Quantcast
SLIDERΚΟΙΝΩΝΙΑΤΟΠΙΚΑ

Κέρκυρα: Εκτός Ταμείου Ανάκαμψης το έργο των Φραγμάτων 

Για την επόμενη προγραμματική περίοδο (ΕΣΠΑ) 2021-27 φαίνεται ότι οδηγούνται οι μελέτες με τα συνοδά έργα των Β και Γ΄φάσεων του έργου των Φραγμάτων της Κέρκυρας, σύμφωνα με πληροφορίες της «ΚΣ» που προκύπτουν από υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου Υποδομών.

Να σημειωθεί ότι τον περασμένο Αύγουστο σε σύσκεψη, που είχε πραγματοποιηθεί στο Υπουργείο Υποδομών με την παρουσία της ΠΙΝ Ρόδης Κράτσα-Τσαγκαροπούλου, του Αντιπεριφερειάρχη ΤΕ Μανώλη Ορφανουδάκη με τον ΓΓ του Υπουργείου Γιώργο Καραγιάννη και υπηρεσιακούς παράγοντας είχε συζητηθεί το ενδεχόμενο τα πιο πάνω έργα να χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης. Ωστόσο, όπως προέκυψε από την εξέταση του φακέλου των έργων, οι μελέτες θέλουν επικαιροποίηση και επομένως δεν αρκεί ο χρόνος για να ενταχθούν στο Ταμείο Ανάκαμψης και η υλοποίηση τους δρομολογείται για το νέο ΕΣΠΑ. Στο μεταξύ κανονικά αναμένεται να προχωρήσουν μέσα στο 2021 οι δημοπρατήσεις των έργων για τις Εγκαταστάσεις Αποσκλήρυνσης υπογείων Νερών σε Χρυσηίδα, Κακόντραφο και Νεοχωράκι, που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ 2014-2020. 

Αυτό το έργο κρατάει χρόνια 

Η Δ.Ε.Υ.Α.Κ. το 1991 προχώρησε σε εκπόνηση προκαταρκτικής μελέτης για τη λύση του προβλήματος ύδρευσης της Κέρκυρας.  Η μελέτη εκείνη υπέδειξε την κατασκευή φράγματος στη θέση Ρεκίνι στη Βόρεια Κέρκυρα. Μη έχοντας τη δυνατότητα εκτέλεσης τέτοιου έργου η Δ.Ε.Υ.Α.Κ. προχώρησε στην παραχώρηση της σχετικής μελέτης στο ΥΠΕΧΩΔΕ και συγκεκριμένα στη μονάδα Δ6 για τη συνέχιση της μελέτης με σκοπό την αντιμετώπιση του προβλήματος των θειικών όλου του νησιού. Προέκυψε έτσι μια πρόταση η οποία προέβλεπε την κατασκευή 3 φραγμάτων, 2 μονάδων αφαλάτωσης και ένα πλήθος αγωγών διασύνδεσης. Η απόφαση χρηματοδότησης του έργου, υπογράφτηκε τον Μάιο 2009, από τον τότε Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γιώργο Σουφλιά

