κράτος ασκεί στους Ο.Τ.Α. και στα νομικά πρόσωπα αυτών εποπτεία, που συνίσταται αποκλειστικά σε έλεγχο νομιμότητας και δεν επιτρέπεται να εμποδίζει την πρωτοβουλία και την ελεύθερη δράση τους ούτε να υπεισέρχεται σε κρίσεις για τη σκοπιμότητα της δράσης τους ή να θίγει τη διοικητική και οικονομική τους αυτοτέλεια. Ειδικότερα η κρατική εποπτεία των Ο.Τ.Α. συνίσταται: (α) σε έλεγχο των πράξεων (έλεγχος νομιμότητας) και (β) σε έλεγχο των προσώπων (πειθαρχικός έλεγχος των αιρετών).».

Επειδή σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 118 του προαναφερθέντος νόμου: «Το άρθρο 227 του ν. 3852/2010 αντικαθίσταται ως εξής: «Άρθρο 227 Ειδική διοικητική προσφυγή- Αιτήσεις θεραπείας 1. Οποιοσδήποτε έχει έννομο συμφέρον μπορεί να προσβάλει τις αποφάσεις των συλλογικών ή μονομελών οργάνων των δήμων, των περιφερειών, των νομικών προσώπων αυτών, καθώς και των συνδέσμων τους, για λόγους νομιμότητας, ενώπιον του Επόπτη Ο.Τ.Α., μέσα σε προθεσμία δεκαπέντε (15) ημερών από τη δημοσίευση της απόφασης ή την ανάρτησή της στο διαδίκτυο ή από την κοινοποίησή της ή αφότου έλαβε πλήρη γνώση αυτής. Ατομικές πράξεις κοινοποιούνται στον ενδιαφερόμενο με απόδειξη παραλαβής και αναφέρουν υποχρεωτικά ότι κατ’ αυτών χωρεί ειδική προσφυγή για λόγους νομιμότητας ενώπιον του Επόπτη Ο.Τ.Α. μέσα σε προθεσμία δεκαπέντε (15) ημερών. 2. Προσφυγή επιτρέπεται και κατά παράλειψης οφειλόμενης νόμιμης ενέργειας των οργάνων της προηγούμενης παραγράφου. Στην περίπτωση αυτή η προσφυγή ασκείται εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την παρέλευση άπρακτης της ειδικής προθεσμίας που τυχόν τάσσει ο νόμος για την έκδοση της οικείας πράξης, διαφορετικά μετά την παρέλευση τριμήνου από την υποβολή της σχετικής αίτησης του ενδιαφερομένου. 3. Σε περίπτωση υποβολής αίτηση θεραπείας κατά των αποφάσεων ή των παραλείψεων της παραγράφου 2, οι προβλεπόμενες για την άσκηση της ειδικής διοικητικής προσφυγής ενώπιον του Επόπτη Ο.Τ.Α. προθεσμίες αναστέλλονται από την υποβολή της αίτησης θεραπείας και μέχρι την έκδοση απόφασης επ’ αυτής ή την παρέλευση άπρακτης της σχετικής προθεσμίας του άρθρου 24 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας, ο οποίος κυρώθηκε με το ν. 2690/1999 (Α ́ 45). 4. Δικαίωμα για την άσκηση της ειδικής διοικητικής προσφυγής τεκμαίρεται ότι έχουν όλοι οι αιρετοί του οικείου δήμου ή περιφέρειας, ανεξάρτητα από το εάν έλαβαν μέρος στη συνεδρίαση κατά την οποία ελήφθη η προσβαλλόμενη απόφαση, εφόσον δεν την υπερψήφισαν. Δικαίωμα έχουν ομοίως οι συνδικαλιστικές οργανώσεις εργαζομένων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση πρώτου ή δεύτερου βαθμού, καθώς και νομικά πρόσωπα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, που επιδιώκουν σύμφωνα με το καταστατικό τους περιβαλλοντικούς, πολιτιστικούς και εν γένει κοινωνικούς σκοπούς. 5. Ο Επόπτης Ο.Τ.Α. αποφαίνεται επί της προσφυγής μέσα σε αποκλειστική προθεσμία δύο (2) μηνών από την υποβολή της. Αν παρέλθει η ανωτέρω προθεσμία χωρίς να εκδοθεί απόφαση θεωρείται ότι η προσφυγή έχει σιωπηρώς απορριφθεί. 6. Η άσκηση της ειδικής διοικητικής προσφυγής αποτελεί προϋπόθεση για την άσκηση ένδικων βοηθημάτων ενώπιον των αρμόδιων δικαστηρίων.».

