Quantcast
ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΤΟΠΙΚΑ

ΛΑΣΥ: Μέτρα και ετοιμότητα της Π.Ι.Ν. για την Αντιπυρική Προστασία των νησιών μας

Η εισήγηση της ΛΑΣΥ στο θέμα της ημερηδιας διάταξης του περιφερειακού συμβουλίου “Μέτρα και ετοιμότητα της Π.Ι.Ν. για την Αντιπυρική Προστασία των νησιών μας”

ΘΕΜΑ ΕΗΔ

Βρισκόμαστε λίγο πριν την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου και παραμένουν όλες οι αιτίες και οι αρνητικοί παράγοντες, που τα προηγούμενα χρόνια συνέβαλαν στην εκδήλωση και την εξάπλωση καταστροφικών πυρκαγιών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Κερκυρα: Διαδοχικές συσκέψεις προετοιμασίας ενόψει της αντιπυρικής περιόδου

Η ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ επανειλημμένα έχει εκφράσει την ανησυχία της  για την ετοιμότητα του κράτους , Κυβέρνησης και Τοπικής Διοίκησης απέναντι στις δασικές πυρκαγιές. Πριν από κάθε αντιπυρική περίοδο, διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις, το ίδιο και η σημερινή, παρουσιάζοντας το “νέο επιχειρησιακό δόγμα για την αντιμετώπιση των δασικών πυρκαγιών”, ισχυρίζονται ότι είναι έτοιμες, πλην όμως διαψεύδονται κάθε χρόνο από τις τεράστιες καταστροφές. 

  1. Τα νησιά μας διαθέτουν μεγάλο ορεινό και δασικό όγκο, με αρκετούς οικισμούς να βρίσκονται σε τέτοιες περιοχές, που εν δυνάμει μπορεί να βρεθούν αντιμέτωποι με τους κινδύνους πυρκαγιών. Έχουν πρόβλημα στην ύδρευση, εγκατάλειψη της αγροτικής παραγωγής , ανυπαρξία  αγροτικών δρόμων, αναρχία στην οικοδόμηση κ.λπ.
  2. Παραμένουν οι τραγικές ελλείψεις στον τομέα της δασοπροστασίας-πυροπροστασίας, λόγω της πολιτικής υποχρηματοδότησης, υποστελέχωσης του Πυροσβεστικού Σώματος και της Δασικής Υπηρεσίας που έχει την ευθύνη της πρόληψης. Παραμένουν οι ελλείψεις των αρμόδιων υπηρεσιών της Περιφέρειας και των Δήμων.
  3. Δεν υπάρχει σύγχρονος και επικαιροποιημένος αντιπυρικός σχεδιασμός, ιδιαίτερα για την πιθανότητα ξεσπάσματος πολλών ταυτόχρονα δασικών πυρκαγιών σε μια Περιφέρεια.
  4. Παραμένει η αντιπεριβαλλοντική πολιτική που  δίνει νέες διευκολύνσεις στους ομίλους της «πράσινης ανάπτυξης» και των ΑΠΕ. Συνεχίζεται η πολιτική της διάσπασης της ενιαίας διαχείρισης των δασών και ο αντιεπιστημονικός και καταστροφικός διαχωρισμός της πρόληψης από την κατάσβεση των δασικών πυρκαγιών, με αποτέλεσμα το βάρος να πέφτει σχεδόν αποκλειστικά στην καταστολή.

Στην πρόσφατη επίσκεψη του υφυπουργού Κλιματικής Κρίσης και πολιτικής προστασίας στην Κέρκυρα ακούσαμε  δηλώσεις και εξαγγελίες μέτρων σχετικές με μέτρα καταστολής, εντοπισμού και παρακολούθησης καταστροφικών φαινομένων.   

