Quantcast
SLIDERΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΤΟΠΙΚΑ

Τρεπεκλής: “Ανώριμη” & με αδυναμίες η μελέτη Τρία Γεφύρια-Βρυώνη

“Η μελέτη του έργου της  παράκαμψης Τρία Γεφύρια-Βρυώνη, που είχε πολυδιαφημιστεί πως ήταν ώριμη, δυστυχώς έχει πολλές αδυναμίες”. Αυτό δήλωσε χθες, μιλώντας στα τοπικά τηλεοπτικά ΜΜΕ, ο Περιφερειάρχης Γιάννης Τρεπεκλής με αφορμή την υπογραφή της σχετικής πρόσκλησης, για ένταξή του στο Νέο ΕΣΠΑ.

Ο Περιφερειάρχης αναφέρθηκε επίσης  στα “τραγικά λάθη και τις εγωιστικές συμπεριφορές”, που έχουν μπλοκάρει εδώ και δέκα χρόνια την  κατασκευή της Μονάδας Επεξεργασίας Απορριμμάτων στο Τεμπλόνι.

Ο ίδιος, εξέφρασε τη βούληση της νέας Περιφερειακής Αρχής να ολοκληρωθεί το έργο του τουριστικού καταφυγίου της Σπηλιάς, συμπεριλαμβανομένου και εκείνου, που αφορά την αντιμετώπιση της εκβολής των παντορροϊκών αγωγών αποχέτευσης. Ενώ, ανακοίνωσε ότι αλλάζει και το μοντέλο παρεμβάσεων στο οδικό δίκτυο, ώστε τα έργα να είναι χρήσιμα και να εξασφαλίζουν ασφάλεια σε πεζούς και οδηγούς.

Το έργο Τρία Γεφύρια-Βρυώνη στο νέο ΕΣΠΑ

Ειδικότερα, τη μεταφορά  του έργου της παράκαμψης Τρία Γεφύρια-Βρυώνη στο νέο ΕΣΠΑ ανακοίνωσε χθες, ο Περιφερειάρχης Γιάννης Τρεπεκλής, ο οποίος μάλιστα ενημέρωσε ότι, ως Πρόεδρος της Επιτροπής Παρακολούθησης, υπέγραψε προχθές και την σχετική πρόσκληση.

 Οι Αδυναμίες της μελέτης

Οπως υποστήριξε: “Η μελέτη η οποία είχε πολυδιαφημιστεί ότι ήταν ώριμη και η Περιφέρεια έτοιμη να προχωρήσει στο στάδιο των απαλλοτριώσεων, δυστυχώς έχει πάρα πολλές αδυναμίες. Κυρίως η όδευσή της, που περνάει από αξιόλογα ακίνητα και επιχειρήσεις. Πρέπει να το δούμε αυτό, γιατί κανένας Περιφερειάρχης δεν απαλλοτριώνει μεγάλες κατοικίες, επειδή γνωρίζουμε τι σημαίνει αυτό, για το σπίτι του καθενός μας. Γι αυτό και κανένας Πρωθυπουργός ή Υπουργικό Συμβούλιο δεν πρόκειται να συναινέσει σε τέτοιο μοντέλο απαλλοτριώσεων, όπου διαλύει νοικοκυριά. Βεβαίως θα υπάρχουν κάποιες, αλλά σε δευτερεύουσες κατοικίες. Εμείς λοιπόν, πρέπει να δουλέψουμε στην κατεύθυνση να αποφύγουμε παρεμβάσεις στα νοικοκυριά, ακυρώνοντας αγώνες, που έχει κάνει κάθε οικογένεια για να αποκτήσει ένα ακίνητο. Δεύτερη αδυναμία, η έλλειψη υδραυλικής μελέτης. Αντιλαμβάνεστε ότι όταν ένα έργο περνάει δίπλα από τη λίμνη πρέπει να γίνει μελέτη αντιμετώπισης πλημμυρών. Τρίτο: Δεν  μπορούμε να μείνουμε στο παλαιό μοντέλο των φωτεινών σηματοδοτών. Δηλαδή να μεταφέρουμε το πρόβλημα, που δημιουργείται στα Τρία Γεφύρια, λίγο παρακάτω στον Ραδιοφωνικό Σταθμό. Πρέπει να αλλάξουμε διαχείριση δημιουργώντας κυκλικούς κόμβους. Τέταρτο: Πρέπει να προβλέψουμε το μέλλον. Δηλαδή το σημείο συνάντησης της παράκαμψης με τη σημερινή Εθνική Οδό Λευκίμμης. Πως θα συνεχιστεί Γι αυτό πρέπει να γίνει σωστή μελέτη, για να μπορέσουμε να συνδέσουμε τον άξονα Ποντή-Τσάκι Μπενιτσών».

 Ελπίζουμε να μην “μπλέξουμε”

Ο ίδιος τόνισε: “Μεταφέρουμε το έργο  στο νέο ΕΣΠΑ και ελπίζουμε να μη μπλέξουμε με νέες μελέτες, που έχουν βαρύ περιβαλλοντικό αποτύπωμα και άλλες προδιαγραφές. Εμεις ήδη έχουμε καλέσει τον μελετητή για τις διευκρινίσεις, προκειμένου να επανασχεδιάσει τον τρόπο όδευσης και ασφάλειας από πλημμύρες και φυσικές καταστροφές. Γιατί ένα τέτοιου μεγέθους  έργο της τάξεως των 28 εκατ.ευρώ, έχουμε την απαίτηση να γίνει μία σύγχρονη και ποιοτική υποδομή”.