Επειδή σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 123 του ως άνω νόμου: «Το άρθρο 231 του ν. 3852/2010 αντικαθίσταται ως εξής: «Άρθρο 231 Υποχρέωση συμμόρφωσης 1. Τα συλλογικά και μονομελή όργανα των δήμων και των περιφερειών, καθώς και τα νομικά πρόσωπα και οι σύνδεσμοι αυτών έχουν υποχρέωση συμμόρφωσης χωρίς καθυστέρηση προς τις αποφάσεις του Επόπτη Ο.Τ.Α. που εκδίδονται σύμφωνα με τα άρθρα 225 έως 228. 2. Την υποχρέωση της παραγράφου 1 έχει και το πάσης φύσεως προσωπικό που υπηρετεί στα νομικά πρόσωπα της παραγράφου 1 με οποιαδήποτε σχέση εργασίας. 3. Η μη τήρηση των υποχρεώσεων των παραγράφων 1 και 2 συνιστά σοβαρή παράβαση καθήκοντος, η οποία ελέγχεται πειθαρχικά κατά τις οικείες διατάξεις που διέπουν τους αιρετούς και το προσωπικό των ανωτέρω νομικών προσώπων.».

Επειδή σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 131 παρ. 1, 2 και 5 του ανωτέρω ρηθέντος νόμου: «Το άρθρο 238 του ν. 3852/2010 αντικαθίσταται ως εξής: «Άρθρο 238 Εποπτεία των Ο.Τ.Α. μέχρι την έναρξη λειτουργίας της ΑΥΕ Ο.Τ.Α.-Μετάταξη στην ΑΥΕ Ο.Τ.Α. προσωπικού των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων-Έναρξη λειτουργίας ΑΥΕ Ο.Τ.Α. 1. Μέχρι την έναρξη λειτουργίας της ΑΥΕ Ο.Τ.Α. ο έλεγχος νομιμότητας των πράξεων, κατά τα άρθρα 225 έως 227, ασκείται από τον Συντονιστή της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης και τις Ειδικές Επιτροπές του άρθρου 152 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/2006, Α’ 114), οι οποίες βρίσκονται στις έδρες των περιφερειών που ανήκουν στην ανωτέρω Αποκεντρωμένη Διοίκηση, καθώς και τις Επιτροπές Ελέγχου των Πράξεων του άρθρου 68 του Κώδικα Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης (π.δ. 30/1996, Α ́ 21), που βρίσκονται στην έδρα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης. (…). 2. Όπου στα ανωτέρω άρθρα αναφέρεται ο Επόπτης Ο.Τ.Α., κατά το μεταβατικό διάστημα, νοείται ο Συντονιστής της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης. (…) 5. Οι πράξεις των δήμων, των περιφερειών, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου

αυτών, των επιχειρήσεων τους, των συνδέσμων, καθώς και προσφυγές που εκκρεμούν προς έλεγχο νομιμότητας και εκκρεμείς πειθαρχικές διώξεις, κατά το χρόνο έναρξης λειτουργίας της ΑΥΕ Ο.Τ.Α. ενώπιον του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης και των ανωτέρω Επιτροπών, διαβιβάζονται στην ΑΥΕ Ο.Τ.Α. και οι σχετικές προθεσμίες αρχίζουν από την περιέλευσή τους στην εν λόγω Υπηρεσία.».

Επειδή σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 23 του Π.Δ/τος 139/2010 «Οργανισμός της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελ/σου-Δ. Ελλάδας-Ιονίου» (ΦΕΚ 232/Α’/27-12-2010): «Μέχρι την έναρξη λειτουργίας της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α. η εποπτεία του Κράτους επί των ΟΤΑ και των νομικών τους προσώπων, όπως αυτή ορίζεται στο άρθρο 214 του ν. 3852/2010, ασκείται από το Τμήμα Προσωπικού και τα Τμήματα Διοικητικού-Οικονομικού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου».

