Quantcast
SLIDERΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣΤΟΠΙΚΑ

Στροφή της Κέρκυρας στον κινηματογραφικό τουρισμό -Τον Σεπτέμβριο Forum με Π. Τζάκσον

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου σε συνεργασία με το δήμο Κέρκυρας & το Corfu Tourism Forum σχεδιάζουν την διοργάνωση στο νησί μας, τον προσεχή Σεπτέμβριο forum με θέμα τον κινηματογραφικό τουρισμό.

Σύμφωνα με πληροφορίες στο fοrum πρόκειται να προσκληθούν εξέχουσες προσωπικότητες του κινηματογράφου, όπως ο Νεοζηλανδός σκηνοθέτης, παραγωγός & σεναριογράφος Πήτερ Τζάκσον, γνωστό από τον Άρχοντα των Δακτυλιδιών & τον Κίνγκ Κόνγκ, ο οποίος είναι βραβευμένος με τρία όσκαρ. Αφορμή για τα σχέδια αυτά έδωσε η ανακήρυξη της Κέρκυρας ως τον κορυφαίο ευρωπαϊκό κινηματογραφικό προορισμό για το 2018 στο διαγωνισμό του European Film Commissions Network (EUFCN).
Στο πλαίσιο της προετοιμασίας αυτής την ερχόμενη Δευτέρα (24/6/19) θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη στο Φαληράκι.

Ποιοι θα πάρουν μέρος στη σύσκεψη

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου θα εκπροσωπήσουν η διευθύντρια του Hellenic Film Commission Βένια Βέργου και η συντονίστρια του Hellenic Film Commission Σταυρούλα Γερωνυμάκη. Επίσης έχουν προσκληθεί:
Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, Περιφερειάρχης
Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, Εκλεγείσα Περιφερειάρχης
Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού
Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, Αντιπεριφερειάρχης Κέρκυρας
Δήμος Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων, Εκλεγείσα Δήμαρχος
Δήμος Νότιας Κέρκυρας, Εκλεγείς Δήμαρχος
Δήμος Βόρειας Κέρκυρας, Εκλεγείς Δήμαρχος
Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού
Ιόνιο Πανεπιστήμιο, Τμήματα Εικόνας & Ήχου και Μουσικών Σπουδών, Γραφείο Πρακτικής Άσκησης
Εφορεία Αρχαιοτήτων Κέρκυρας
ΟΛΚΕ
Ένωση Διπλωματούχων Ξεναγών Ιονίων Νήσων & Δυτικής Ελλάδας
Επιμελητήριο Κέρκυρας
ΙΕΚ Υπουργείου Τουρισμού
AOCTA
HATTA
Ένωση Ξενοδόχων
Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουριστικών Καταλυμάτων
Επιστημονική Εταιρία Τουρισμού

Η βράβευση της Κέρκυρας
Τον περασμένο Δεκέμβριο η Κέρκυρα απέσπασε το βραβείο του Δικτύου των ευρωπαϊκών γραφείων του Film Commission για την καλύτερη κινηματογραφική τοποθεσία της χρονιάς.
Το βραβείο αφορούσε την καλύτερη ευρωπαϊκή τοποθεσία για κινηματογραφικά γυρίσματα- πήγε δικαιωματικά στην Κέρκυρα, τόπο γυρισμάτων της τηλεοπτικής σειράς του ITV και PBS «The Durrells» (1ος – 4ος κύκλος επεισοδίων) που ήταν και η επίσημη πρόταση του ελληνικού Film Commission. H υποψηφιότητα της Κέρκυρας, που προτάθηκε από την Διεύθυνση Hellenic Film Commission του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (EKK), συγκέντρωσε την προτίμηση του κοινού και διακρίθηκε ανάμεσα σε 12 φιναλίστ δημοφιλή locations που διεκδικούσαν το βραβείο, μέσω ψηφοφορίας που διοργάνωσε για δεύτερη χρονιά το European Film Commissions Network (EUFCN), δίκτυο που αριθμεί 90 μέλη από 30 χώρες, σε συνεργασία με το Cineuropa.

Ο κινηματογράφος επιδρά στον τουρισμό

Ο κινηματογράφος ως μέσο, έχει μια ιδιαίτερα ισχυρή επίδραση στο κοινό, αφού μπορεί να το κινητοποιήσει με πολλούς τρόπους και σε πολλά επίπεδα, συμπεριλαμβάνοντας και την επιθυμία των θεατών να ταξιδεύουν στους τόπους, όπου πραγματοποιήθηκαν τα γυρίσματα μιας ταινίας. Μία έρευνα που έγινε στο Ηνωμένο Βασίλειο βρήκε ότι οκτώ στους δέκα Βρετανούς πήραν την ιδέα για τον προορισμό των διακοπών τους από ταινίες, και ένας στους πέντε στην πραγματικότητα θα επισκεφθεί τον προορισμό της αγαπημένης του ταινίας. Ο κινηματογράφος επιτρέπει στους προορισμούς να επηρεάζουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που έχουν σε προσφορά κάτι που επίσης μπορεί να τους βοηθήσει στο να αυξήσουν τις τουριστικές τους δυνατότητες. Οι επιδράσεις των ταινιών και της τηλεόρασης στον διεθνή τουρισμό Ταινίες και σειρές εμφανίζονται συχνά να έχουν μεγάλη ισχύ ώστε να κάνουν τους τουρίστες να αποκτήσουν ισχυρό ενδιαφέρον για έναν προορισμό, δίνοντας τους εικόνες παραδοσιακές, όλες συνδεόμενες με το τουριστικό ταξίδι.

