Quantcast
SLIDERΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣΤΟΠΙΚΑ

Kέρκυρα: «Ξεμπλόκαρε» το έργο της μαρίνας στη Σπηλιά

Ένα σημαντικό γραφειοκρατικό εμπόδιο ξεπεράστηκε για την κατασκευή του τουριστικού καταφυγίου στην Σπηλιά στην πόλη της Κέρκυρας, όπως ενημέρωσε με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο βουλευτής Κέρκυρας της ΝΔ, Στέφανος Γκίκας. 

Συγκεκριμένα, το έργο, που είχε ενταχθεί στο ΠΕΠ Ιονίων Νήσων, δημοπρατήθηκε τον περυσινό Μάρτιο, αναδείχτηκε προσωρινός μειοδότης η εταιρεία “ΕΡΓΟΜΑΡΕ” ΑΕ , ωστόσο ο δεύτερος μειοδότης “Η ΤΟΜΗ ΑΒΕΤΕ” θυγατρική του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ κατέθεσε ένσταση.

Η υπόθεση έφτασε στο Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο τώρα σύμφωνα με το δημοσίευμα του Στ. Γκίκα έβγαλε την απόφασή του, η οποία αναμένεται να καθαρογραφεί και να αποσταλεί στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων την ερχόμενη εβδομάδα. Τελικά η ΤΟΜΗ (έκπτωση 32%)  δικαιώθηκε και αναδείχτηκε ανάδοχος του έργου, προϋπολογισμού 9.7 εκατομ ευρώ και σύμφωνα με την προκήρυξη αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2023. Να σημειωθεί ότι στον μειοδοτικό  διαγωνισμό είχαν πάρει μέρος πέντε ενδιαφερόμενες για το έργο εταιρείες.

 

Τι περιλαμβάνει το έργο

  Δικαιούχος και φορέας υλοποίησης του έργου είναι η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων ενώ φορέας λειτουργίας και κύριος του έργου είναι ο Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας (ΟΛΚΕ Α.Ε.). Είναι προϋπολογισμού 9.006.944,30€ και η  πράξη έχει ενταχθεί  στον Άξονα προτεραιότητας 2 « Προστασία του Περιβάλλοντος και Αειφόρος Ανάπτυξη» του Ε.Π. Ιόνια Νησιά 2014-2020» και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ). Περιλαμβάνει τα απαιτούμενα έργα υποδομής προκειμένου να καταστεί το τουριστικό καταφύγιο στη Σπηλιά ασφαλές, λειτουργικό ανταγωνιστικό και ελκυστικό για τους πιθανούς χρήστες αναδεικνύοντας και προστατεύοντας παράλληλα τα υφιστάμενα κτίρια τα οποία αποτελούν μέρος της ιστορίας του χώρου.

Ειδικότερα, τα έργα προσβλέπουν στην:
• Επισκευή και ανακαίνιση του κτιριακού συγκροτήματος «Καφέ Γυαλί», ώστε να εξασφαλισθούν οι απαραίτητοι χερσαίοι χώροι εξυπηρέτησης του τουριστικού καταφυγίου.
• Ολοκλήρωση του προσήνεμου μόλου συνολικού μήκους 124μ, από τον οποίο έχει ήδη κατασκευαστεί το πρώτο ευθύγραμμο τμήμα μήκους 38 μέτρων.
• Τοποθέτηση πλωτών προβλητών για τον ελλιμενισμό σκαφών.
• Αντιμετώπιση του θέματος ανανέωσης των υδάτων της λιμενολεκάνης
• Εξασφάλιση ικανής ηλεκτρικής παροχής για τη λειτουργία του καταφυγίου.
• Αντιμετώπιση της εκβολής των παντοροϊκών αγωγών αποχέτευσης Σπηλιάς στη λιμενολεκάνη του τουριστικού καταφυγίου.

Το ιστορικό του έργου

Οι πρώτες σκέψεις για τη δημιουργία μικρής μαρίνας σκαφών στην περιοχή της Σπηλιάς, έγιναν στις αρχές τις δεκαετίας του 90, όταν έφυγε ο σταθμός του ΚΤΕΛ από την πλατεία ΝΑΣΚΕ και επήλθε οικονομικός μαρασμός στην περιοχή. Η σκέψη άρχισε να μετουσιώνεται σε πράξη, μία δεκαετία αργότερα.