Επειδή σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 27/42203/13-08-2018 εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών: «(…) μέχρι την έναρξη λειτουργίας της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας ΟΤΑ, στο σύστημα εποπτείας επί των πράξεων και των οργάνων των ΟΤΑ εφαρμόζονται άμεσα οι διατάξεις του άρθρου 108 «Αρχές-Έκταση-Περιεχόμενο κρατικής εποπτείας- Αντικατάσταση του άρθρου 214 του ν. 3852/2010», οι διατάξεις του άρθρου 131 «Αντικατάσταση του άρθρου 238 του ν. 3852/2010», οι διατάξεις των παρ.1, 4 και 5 του άρθρου 132 «Καταργούμενες και μεταβατικές διατάξεις του Κεφαλαίου Ζ’», καθώς και βάσει αυτών οι διατάξεις των ακόλουθων άρθρων του ν. 4555/2018: (…) Άρθρο 118 «Ειδική διοικητική προσφυγή-Αιτήσεις θεραπείας-Αντικατάσταση του άρθρου 227 του ν. 3852/2010», με εξαίρεση την παρ. 6 του άρθρου 227 του ν. 3852/2010, όπως αντικαταστάθηκε. (…) Επιπλέον, μέχρι την έναρξη λειτουργίας της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας ΟΤΑ εξακολουθούν να ισχύουν τα άρθρα (…) καθώς και: α) τα άρθρα 151 «Προσφυγή κατά αποφάσεων του Γενικού Γραμματέα», 152 «Ειδική Επιτροπή» όπως ισχύει, 153 «Κοινοποίηση αποφάσεων της Ειδικής Επιτροπής» και 154 «Υποχρέωση Συμμόρφωσης» του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ΚΔΚ, κυρ.ν. 3463/2006, Α’ 114), αναφορικά με την άσκηση εποπτείας επί των πράξεων των ΟΤΑ α’ βαθμού και β) το άρθρο 68 «Επιτροπή Ελέγχου των Πράξεων» του Κώδικα Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης (ΚΝΑ, πδ 30/ 1996, Α’ 21). (…) Οι αλλαγές που επιφέρει ο ν. 4555/2018 («Πρόγραμμα Κλεισθένης I») στην εποπτεία των πράξεων των ΟΤΑ και των νομικών τους προσώπων είναι οι ακόλουθες: (…) 4. Η άσκηση της ειδικής διοικητικής προσφυγής (άρθρο 118 ν. 4555/2018) προβλέπεται κατά αποφάσεων των συλλογικών ή μονομελών οργάνων των δήμων, των περιφερειών, των νομικών τους προσώπων καθώς και των συνδέσμων τους, ενώπιον του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Η προθεσμία άσκησης ειδικής διοικητικής προσφυγής σε 15 ημέρες προβλέπεται ενιαία, τόσο κατά αποφάσεων, όσο και κατά παράλειψης οφειλόμενης νόμιμης ενέργειας των υπόχρεων οργάνων. Ειδικότερα, σε περίπτωση παράλειψης οφειλόμενης νόμιμης ενέργειας η προσφυγή ασκείται εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την παρέλευση άπρακτης της ειδικής προθεσμίας που τυχόν τάσσει ο νόμος για την έκδοση της οικείας πράξης, διαφορετικά μετά την παρέλευση τριμήνου από την υποβολή της σχετικής αίτησης του ενδιαφερομένου.

Επιπλέον, προβλέπεται ότι προκειμένου για τις ατομικές πράξεις, αυτές κοινοποιούνται στον ενδιαφερόμενο, με απόδειξη παραλαβής, με υποχρεωτική αναφορά ότι κατ’ αυτών χωρεί ειδική διοικητική προσφυγή για λόγους νομιμότητας μέσα σε προθεσμία δεκαπέντε (15) ημερών. (…) Μέχρι την έναρξη λειτουργίας της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας ΟΤΑ, η άσκηση ειδικής διοικητικής προσφυγής δεν αποτελεί προϋπόθεση για την άσκηση ένδικων βοηθημάτων ενώπιων των αρμόδιων δικαστηρίων (άρθρο 238 παρ. 6 του ν. 3852/2010, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 131 του ν. 4555/2018). Επίσης, κατά τη μεταβατική περίοδο, ο Συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης δεν μπορεί να αναστείλει την εκτέλεση της προσβαλλόμενης πράξης των δήμων και περιφερειών, καθώς στο πεδίο εφαρμογής των μεταβατικών διατάξεων του άρθρου 238 του ν. 3852/2010, όπως αντικαταστάθηκε, δεν εμπίπτουν οι διατάξεις του άρθρου 228 του ν. 3852/2010, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 119 του ν. 4555/2018. (…)».

