Quantcast
ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑΦΑΝΗ ΤΣΙΜΠΟΥΛΗ

Απευθείας αναθέσεις και φωτογραφικοί όροι προκηρύξεων διαγωνισμών

Γράφει η Φανή Τσιμπούλη*
 
Ως «απευθείας ανάθεση» νοείται η διαδικασία ανάθεσης χωρίς δημοσιότητα, στο πλαίσιο της οποίας, ένας φορέας (π.χ. Δήμος) αναθέτει ένα έργο σε εργολάβο της επιλογής του, κατόπιν (λέει) έρευνας αγοράς(!). Το πρωτογενές αίτημα υποχρεωτικά στο Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων (Κ.Η.Μ.ΔΗ.Σ.).
 
Οι απευθείας αναθέσεις έχουν καταστεί κανόνας, πλέον, στο Δήμο Κεντρικής Κέρκυρας, βρίσκοντας έρεισμα σε πληθώρα Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου που εκδίδονται με αφορμή την πανδημία λόγω κοροναϊού.
 
Πλεονέκτημα της διαδικασίας αυτής είναι η σύντμηση των χρονικών διαστημάτων που απαιτούνται σε έναν κανονικό διαγωνισμό, ενώ τα μειονεκτήματά της είναι πολύ περισσότερα και συγκεκριμένα:
 
α) Ο Δήμος δεν είναι υποχρεωμένος να λάβει έναν συγκεκριμένο αριθμό προσφορών (π.χ. 3 προσφορές) για να προβεί στην απευθείας ανάθεση μίας προμήθειας.  Ακόμη και μία (1) προσφορά αρκεί, υπό την προϋπόθεση να έχει γίνει (υποτίθεται) έρευνα αγοράς.
β) το συμφέρον του Δήμου και γενικότερα του δημοσίου, πλήττεται με τις απευθείας αναθέσεις, δεδομένου ότι χάνεται η έκπτωση των υποψηφίων αναδόχων, η οποία θα εδίδετο υπό κανονικές συνθήκες διεξαγωγής διαγωνιστικής διαδικασίας.
γ) οι απευθείας αναθέσεις, τις οποίες έχει αναγάγει η παρούσα δημοτική αρχή σε κανόνα εκτέλεσης έργων και προμηθειών, μειονεκτούν, επίσης, έναντι των δημοσίων διαγωνισμών αφού δεν απαιτείται, εγγύηση συμμετοχής του εργολάβου (άρθρο 72 παρ. 1α του Ν.4412/2016), ούτε εγγύηση καλής εκτέλεσης (άρθρο 72 παρ. 1β του Ν.4412/2016).
 
Όλα αυτά σημαίνουν, με λίγα και απλά λόγια, πως “κανονίζω με εργολάβο δικό μου …και του δίνω τη δουλειά ” .
Το αστείο της υπόθεσης είναι, πως στο κοντινό μας παρελθόν, οι απευθείας αναθέσεις σε τέτοια έκταση, θεωρούνταν μεμπτή διαδικασία και προς τούτο, υπήρξε πλήθος ακυρωτικών αποφάσεων από ελεγκτικές και Δικαστικές αρχές!!!. Οι λόγοι, πραγματικοί και νομικοί δεν έχουν εκλείψει …απλώς μεσολάβησε ο κοροναϊός!
 
Εν κατακλείδι, πρέπει να έχουν στο νου τους όλοι όσοι με ευκολία και με αβάντα τις ΠΝΠ, κάνουν κατάχρηση των απευθείας αναθέσεων, πως η διαχείριση δημοσίου χρήματος υπόκειται σε µια σειρά κανόνων τους οποίους πρέπει να σέβονται , δεδοµένου µάλιστα ότι διαχειρίζονται περιουσία που δεν του ανήκει, έχουν συνταγματική υποχρέωση να λογοδοτούν (αρ. 98 Σύνταγμα) οι καιροί έρχονται και παρέρχονται.
 
Υ.Γ. Για τους φωτογραφικούς όρους των προκηρύξεων, σε επόμενη ανάρτηση.
 
*Φανή Τσιμπούλη
Δημοτική Σύμβουλος – Δικηγόρος
__________________________________________________________________________

Ακολουθήστε το kerkyrasimera.gr για να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα από την Κέρκυρα.

Ακολουθήστε μας στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Instagram

Ακολουθήστε μας στο twitter

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Απαγορεύεται αυστηρά η μη εξουσιοδοτημένη χρήση ή / και η αναπαραγωγή αυτού του υλικού χωρίς ρητή και γραπτή άδεια από τον συγγραφέα ή / και τον ιδιοκτήτη. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποσπάσματα κειμένων που δημοσιεύονται σε αυτήν τη σελίδα και σύνδεσμοι, υπό την προϋπόθεση ότι δίνεται πλήρης και σαφής αναφορά στο kerkyrasimera.gr με κατάλληλη και συγκεκριμένη κατεύθυνση (υπερσύνδεσμος/link) προς το πρωτότυπο περιεχόμενο.
error: Το περιεχόμενο προστατεύεται!!