  • Σύσταση 16 μονάδων ΕΜΟΔΕ (Δασοκομάντο). Μία εξ αυτών θα εδρεύει στην Κέρκυρα.  
  • Συμβάσεις για την ενοικίαση 49 πανάκριβων ιδιωτικών εναέριων μέσων.  
  • Σταδιακή προμήθεια επίγειων και εναέριων μηχανολογικών μέσων για το Πυροσβεστικό Σώμα  και για τους φορείς της τοπικής Διοίκησης , μέσω του προγράμματος ΑΙΓΙΣ.
  • Σταδιακή προμήθεια δορυφορικών συστημάτων παρακολούθησης και εντοπισμού πυρκαγιών, πρόγνωσης μετεωρολογικών δεδομένων κ.λ.π. μέσω προγράμματος ΑΙΓΙΣ.

Συνολικά οι πολυδιαφημιζόμενες από την Κυβέρνηση προμήθειες μέσω Ευρωπαϊκών κονδυλίων, όπως αναλύονται στο πρόγραμμα “ΑΙΓΙΣ” θυμίζουν περισσότερο τη λαϊκή ρήση “ζήσε Μάη να φας τριφύλλι” αφού στην καλύτερη περίπτωση οι πρώτες παραδόσεις για χρήση από το Π.Σ. των υπό προμήθεια οχημάτων, αεροσκαφών κλπ θα είναι σε 2 έτη. 

Καμία αναφορά δεν έγινε για μέτρα αποτροπής εκδήλωσης των πυρκαγιών και στην έλλειψη ολοκληρωμένης διαχείρισης των δασικών οικοσυστημάτων .   Εύκολα η Κυβέρνηση νομοθετεί πρόστιμα για τον μη καθαρισμό ιδιωτικών οικοπέδων την ίδια ώρα που δρόμοι αρμοδιότητας Περιφέρειας ή Δήμων παραμένουν ακαθάριστοι. 

Δεν ακούσαμε καμία σχετική αναφορά τόσο από τον Υφυπουργό όσο και από τον Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων για χρηματοδότηση τοπικών προληπτικών προγραμμάτων σχετικά με :

  • Τον καθαρισμό, την συντήρηση και την διάνοιξη αγροτικών δρόμων.  
  • Τον καθαρισμό και την διαπλάτυνση του πυκνού επαρχιακού οδικού δικτύου του νησιού που εκ των πραγμάτων αν υλοποιούνταν παρόμοιος σχεδιασμός θα μετατρέπονταν σε ένα πλήρες δίκτυο αντιπυρικών ζωνών και θα διευκόλυνε την έγκαιρη προσέλευση των κατασταλτικών δυνάμεων.
  • Τον καθαρισμό των τεράστιων εγκαταλελειμμένων αγροτικών εκτάσεων με ελαιώνες που έχουν αφεθεί στην τύχη τους εξαιτίας της αντιαγροτικής πολιτικής που εφαρμόζεται και τον προσανατολισμό της οικονομικής ανάπτυξης του νησιού με κριτήριο την κερδοφορία των μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων στον τομέα του τουρισμού.
  • Την αναγκαία μετατροπή των δύο πυροσβεστικών κλιμακίων του νησιού σε Πυροσβεστικές Υπηρεσίες τουλάχιστον Γ΄ και Β΄ τάξης.
  • Την δημιουργία σύγχρονων εγκαταστάσεων για όλες τις πυροσβεστικές υπηρεσίες του νησιού με ευθύνη του κράτους και όχι των δημοτικών αρχών, που είδαμε όλοι μας  τα αποτελέσματα της ανάθεσης αντίστοιχων αρμοδιοτήτων στους δήμους σε τι άθλιες συνθήκες στέγασης και λειτουργίας υποχρεώθηκαν οι υπάλληλοι του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Αργυράδων και όχι μόνο.
  • Την πλήρη στελέχωση των πυροσβεστικών υπηρεσιών με μόνιμο προσωπικό και την μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων πυροσβεστών.

Με την ίδια ατζέντα ο Υφυπουργός περιπλανήθηκε και στα άλλα νησιά χωρίς στην πραγματικότητα να ακουμπάει τα ιδιαίτερα προβλήματα του  κάθε νησιού.

Η κλιματική κρίση αποτέλεσε για ακόμη μια φορά από τον εκπρόσωπο της κυβέρνησης καθώς και τον Περιφερειάρχη, το βολικό άλλοθι για τις τεράστιες καταστροφές που προκαλούν οι εγκληματικές πολιτικές διαχείρισης του περιβάλλοντος υπέρ της κερδοφορίας των επιχειρηματικών συμφερόντων και της εμπορευματοποίησης της γης.