Επειδή σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στην υπ’ αριθμ. 11/7666/07-02-2007 Εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσια Διοίκησης και Αποκέντρωσης: «Ο Γενικός Γραμματέας εξετάζει μόνο τους λόγους που προβάλλονται με την προσφυγή και δεν ερευνά και άλλους λόγους ακυρότητας της πράξης, οι οποίοι δεν προβάλλονται από τον προσφεύγοντα. Στην περίπτωση υποβολής προσφυγής ο έλεγχος αφορά καταρχήν το παραδεκτό αυτής και στη συνέχεια το βάσιμο. Εφόσον κριθεί ότι η προσφυγή είναι παραδεκτή, τότε ελέγχεται το βάσιμο αυτής, διαφορετικά απορρίπτεται ως απαράδεκτη.».

Επειδή κατά τις προβλέψεις της ως άνω Εγκυκλίου, προϋποθέσεις του παραδεκτού της προσφυγής είναι η προθεσμία, το έννομο συμφέρον του προσφεύγοντος και η φύση της προσβαλλόμενης πράξης. Η συνδρομή τους πρέπει να διαπιστώνεται σωρευτικά για την κατάφαση του παραδεκτού της ασκηθείσας προσφυγής.

Επειδή, όσον αφορά στην εξέταση του πρώτου κατά σειρά προαπαιτούμενου για το παραδεκτό της κατατεθείσας προσφυγής, την προθεσμία, όπως έχει ήδη αναφερθεί, οι αποφάσεις των συλλογικών ή μονομελών οργάνων των δήμων, των περιφερειών, των νομικών προσώπων αυτών, καθώς και των συνδέσμων τους προσβάλλονται για λόγους νομιμότητας ενώπιον του Επόπτη Ο.Τ.Α., μέσα σε προθεσμία δεκαπέντε (15) ημερών από τη δημοσίευση της απόφασης ή την ανάρτησή της στο διαδίκτυο ή από την κοινοποίησή της ή αφότου έλαβε πλήρη γνώση αυτής οποιοσδήποτε έχει έννομο συμφέρον, η δε προθεσμία των δεκαπέντε (15) ημερών για την άσκηση της ειδικής διοικητικής προσφυγής των διατάξεων του άρθρου 118 παρ. 1 του Ν. 4555/2018 είναι αποκλειστική, ήτοι μετά την παρέλευση της προβλεπόμενης προθεσμίας απόλλυται το σχετικό δικαίωμα του ενδιαφερομένου.

Επειδή στη συγκεκριμένη περίπτωση η απόφαση κοινοποιήθηκε στις 27-06-2022 στον πληρεξούσιο Δικηγόρο του σωματείου και η κρινόμενη προσφυγή περιήλθε στην υπηρεσία μας στις 01-07-2022 λαμβάνοντας αριθμό πρωτοκόλλου 105952/01-07-2022. Κατόπιν τούτων, η εξεταζόμενη προσφυγή θεωρείται ότι είναι εμπροθέσμως ασκηθείσα, ήτοι ότι η κατάθεσή της έχει λάβει χώρα εντός της τασσόμενης από τις διατάξεις του άρθρου 118 παρ. 1 του Ν. 4555/2018 αποκλειστικής προθεσμίας των δεκαπέντε ημερών.

Επειδή, ακολούθως, κατά πάγια νομολογία του ΣτΕ το έννομο συμφέρον πρέπει να είναι:  προσωπικό, το οποίο έγκειται στην ύπαρξη ειδικού δεσμού του προσφεύγοντος με την προσβαλλόμενη πράξη, η οποία θίγει συγκεκριμένη νομική ή πραγματική κατάσταση που τον αφορά (ΣτΕ 2998/2008, 2305/1995), ήτοι στον ειδικό δεσμό προσωπικού χαρακτήρα λόγω της σχέσης του προς τη νομική ή την πραγματική κατάσταση (ΣτΕ 2305/1995, ΣτΕ 2306/1995, 2416/2007 ΔΕφΑθ, 1619/2009 ΔΕφΑθ, 1025/2009 ΔΕφΑθ, 1618/2009 ΔΕφΑθ).

