Quantcast
SLIDERΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΤΟΠΙΚΑ

Κέρκυρα: Κωλύματα με το εργοστάσιο στο Τεμπλόνι- Συζήτηση στο Περιφερειακό

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται η αυριανή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, που θα πραγματοποιηθεί δια ζώσης στην Ζάκυνθο, αφού η ημερήσια διάταξη περιλαμβάνει ενημέρωση από την Περιφερειάρχη Ρ.Κράτσα για την Διαχείριση των στερεών αποβλήτων στα Ιόνια Νησιά.

Ειδικά για την Κέρκυρα, η προσοχή στρέφεται στις εξηγήσεις σχετικά με την καθυστέρηση επαναδημοπράτησης του εργοστασίου διαχείρισης απορριμμάτων. Υπενθυμίζουμε ότι στις 25 Μαΐου 2022, η κ. Κράτσα σε συνέντευξη, που είχε δώσει στην ΕΡΑ Κέρκυρας, είχε δηλώσει ότι “από μέρα σε μέρα αναμένεται η έγκριση των τευχών δημοπράτησης”, ωστόσο έχει περάσει ένας μήνας και “ούτε φωνή, ούτε ακρόαση” απο το ΥΜΕΠΕΡΑΑ.

Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες της “ΚΣ” η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έχει δώσει μέχρι τώρα το “πράσινο φως” για χρηματοδότηση της κατασκευής της μονάδας επεξεργασίας με την επισήμανση ότι το υπόλειμμα, που προβλέπεται δεν πληροί τις προδιαγραφές των ευρωπαϊκών οδηγιών.

Πάντως, η ίδια κυβερνητική πηγή πληροφορεί ότι σε κάθε περίπτωση, εάν δεν υπάρξει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, το οικονομικό κενό θα καλυφθεί με πιστώσεις του Υπουργείου Περιβάλλοντος.

 Η εικόνα στα Ιόνια

Σύμφωνα με όσα είχε δηλώσει προ μηνός η Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων “Ολοκληρώθηκε η μελέτη του εργοστασίου της Κέρκυρας, που περιλαμβάνει πλέον τις νέες τεχνολογίες, οι οποίες θα δίνουν μικρότερο του 10% υπόλειμμα σύμφωνα με τις καινούργιες επιταγές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι οποίες είναι πολύ αυστηρές αλλιώς δεν θα εγκρίνει την χρηματοδότηση του”. Μάλιστα είχε προβλέψει ότι “αναμένεται σε μια εβδομάδα η έγκριση των νέων τευχών δημοπράτησης από το ΥΜΕΠΕΡΑΑ. Αμέσως μετά θα συνεδριάσει το ΔΣ του ΦΟΣΔΑ θα τα εγκρίνει και θα ανακοινωθεί η νέα δημοπρασία”. Για να προσθέσει ότι “Το ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι βρισκόμαστε σε μεταβατική περίοδο σε ότι αφορά τις χρηματοδοτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτό σημαίνει ότι όσα εργοστάσια πρόλαβαν και δημοπρατήθηκαν με την παλιά χρηματοδότηση θα πρέπει να τροποποιηθούν ώστε να τοποθετηθούν μηχανήματα νέας τεχνολογίας που θα δίνουν υπόλειμμα μικρότερο του 10% .
Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι για την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων τα εργοστάσια της Λευκάδας και της Ζακύνθου μπαίνουν σε «μια μικρή περιπέτεια», για την προσαρμογή και αναβάθμιση τους. Ήδη η ΠΙΝ είναι στη διαδικασία των συζητήσεων με τον ανάδοχο της Ζακύνθου”. Ενώ ως γνωστό στην Κεφαλονιά έγινε μόλις την περασμένη εβδομάδα η τελετή υπογραφής της σύμβασης κατασκευής του νέου εργοστασίου με τις νέες τεχνολογίες.