Η δημιουργία των λεγόμενων ομάδων δασοκομάντος   αποτελεί ένα ανέξοδο επικοινωνιακό άλλοθι της κυβέρνησης που έχει αξιοποιηθεί επανειλημμένα στο παρελθόν αρχής γενομένης την δεκαετία του 90, με την δημιουργία παρόμοιων μονάδων που κατέληγαν πάντα σε ένα επικοινωνιακό φιάσκο για τον λόγο ότι γενικότερα το Πυροσβεστικό Σώμα ταλανίζεται χρόνια τώρα από την υποχρηματοδότηση που έχει δημιουργήσει τεράστιες ελλείψεις σε υποδομές, μέσα και προσωπικό.

Αξίζει να σημειωθεί βέβαια ότι τόσο το προσωπικό αυτών των μονάδων όσο και γενικότερα το προσωπικό του Π.Σ. καλείται να καλύψει τα τεράστια κενά σε προσωπικό με την υπερεργασία , την περικοπή αδειών  και ημερήσιων αναπαύσεων, δίχως τα απαραίτητα ατομικά μέτρα προστασίας, την ανυπαρξία πλαισίου υγιεινής και ασφάλειας στα επιχειρησιακά συμβάντα και την έλλειψη στοιχειωδών προϋποθέσεων ανθρώπινης και ουσιαστικής διοικητικής υποστήριξης κατά την διάρκεια μεγάλων συμβάντων. Όλο το προσωπικό του Π.Σ ανεξαρτήτως σχέσης εργασίας ή τόπο προέλευσης ρίχνονται στη μάχη  σε ιδιαίτερα επικίνδυνες για τη ζωή τους συνθήκες που συνθέτουν οι ελλείψεις που περιγράψαμε παραπάνω.

Ζητάμε από την περιφερειακή αρχή να μας ενημερώσει αν έχει καταρτίσει «σχέδιο για την αντιπυρική περίοδο» 2024, τι προβλέπει συγκεκριμένα, με τι προσωπικό και μέσα υποστηρίζεται και με ποια χρηματοδότηση;

 Ποια είναι  τα μέσα και οι δυνάμεις που έχει στην διάθεση της η Περιφέρεια τα οποία όπως επικαλείται θα αξιοποιηθούν για να θωρακιστούν καλύτερα τα νησιά από ακραία καιρικά φαινόμενα, σεισμούς , πλημμύρες, πυρκαγιές;

Τι μέτρα έχει πάρει για χωριά που δεν έχουν δρόμους διαφυγής και τα οποία έχουμε αναφέρει σε προηγούμενη εισήγησή μας. (Εξωγή, Φρίκες, Περαχώρι Ιθάκης, Ορεινή Ζάκυνθος κ.α)

Τι εικόνα έχει από τις παρατηρήσεις που κατατίθενται στα ΣΟΠΠ, τι από όλα αυτά έχει λυθεί;

Δεν είναι κόστος η πυροπροστασία, η ζωή του λαού έχει αξία

Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης

Γκισγκίνης Νίκος, Μπαλού Αλεξάνδρα, Σοφός Παναγιώτης

__________________________________________________________________________

Ακολουθήστε το kerkyrasimera.gr για να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα από την Κέρκυρα.

Ακολουθήστε μας στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Instagram

Ακολουθήστε μας στο twitter

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Απαγορεύεται αυστηρά η μη εξουσιοδοτημένη χρήση ή / και η αναπαραγωγή αυτού του υλικού χωρίς ρητή και γραπτή άδεια από τον συγγραφέα ή / και τον ιδιοκτήτη. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποσπάσματα κειμένων που δημοσιεύονται σε αυτήν τη σελίδα και σύνδεσμοι, υπό την προϋπόθεση ότι δίνεται πλήρης και σαφής αναφορά στο kerkyrasimera.gr με κατάλληλη και συγκεκριμένη κατεύθυνση (υπερσύνδεσμος/link) προς το πρωτότυπο περιεχόμενο.
error: Το περιεχόμενο προστατεύεται!!