-άμεσο, δηλαδή την βλάβη να υφίσταται ο ίδιος ο προσφεύγων και όχι άλλο πρόσωπο, με το οποίο αυτός συνδέεται με ορισμένη σχέση, π.χ σύζυγος,

-ενεστώς, δηλαδή να υφίσταται συγχρόνως κατά το χρόνο λήψης της απόφασης από τον ΟΤΑ, κατά το χρόνο άσκησης της προσφυγής και κατά το χρόνο εξέτασης της προσφυγής (ΣτΕ 4045/1996).
Επειδή, σύμφωνα με την αριθ. 11/2007 Εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας

Διοίκησης & Αποκέντρωσης, η προσφυγή είναι απαράδεκτη, εάν το συμφέρον είναι μελλοντικό και αβέβαιο ή παρωχημένο ή αόριστο ή απλώς προσδοκώμενο, ενώ η βλάβη που αποδίδεται στην πράξη, πρέπει να έχει επέλθει ή να είναι λογικά αναπόφευκτη. Επιπλέον, «δεν αρκεί το γενικό ενδιαφέρον κάθε πολίτη, αλλά απαιτείται ιδιαίτερο και άμεσο συμφέρον η ύπαρξη του οποίου κρίνεται, όταν η διοικητική πράξη δεν απευθύνεται ευθέως προς τον αιτούντα δημιουργώντας γι’ αυτόν συγκεκριμένες έννομες συνέπειες, από τον σύνδεσμο που υπάρχει μεταξύ των εννόμων αποτελεσμάτων τα οποία επέρχονται από την προσβαλλόμενη διοικητική πράξη και του περιεχομένου μιας συγκεκριμένης νομικής καταστάσεως ή ιδιότητος στην οποία βρίσκεται ή την οποία έχει και επικαλείται ο αιτών» (ΣτΕ 2717/2007 Ε’ Τμήμα, ΣτΕ 193/2012).

Επειδή περαιτέρω σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 227 του Ν.3852/10 για την άσκηση προσφυγής «Δικαίωμα για την άσκηση της ειδικής διοικητικής προσφυγής τεκμαίρεται ότι έχουν (…).Δικαίωμα έχουν ομοίως οι (…), καθώς και νομικά πρόσωπα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, που επιδιώκουν σύμφωνα με το καταστατικό τους περιβαλλοντικούς, πολιτιστικούς και εν γένει κοινωνικούς σκοπούς»

Επειδή εν προκειμένω, διαπιστώνεται ότι συντρέχει στην περίπτωση του προσφεύγοντος Σωματείου το απαιτούμενο έννομο συμφέρον για την άσκηση της εξεταζόμενης προσφυγής ως προς όλες τις ως άνω αποτυπωθείσες διαστάσεις του καθόσον ασκεί συναφή δραστηριότητα.

Επειδή, επιπρόσθετα, για να είναι παραδεκτή η προσφυγή, πρέπει η προσβαλλόμενη πράξη να έχει εκτελεστό χαρακτήρα. Αυτό σημαίνει ότι η ρύθμιση που θεσπίζεται με αυτή (πρέπει να) είναι υποχρεωτική, εκτός αν ρητά προκύπτει ότι είναι δυνητική. Δεν έχουν εκτελεστό χαρακτήρα και άρα προσβάλλονται απαράδεκτα, οι ανακοινώσεις, οι γνώμες, τα πρακτικά ορκωμοσίας, εγκύκλιοι του ΟΤΑ, κλπ.