 Αλλάζουμε το μοντέλο παρεμβάσεων στο οδικό δίκτυο

Ο Περιφερειάρχης ανακοίνωσε ακόμη ότι “Θ’ αλλάξει το μοντέλο παρεμβάσεων στο οδικό δίκτυο”. Και διευκρίνισε:  “Έδωσα οδηγίες στις Τεχνικές Υπηρεσίες να επικαιροποιήσουν όλες τις σχετικές μελέτες. Να μη μείνουμε μόνο σε ασφαλτοστρώσεις, αλλά να προβλέψουμε αντιπλημμυρικά έργα και διανοίξεις οδών σε επικίνδυνα σημεία. Πρέπει να αλλάξουμε τη σημερινή κατάσταση. Για παράδειγμα, δεν μπορεί να συνεχίζεται  η σημερινή κατάσταση: ό,τι κινείται προς το Νότο να τραβάει μεγάλη ταλαιπωρία και να αποτελεί και δυσφήμιση για τον τουρισμό μας”.

 Τραγικά λάθη για την υπόθεση του Εργοστασίου Απορριμμάτων

Ο Γιάννης Τρεπεκλής αναφέρθηκε “στα τραγικά λάθη, που έχουν γίνει στον τρόπο προσέγγισης και τις διαδικασίες σχετικά με την κατασκευή της Μονάδας Επεξεργασίας Απορριμμάτων Κέρκυρας”. Υποστήριξε ότι, “οι αδυναμίες είχαν επισημανθεί τόσο από τον ίδιο όσο και από άλλους αυτοδιοικητικούς». Ωστόσο, όπως είπε, «τραγικά λάθη και εγωιστικές συμπεριφορές, όχι μόνο έχουν φέρει πίσω το έργο, αλλά καταδικάζουν τους Δήμους και τους πολίτες σε οικονομική αφυδάτωση, προκειμένου να αντιμετωπίσουν το τεράστιο κόστος της μεταφοράς των σκουπιδιών εκτός Κέρκυρας». Ο ίδιος υπενθύμισε ότι, “ως Δήμαρχος είχε εντάξει την κατασκευή του εργοστασίου σε ΣΔΙΤ και εάν είχε ακολουθηθεί αυτή η οδός σήμερα, δέκα χρόνια μετά, το εργοστάσιο θα ήταν σε λειτουργία”. Μεταξύ άλλων αναφέρθηκε και στο ΣτΕ, όπου υποθέτει ότι θα προσφύγουν οι συμμετέχουσες στον διαγωνισμό εταιρείες, εκτιμώντας “πως δεν θα έχουμε γρήγορα αποτέλεσματα και ίσως δεν αναδειχθεί τελικά ανάδοχος”.

Ωστόσο, όπως ενημέρωσε : “Από τις αρχές Φεβρουαρίου, που θα αναλάβει ως πρόεδρος του ΦΟΔΣΑ Ιονίων Νήσων, δεν θα περιμένει ούτε μία μέρα, θα προχωρήσει σε διεργασίες και άλλη διαδρομή, προκειμένου επιτέλους να γίνει το εργοστάσιο”.  Τέλος προειδοποίησε: “Θα είμαστε αυστηροί από εδώ και πέρα,σε όσους πάρουν την ευθύνη να εμποδίσουν την κατασκευή της Μονάδας”.

 Θα προχωρήσει το έργο της Σπηλιάς

Ο Περιφερειάρχης αναφέρθηκε επίσης και στο έργο της κατασκευής του καταφυγίου τουριστικών σκαφών στη Σπηλιά, που περιλαμβάνει και το υποέργο αντιμετώπιση της εκβολής των παντορροϊκών αγωγών αποχέτευσης. Δήλωσε δε κατηγορηματικά, ότι: “Το έργο θα προχωρήσει κανονικά. Ήδη η υπολειπόμενη χρηματοδότηση πηγαίνει γέφυρα στο ΕΠΑ (το γνωστό ως  ΠΔΕ), ενώ έχουμε ενημερώσει και τον ΟΛΚΕ πως περιμένουμε να καταβάλλει τα 700 χιλ ευρώ, που είναι η συμμετοχή του στο έργο”.

*δημοσιεύθηκε στο φύλλο 25ης-1-2024 της εφημερίδας “Η Κέρκυρα Σήμερα”

__________________________________________________________________________

Ακολουθήστε το kerkyrasimera.gr για να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα από την Κέρκυρα.

Ακολουθήστε μας στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Instagram

Ακολουθήστε μας στο twitter

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Απαγορεύεται αυστηρά η μη εξουσιοδοτημένη χρήση ή / και η αναπαραγωγή αυτού του υλικού χωρίς ρητή και γραπτή άδεια από τον συγγραφέα ή / και τον ιδιοκτήτη. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποσπάσματα κειμένων που δημοσιεύονται σε αυτήν τη σελίδα και σύνδεσμοι, υπό την προϋπόθεση ότι δίνεται πλήρης και σαφής αναφορά στο kerkyrasimera.gr με κατάλληλη και συγκεκριμένη κατεύθυνση (υπερσύνδεσμος/link) προς το πρωτότυπο περιεχόμενο.
error: Το περιεχόμενο προστατεύεται!!