Οι ταινίες επηρεάζουν τους θεατές
Η μεγαλύτερη επίδραση από ταινίες και σειρές στον παγκόσμιο τουρισμό, αφορά την δυνατότητα τους να προβάλλουν έναν προορισμό, με τις εικόνες του και τα τοπία του, οδηγώντας τους θεατές να έχουν ενδιαφέρον για τον προορισμό και αληθινό ενδιαφέρον για να τον επισκεφθούν. Μπορούν ,οι ταινίες και οι σειρές, να λειτουργήσουν σαν προφορικά, οπτικά και αισθητικά κίνητρα παρακίνησης τουρισμού, στην διαδικασία λήψης αποφάσεων των τουριστών. Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα οικονομικά οφέλη του κινηματογραφικού τουρισμού, είναι ότι οι τουρίστες βλέποντας ξανά τους προορισμούς που είχαν επισκεφθεί κατά το παρελθόν τους δημιουργείται το ενδιαφέρον να τους επισκεφθούν ξανά. Με αυτό τον τρόπο περιορίζεται η εποχικότητα των τουριστικών επισκέψεων σε έναν προορισμό. Ενώ, οι σειρές και οι ταινίες έχουν μια εκτεταμένη κοινωνικοοικονομική επιρροή, που μπορεί να διευρύνει τη βάση της τουριστικής αγοράς. Ας πάρουμε για παράδειγμα την Κέρκυρα, που γιγαντώθηκε ως τουριστικός προορισμός εξαιτίας της «κινηματογραφικής» της προβολής τόσο ξένων, όσο και ελληνικών παραγωγών ταινιών.

Οι κυριότερες ξένες παραγωγές που γυρίστηκαν στην Κέρκυρα

Στην Ελλάδα από το ´50 και μετά, έχουν δημιουργηθεί και διαδίδονται στο εξωτερικό εικόνες του « ελληνικού τρόπου Ζωής », εικόνες της κοινωνικής ζωής και του τοπικού πολιτισμού που διέπονται από νοσταλγία. Η τάση αυτή ενισχύθηκε περισσότερο από τις ξένες ταινίες που γυρίστηκαν στην Ελλάδα προωθώντας αυτές τι στερεότυπες εικόνες. Στα τέλη της δεκαετίας του 1950 ξεκίνησε η σχέση της Ελλάδας με τον ξένο κινηματογράφο, και μέχρι σήμερα, παραγωγές από όλο τον κόσμο επέλεξαν την Ελλάδα για γυρίσματα.

1957: Sissi, Schicksalsjahre Einer Kaiserin
1968 Apollo Goes on Holiday
1970 Executioner
1971 Le Casse
1976 A woman at her window, die frau am fenster
1978 Fedora
1980 On a Vole la Cuisse de Jupiter
1981 For Your Eyes Only
2016-18: «The Durrells»

Οι Οργανισμοί Προώθησης Προορισμού
Σύμφωνα με τους Morgan και Pritchard (1998), το να τοποθετείς έναν προορισμό σε μια ταινία, παίζει σημαντικό ρόλο στην προώθηση του τουριστικού προϊόντος. Εικόνες κινηματογραφικές που ζουν για δεκαετίες προάγουν δημοσιότητα και δημιουργούν ταυτότητες. Η έμφαση που μια ταινία δίνει σε έναν προορισμό είναι σαν μια εμπορική τηλεοπτική διαφήμιση, που βλέπεται από εκατομμύρια δυνητικούς τουρίστες, ένα κοινό που δεν θα μπορούσε να προσεγγιστεί χρησιμοποιώντας ειδική τουριστική προβολή. Οι Οργανισμοί Προώθησης Προορισμού μπορεί να εμπλακούν σε διάφορες δραστηριότητες του marketing τόσο πριν όσα και μετά την πραγματοποίηση μιας ταινίας με σκοπό την ανάπτυξη του κινηματογραφικού τουρισμού και την προώθηση των περιοχών, που απεικονίζονται στις ταινίες .

__________________________________________________________________________

Ακολουθήστε το kerkyrasimera.gr για να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα από την Κέρκυρα.

Ακολουθήστε μας στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Instagram

Ακολουθήστε μας στο twitter

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Απαγορεύεται αυστηρά η μη εξουσιοδοτημένη χρήση ή / και η αναπαραγωγή αυτού του υλικού χωρίς ρητή και γραπτή άδεια από τον συγγραφέα ή / και τον ιδιοκτήτη. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποσπάσματα κειμένων που δημοσιεύονται σε αυτήν τη σελίδα και σύνδεσμοι, υπό την προϋπόθεση ότι δίνεται πλήρης και σαφής αναφορά στο kerkyrasimera.gr με κατάλληλη και συγκεκριμένη κατεύθυνση (υπερσύνδεσμος/link) προς το πρωτότυπο περιεχόμενο.
error: Το περιεχόμενο προστατεύεται!!