Επειδή εκτελεστή διοικητική πράξη «είναι εκείνη που συνεπάγεται, βάσει του νόμου, ευθέως και αμέσως με την εκτέλεσή της έννομες συνέπειες για τους διοικούμενους, δηλ. συνιστά, μεταβάλλει ή καταργεί δικαιώματα ή (και) υποχρεώσεις. Αντιθέτως, η μη εκτελεστή διοικητική πράξη, δεν συνεπάγεται έννομες συνέπειες, όπως προαναφέρθηκαν, αλλά έχει περιεχόμενο λ.χ. προπαρασκευής ή οδηγιών, υποδείξεων, πληροφοριών. Εκτελεστή διοικητική πράξη ή παράλειψη (ενόψει οφειλόμενης κατά τον νόμο ενέργειας, δηλ. υποχρέωσης έκδοσης της πράξης), συνιστά εκείνη από την εκτέλεση, δηλ. την εφαρμογή της προκύπτει ίδρυση, μεταβολή ή κατάργηση έννομης σχέσης υπέρ ή κατά του διοικούμενου (βλ. και ΣΕ 1830/1981, 345/1985, 1821/1989, 1608/1995) (…) Κατ’ ακολουθία, διοικητική πράξη είναι εκτελεστή μόνο εφόσον συντρέχει το ουσιαστικό γνώρισμα του αποτελέσματος της ίδρυσης, μεταβολής ή κατάργησης έννομης σχέσης υπέρ ή κατά του διοικούμενου» (Α.Ι. Τάχος, Ελληνικό Διοικητικό Δίκαιο, σελ. 579, 9η Έκδοση, Αθήνα-Θεσσαλονίκη, εκδ. Σάκκουλα). Επιπλέον, χαρακτηριστικό γνώρισμα της εκτελεστής διοικητικής πράξης αποτελεί το γεγονός ότι «με αυτή θεσπίζεται μονομερώς ένας κανόνας δικαίου (…) Το ρυθμιστικό περιεχόμενο και το στοιχείο της εκτελεστότητας διαφοροποιεί τη διοικητική πράξη από άλλες πράξεις των οργάνων με την στενή ή ευρεία έννοια του όρου, της Διοίκησης» (Επαμεινώνδας Π. Σπηλιωτόπουλος, Εγχειρίδιο Διοικητικού Δικαίου, σελ. 121, Αθήνα-Κομοτηνή 2002, εκδ. Αντ. Σάκκουλα).

Επειδή με την υπ ́αριθμ 25-2/14-6-2022 απόφαση η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας & Διαποντίων Νήσσων εγκρίθηκε το 2ο και 3ο Πρακτικό προσωρινών αναδόχων για την ανάθεση δημόσιας Σύμβασης προμήθειας με τίτλο «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΑΛΣΟΥΣ ΓΑΡΙΤΣΑΣ-ΑΝΕΜΟΜΥΛΟΥ» προϋπολογισμοί 738.012,04 (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%)

Επειδή, η προσβαλλόμενη απόφαση αποτελεί το ενδιάμεσο στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας η οποία ολοκληρώνεται με την απόφαση κατακύρωσης και ως εκ τούτου στερείται του εκτελεστού χαρακτήρα της πράξης και επομένως προσβάλλεται απαράδεκτα.

Κατόπιν των ως άνω εκτεθέντων και για τους ανωτέρω λόγους,

ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ

Απορρίπτουμε την από 30-06-2022 προσφυγή του σωματείου με την επωνυμία «Πολιτιστικός σύλλογος Άλσους Γαρίτσας», κατά της υπ’ αριθ. 25-2/14-06-2022 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας & Διαποντίων Νήσων, ως απαράδεκτη .

Κατά της παρούσας οποιοσδήποτε/οποιαδήποτε έχει έννομο συμφέρον μπορεί να ασκήσει προσφυγή ενώπιον της Ειδικής Επιτροπής του άρθρου 152 του Ν. 3463/2006 που εδρεύει στην Κέρκυρα (Αλυκές Ποταμού, ΤΚ 49100 Κέρκυρα) εντός προθεσμίας ενός (1) μηνός από την έκδοση της απόφασης ή την κοινοποίηση της ή αφότου έλαβε γνώση αυτής.

Ο ΑΣΚΩΝ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗ ΤΗΣ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ, ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ & ΙΟΝΙΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ

*φωτογραφία από τη διαμαρτυρία Συλλόγου Καρίτσας και κατοίκων στο πλαίσιο της συνεδρίασης της Οικονομικής Επιτροπής που συνεδρίαζε με θέμα την πίστα σκέιτμπορντ 

__________________________________________________________________________

Ακολουθήστε το kerkyrasimera.gr για να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα από την Κέρκυρα.

Ακολουθήστε μας στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Instagram

Ακολουθήστε μας στο twitter

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Απαγορεύεται αυστηρά η μη εξουσιοδοτημένη χρήση ή / και η αναπαραγωγή αυτού του υλικού χωρίς ρητή και γραπτή άδεια από τον συγγραφέα ή / και τον ιδιοκτήτη. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποσπάσματα κειμένων που δημοσιεύονται σε αυτήν τη σελίδα και σύνδεσμοι, υπό την προϋπόθεση ότι δίνεται πλήρης και σαφής αναφορά στο kerkyrasimera.gr με κατάλληλη και συγκεκριμένη κατεύθυνση (υπερσύνδεσμος/link) προς το πρωτότυπο περιεχόμενο.
error: Το περιεχόμενο προστατεύεται!!