Quantcast
SLIDERΚΟΙΝΩΝΙΑΤΟΠΙΚΑ

Για φέτος ίσως πιλοτικές πτήσεις υδροπλάνων

Η επεξεργασία του νομοσχεδίου « Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών, ρυθμίσεις μεταφορών και άλλες διατάξεις» άρχισε χθες στη Βουλή, ενώπιον της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου.

Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, όπως είχε αποκαλύψει το σχετικό ρεπορτάζ της «ΚΣ» στο φύλλο της 8ης Αυγούστου 2019, προβλέπεται η δυνατότητα ίδρυσης υδατοδρομίων από ιδιωτικούς φορείς, πέραν των λιμένων και λιμνών της χώρας, σε Περιοχές Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης (Π.Ο.Τ.Α.), σε σύνθετα τουριστικά καταλύματα και σε τουριστικούς λιμένες.

 

Με το νέο νομοσχέδιο, στόχος είναι να γίνουν πιο απλές και σύντομες οι διαδικασίες για την έκδοση άδειας, με τα σχετικά βήματα (που σήμερα είναι 42) να μειώνονται στο μισό καθώς και 5% τέλος υπέρ του Δημοσίου για κάθε ναύλο ανά επιβάτη. Ωστόσο, με τα σημερινά δεδομένα, με αδειοδοτημένα τρία υδατοδρόμια (Κέρκυρας-Παξών & Πατρών) μόνο «πιλοτικά» μπορεί να πετάξουν υδροπλάνα, αφού το δίκτυο είναι μικρό και επομένως ασύμφορο.

Η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων «τρέχει»

Ωστόσο, με τα σημερινά δεδομένα, με ορίζοντα το επόμενο καλοκαίρι θα μπορούσε να δημιουργηθεί ένα πιλοτικό, μόνο, δίκτυο υδατοδρομίων. Σήμερα, έχουν αδειοδοτηθεί μόνο τα υδατοδρόμια σε Κέρκυρα, Παξούς και Πάτρα. Για να υπάρχει ένα δίκτυο οκτώ υδατοδρομίων, που θα καθιστά βιώσιμη τη λειτουργία μίας αεροπορικής εταιρείας υδροπλάνων, απαιτείται μα αδειοδοτηθούν τα υδατοδρόμια Κεφαλονιάς, Ιθάκης, Λευκάδας, Μεγανησίου και Ζακύνθου. Προς την κατεύθυνση αυτή η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων δρομολογεί τους σχετικούς διαγωνισμούς για την τοποθέτηση οικίσκων, προκειμένου να προχωρήσει η αδειοδότηση και στα υπόλοιπα Ιόνια. Σημειωτέον ότι την περίοδο ‪2004-2008 τα Υδροπλάνα λειτούργησαν στην ευρύτερη περιοχή του Ιονίου. Είχαν ως κύρια βάση την Κέρκυρα και πραγματοποιούσαν πτήσεις προς τα υπόλοιπα νησιά του Ιονίου, την Πάτρα, την λίμνη των Ιωαννίνων και το Brindisi της Ιταλίας. Παρά τον πιλοτικό χαρακτήρα του εγχειρήματος, δόθηκαν σαφή δείγματα γραφής της αξιοπιστίας των Υδροπλάνων, καθώς κατά την περίοδο λειτουργίας τους πραγματοποιήθηκαν περί τις 15.000 πτήσεις και μετακινήθηκαν ‪180.000 επιβάτες. Το ιστορικό αυτό αποτελεί και τη βάση διαπραγμάτευσης με διεθνείς αεροπορικές εταιρείες υδροπλάνων, να δοκιμάσουν, με δύο-τρία υδροπλάνα πιλοτικά το δίκτυο των τριών υδατοδρομίων του Ιονίου φέτος το καλοκαίρι, ώστε να εμπεδωθεί στο ευρύ κοινό η προσφερόμενη υπηρεσία και να μπουν τα θεμέλια για συνεργασία, όταν θα μεγαλώσει το μεταφορικό έργο με υδροπλάνα, τόσο σε μεγαλύτερο δίκτυο στο εσωτερικό, όσο και με πτήσεις προς γειτονικά κράτη.