Το πρώτο τμήμα του έργου είχε ενταχθεί στο  ΕΣΠΑ 2007-2012 με προϋπολογισμό 7.548.508,68€. Οι εργασίες που συμπεριέλαβε η εν λόγω εργολαβία, που ξεκίνησε το 2007,  αφορούσαν καθαίρεση υφισταμένων παλαιών κρηπιδωμάτων και προβλητών, κατασκευή υπήνεμου μώλου, κατασκευή προσήνεμου μώλου κατασκευή κρηπιδωμάτων, τοποθέτηση πλωτών προβλητών εκβάθυνση λιμενολεκάνης, κατασκευή ράμπας, ηλεκτρικές εγκαταστάσεις υπαιθρίων χώρων, ασφαλτοστρώσεις. 

Για το προτεινόμενο έργο που είχε συμπεριληφθεί  στο Master Plan του ΟΛΚΕ ΑΕ είχαν  συνταχθεί οι μελέτες από τον Οργανισμό Λιμένα,  ο οποίος όμως  δεν έχει αρμοδιότητα δημοπράτησης έργων αντιστοίχου προϋπολογισμού. Γι αυτό και υπέγραψε προγραμματική σύμβαση με την ΠΙΝ. Ωστόσο η πορεία του έργου «σκόνταψε» σε περιπέτειες, γιατί οι επιπλέον εργασίες εκβάθυνσης, που ήταν σύμφωνα με τον ανάδοχο του έργου, απρόβλεπτες, εκτόξευσαν τον προϋπολογισμό και δεν υπήρχαν οι απαιτούμενες χρηματοδοτήσεις για να συνεχιστεί το έργο & το 2012 εγκαταλείφθηκε. Στη συνέχεια ήρθε η περίοδος των μνημονίων και παρά τις προσπάθειες των Περιφερειακών Αρχών, το έργο δεν προχώρησε. 

Τελικά, λίγο πριν εκπνεύσει η θητεία της προηγούμενης περιφερειακής αρχής, στις 28/2/19 εκδόθηκε ειδική πρόσκληση για την υποβολή πρότασης στο ΠΕΠ/ΕΣΠΑ 2014-2020 ως έργο “phasing”, δεσμεύοντας και το ποσόν των 9,7 εκατ. ευρώ. Στις  13/4/2019 το Περιφερειακό Συμβούλιο  αποφάσισε την υποβολή της πρότασης για το ποσόν των 9,7 εκατ. ευρώ. Η Διαχειριστική Αρχή αξιολόγησε την πρόταση και το έργο το 2020 εντάχθηκε στο Ε.Π. «Ιόνια Νησιά 2014-2020» με απόφαση της νυν Περιφερειάρχου. Τον Μάρτιο του 2021 προκηρύχτηκε το έργο και τον Απρίλιο άνοιξαν οι προσφορές, αναδείχτηκε προσωρινός μειοδότης και ακολούθησε η ενσταση, με τις διαδικασίες να ολοκληρώνονται τώρα.

 

 

__________________________________________________________________________

Ακολουθήστε το kerkyrasimera.gr για να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα από την Κέρκυρα.

Ακολουθήστε μας στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Instagram

Ακολουθήστε μας στο twitter

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Απαγορεύεται αυστηρά η μη εξουσιοδοτημένη χρήση ή / και η αναπαραγωγή αυτού του υλικού χωρίς ρητή και γραπτή άδεια από τον συγγραφέα ή / και τον ιδιοκτήτη. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποσπάσματα κειμένων που δημοσιεύονται σε αυτήν τη σελίδα και σύνδεσμοι, υπό την προϋπόθεση ότι δίνεται πλήρης και σαφής αναφορά στο kerkyrasimera.gr με κατάλληλη και συγκεκριμένη κατεύθυνση (υπερσύνδεσμος/link) προς το πρωτότυπο περιεχόμενο.
error: Το περιεχόμενο προστατεύεται!!