Ο προϋπολογισμός του έργου ήταν 290.000.000 ευρώ και χρηματοδοτείται μέσω του ΕΣΠΑ από το Ταμείο Συνοχής κατά 65% από κοινοτικούς πόρους και κατά 35% από εθνικούς. Το έργο αφορούσε τις υδρεύσεις Κέρκυρας και Παξών. Στο μεταξύ  ξεχώρισαν τα δύο έργα, των Παξών ( 15 εκ. €)  που ολοκληρώθηκε και εκείνο της Κέρκυρας  το οποίο ακόμα δεν ξεκίνησε. Στο μεταξύ το 2012 κατατέθηκε ο φάκελος του επικαιροποιημένου  έργου στην ΕΕ, η οποία τον απέρριψε. Έγινε νέα απόπειρα έγκρισης του, αλλά και εκείνη απορρίφθηκε. Το 2014 συμπεριλήφθηκε  στο σχεδιασμό του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020» και στον κατάλογο μεγάλων έργων αυτού, εγκριθέντα από τις Υπηρεσίες της Ε.Ε. τον Δεκέμβριο του 2014. Το 2016 η Δ.Ε.Υ.Α.Κ ξεκίνησε μία συνεργασία με την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης ΕΠ. ΥΜΕΠΕΡΑΑ με σκοπό να καταστεί δυνατή η τμηματική εκτέλεση του έργου και μετά από σύνταξη σχετικής μελέτης προτάθηκε η άμεση προώθηση τμήματος του έργου προϋπολογισμού 49.000.000 ευρώ που θα μπορούσε να εξασφαλίσει νερό καλής ποιότητας στην πόλη και την περιοχή της Νότιας Κέρκυρας που αποτελούν τα πληθυσμιακά κέντρα του νησιού, στη λογική βεβαίως της συνέχισης του υπολοίπου έργου σε επόμενες προγραμματικές περιόδους.

Πως έχουν τα πράγματα τώρα 

Έχουν επικαιροποιηθεί οι μελέτες και τα τεύχη δημοπράτησης, προκείμενου να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ 2014-2020 τα έργα της Α’ φάσης, που κρίνονται ως άμεσης προτεραιότητας. Έχει εγκριθεί η αίτηση συγχρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ 2014-2020 για την κάλυψη του εκτιμώμενου κόστους των 49 εκατ. Ευρώ. Εφόσον εξασφαλισθεί η χρηματοδότηση, η υλοποίηση των έργων εκτιμάται να ξεκινήσει το 2021 με τα έργα στην ΕΑΝ Χρυσηίδας, δηλαδή στην Κεντρική Κέρκυρα, και θα ολοκληρωθεί με τα έργα στην ΕΑΝ Κακότραφου και στην ΕΑΝ Νεοχωρακίου στην Νότια Κέρκυρα, το 2023. Σε ότι αφορά στις ανάγκες της Βόρειας Κέρκυρας και στην πλήρη κάλυψη των αναγκών της Πόλης της Κέρκυρας, προβλέπεται στην Β΄ φάση η κατασκευή του Φράγματος Μελισσουδίου με τα συνοδά έργα, των οποίων το κόστος εκτιμάται στα 105  εκατ. Ευρώ. Εφόσον εξασφαλιστεί η απαιτούμενη χρηματοδότηση, τα έργα θα ξεκινήσουν εντός του 2022. Το Υπουργείο προτίθεται να αιτηθεί την συγχρηματοδότησή τους από το νέο ΕΣΠΑ, ενώ παράλληλα εξετάζει την δυνατότητα εκτέλεσής τους με ΣΔΙΤ. Η Νότια Κέρκυρα, θα εξυπηρετηθεί από τα έργα της Γ΄ φάσης, στα οποία συμπεριλαμβάνεται μεταξύ άλλων και το φράγμα Καλαμιώτισσας. Το κόστος εκτιμάται στα 46 εκατ. Ευρώ.

__________________________________________________________________________

Ακολουθήστε το kerkyrasimera.gr για να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα από την Κέρκυρα.

Ακολουθήστε μας στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Instagram

Ακολουθήστε μας στο twitter

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Απαγορεύεται αυστηρά η μη εξουσιοδοτημένη χρήση ή / και η αναπαραγωγή αυτού του υλικού χωρίς ρητή και γραπτή άδεια από τον συγγραφέα ή / και τον ιδιοκτήτη. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποσπάσματα κειμένων που δημοσιεύονται σε αυτήν τη σελίδα και σύνδεσμοι, υπό την προϋπόθεση ότι δίνεται πλήρης και σαφής αναφορά στο kerkyrasimera.gr με κατάλληλη και συγκεκριμένη κατεύθυνση (υπερσύνδεσμος/link) προς το πρωτότυπο περιεχόμενο.
error: Το περιεχόμενο προστατεύεται!!