 Ενημέρωση & για τη λειτουργία ΦΟΔΣΑ

Η κα Κράτσα, η οποία ως γνωστό είναι και πρόεδρος του ΦΟΔΣΑ Ιονίων Νήσων αναμένεται να ενημερώσει και για το νέο φορέα. Ο οποίος εκτός από τα λειτουργικά προβλήματα, που προέκυψαν από την μετάβαση του Διαδημοτικού σε Περιφερειακό φορέα και απρόσμενες οικονομικές υποχρεώσεις, που προέρχονται απο πράξεις του ΣΥΔΙΣΑ, όπως για παράδειγμα 70 χιλ€ χρέη για την προμήθεια πετρελαίου (λειτουργία μηχανημάτων) ή την απαίτηση της εταιρείας, που είχε αναλάβει το έργο της μεταφοράς των σκουπιδιών από την Κέρκυρα στην Κοζάνη. Μάλιστα η ENACT AE έχει προσφύγει στο Διοικητικό Εφετείο της Πάτρας διεκδικώντας περίπου 500 χιλ €, που χρωστάει ο ΣΥΔΙΣΑ (και ως διάδοχος κατάσταση ο ΦΟΔΣΑ Ιονίων) για το μεταφορικό έργο του έτους 2020.

Τεμπλόνι &Λευκίμμη

Το τμήμα που αντιμετωπίζει δυσκολίες είναι η χρηματοδότηση της αποκατάστασης των παλιών χωματερών του Τεμπλονίου, της Λευκίμμης και του Σκοπού της Ζακύνθου διότι αυτή την περίοδο γίνονται αλλαγές από την κυβέρνηση στον τρόπο διαχείρισης των εθνικών πόρων (ΠΔΕ) που παρέχονται στην τοπική αυτοδιοίκηση. Δηλαδή το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων μετατρέπεται σε Πρόγραμμα Περιφερειακής Ανάπτυξης.
Αυτό σημαίνει ότι παρά το γεγονός ότι είναι σαφής η πολιτική βούληση, τα Υπουργεία Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος συμφωνούν να υπάρξει η χρηματοδότηση ύψους 1,6 εκ ευρώ για τη μεγάλη αποκατάσταση του Τεμπλονίου, αυτή έχει «κολλήσει».

Στο Τεμπλόνι είναι κάτι παραπάνω από επείγον να εκτελεστούν τα έργα διότι αφενός υπάρχει τεράστια μόλυνση του περιβάλλοντος επειδή υπάρχουν τόνοι σκουπιδιών διεσπαρμένοι σε διάφορα οικόπεδα είτε χύδην είτε σε μορφή δεμάτων τα οποία σουρώνουν, χωρίς μεμβράνες, στο υπέδαφος. Αφετέρου πρέπει να απελευθερωθεί ο χώρος κατασκευής του εργοστασίου. Επίσης το μεγάλο ζητούμενο για την κοινωνία της Λευκίμμης που είναι η απομάκρυνση των σκουπιδιών, σε δέματα από τον ΧΥΤΑ Νότου, που έχει «κολλήσει» για γραφειοκρατικούς λόγους. Δηλαδή όπως εξήγησε η κα Κράτσα δόθηκε η χρηματοδότηση στην Περιφέρεια αλλά για να εκταμιευτεί πρέπει να υπογραφεί Προγραμματική σύμβαση με το ΦΟΣΔΑ, για το κείμενο της οποίας διέταξε το δικαστήριο τροποποιήσεις. Σήμερα βρισκόμαστε στη φάση της σύνταξης των τροποποιήσεων αυτών.

 

 

__________________________________________________________________________

Ακολουθήστε το kerkyrasimera.gr για να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα από την Κέρκυρα.

Ακολουθήστε μας στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Instagram

Ακολουθήστε μας στο twitter

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Απαγορεύεται αυστηρά η μη εξουσιοδοτημένη χρήση ή / και η αναπαραγωγή αυτού του υλικού χωρίς ρητή και γραπτή άδεια από τον συγγραφέα ή / και τον ιδιοκτήτη. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποσπάσματα κειμένων που δημοσιεύονται σε αυτήν τη σελίδα και σύνδεσμοι, υπό την προϋπόθεση ότι δίνεται πλήρης και σαφής αναφορά στο kerkyrasimera.gr με κατάλληλη και συγκεκριμένη κατεύθυνση (υπερσύνδεσμος/link) προς το πρωτότυπο περιεχόμενο.
error: Το περιεχόμενο προστατεύεται!!