Υδατοδρόμια σε Γιάννενα & Ηγουμενίτσα

Στο μεταξύ πριν από μία εβδομάδα ο Δήμος Ιωαννιτών δέσμευσε στον προϋπολογισμό του ποσό 25 χιλιάδων ευρώ προκειμένου να επιτευχθεί πλήρης ωριμότητα του φακέλου, που θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την χωροθέτηση και την αδειοδότηση του υδατοδρομίου. Σκοπός είναι τα Γιάννινα να αποτελέσουν έναν από τους σταθμούς στο δίκτυο υδατοδρομίων που θα δημιουργηθεί τους επόμενους μήνες στην χώρα. Επίσης τον περασμένο Δεκέμβριο τροποποιήθηκε η Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) του έργου «Νέος λιμένας Ηγουμενίτσας- Β’ φάση και λειτουργία του λιμένα», με απόφαση του αρμόδιου Γενικού Διευθυντή Περιβαλλοντικής Πολιτικής του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και συμπεριλήφθηκε έργο, που στην υλοποίηση και λειτουργία υδατοδρομίου εντός του λιμένα Ηγουμενίτσας. Η προσθαλάσσωση και αποθαλάσσωση των υδροπλάνων θα γίνεται ανάλογα με τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες σε έναν από τους τρεις υδατοδιαδρόμους, οι οποίοι έχουν διαστάσεις 350m x 20m και αφορούν σε ελεύθερο θαλάσσιο χώρο, εντός του οποίου δεν απαιτείται ούτε προβλέπεται κανένα είδος έργου, κατασκευής ή οριοθέτησης. Η προσέγγιση και ο ελλιμενισμός των υδροπλάνων θα γίνεται σε πλωτό προβλήτα, ο οποίος θα ποντιστεί παράλληλα με το νότιο μέτωπο του υφιστάμενου προβλήτα του παλαιού λιμένα Ηγουμενίτσας.

Το νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια

Τη δυνατότητα ίδρυσης υδατοδρομίων από ιδιωτικούς φορείς, πέραν των λιμένων και λιμνών της χώρας, σε Περιοχές Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης (Π.Ο.Τ.Α.), σε σύνθετα τουριστικά καταλύματα και σε τουριστικούς λιμένες (μαρίνες, καταφύγια και αγκυροβόλια), αλλά και 5% τέλος υπέρ του Δημοσίου για κάθε ναύλο ανά επιβάτη προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών, που κατατέθηκε στη Βουλή.

Τα βασικά σημεία αφορούν:

α) Τη δυνατότητα χορήγησης και ενιαίας «άδειας ίδρυσης και λειτουργίας» υδατοδρομίου, με διατήρηση της δυνατότητας αδειοδότησης σε δύο στάδια του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου, δηλ. τη χορήγηση «άδειας ίδρυσης» και τη χορήγηση «άδειας λειτουργίας».
β) Τη δυνατότητα χορήγησης «άδειας ίδρυσης» υδατοδρομίου όχι μόνο σε δημόσιο φορέα, αλλά και σε ιδιωτικό.
γ) Την έκδοση «άδειας ίδρυσης» υδατοδρομίου χωρίς την απαίτηση επιθεώρησης, ώστε ο ενδιαφερόμενος, με την απόκτησή της, να προβεί στις προβλεπόμενες από τον νόμο ενέργειες για την κατασκευή του συνόλου των απαιτούμενων υποδομών και εγκαταστάσεων του υδατοδρομίου,
δ) Τη δυνατότητα χορήγησης άδειας υδατοδρομίου και σε τουριστικούς λιμένες (μαρίνες, καταφύγια και αγκυροβόλια), Περιοχές Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης (ΠΟΤΑ) και σύνθετα τουριστικά καταλύματα,
ε) Τη δυνατότητα εκπαίδευσης του προσωπικού λειτουργίας του υδατοδρομίου όχι μόνο από την ΥΠΑ αλλά κι από άλλους πιστοποιημένους φορείς του εσωτερικού ή εξωτερικού.
στ) Τη συγκρότηση ολιγομελούς Επιτροπής Υδατοδρομίων για επιθεωρήσεις υδατοδρομίων.

__________________________________________________________________________

Ακολουθήστε το kerkyrasimera.gr για να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα από την Κέρκυρα.

Ακολουθήστε μας στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Instagram

Ακολουθήστε μας στο twitter

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Απαγορεύεται αυστηρά η μη εξουσιοδοτημένη χρήση ή / και η αναπαραγωγή αυτού του υλικού χωρίς ρητή και γραπτή άδεια από τον συγγραφέα ή / και τον ιδιοκτήτη. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποσπάσματα κειμένων που δημοσιεύονται σε αυτήν τη σελίδα και σύνδεσμοι, υπό την προϋπόθεση ότι δίνεται πλήρης και σαφής αναφορά στο kerkyrasimera.gr με κατάλληλη και συγκεκριμένη κατεύθυνση (υπερσύνδεσμος/link) προς το πρωτότυπο περιεχόμενο.
error: Το περιεχόμενο προστατεύεται!!