Quantcast
SLIDERΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΤΟΠΙΚΑ

ΚΕΡΚΥΡΑ: Ολοκληρώνεται η 2η φάση του «Συντάγματος κυκλοφορίας της πόλης»(video)

Ολοκληρώνεται η δεύτερη φάση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων, καθώς σε εξέλιξη βρίσκεται η τρίτη και τελευταία διαβούλευση, η οποία θα παραμείνει “ανοιχτή” ως διαδικασία, για περίπου ένα μήνα, με τις αναρτημένες προτάσεις στο σάιτ του Κεντρικού Δήμου. 

Το Σχέδιο περιλαμβάνει, μεταξύ των άλλων, παρεμβάσεις τέτοιες, που θα περιορίζουν, πάντα με σταδιακό τρόπο, την μηχανοκίνηση, με αύξηση της ηλεκτροκίνησης, της μεγαλύτερης κυκλοφορίας ποδηλάτων, σε πιο “πράσινες” για το περιβάλλον μορφές.

Το ΣΒΑΚ στόχο έχει την αναδιαμόρφωση του ιστορικού κέντρου και τις εναλλακτικές μορφές μετακίνησης. Ανάμεσα σε άλλα, όπως εκ νέου ανέφερε η κα. Υδραίου κατά την 3η διαβούλευση, προβλέπονται πεζοδρομήσεις, ποδηλατοδρομήσεις αλλά και η προσβασιμότητα των  πολιτών με κινητικά προβλήματα ή προβλήματα όρασης.

Σημειώνεται ότι το ΣΒΑΚ έχει τεθεί ήδη δύο φορές σε δημόσια δια ζώσης διαβούλευση και θα ακολουθήσει μία ακόμη. Το μήνυμα του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας σε κάθε δημότη και πολίτη είναι το εξής:

‘’Το όραμα αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο στη διαδικασία ανάπτυξης του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας. Ορίζεται ως μια σημαντική ποιοτική περιγραφή του επιθυμητού μέλλοντος μιας πόλης και διατυπώνεται από κοινού από τους πολίτες και τους σχετικούς ενδιαφερόμενους, λαμβάνοντας υπόψη συγκεκριμένα προβλήματα κινητικότητας που πρέπει να επιλυθούν. Στο πλαίσιο ανάπτυξης του κοινού οράματος παρακαλείστε να καταγράψετε την άποψή σας σχετικά με την «Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα» για την Δ.Ε. Κερκυραίων, για μια ιδανική πόλη στο μέλλον, έτσι όπως εσείς την ονειρεύεστε.’’, αναφέρει μεταξύ των άλλων η Δήμαρχος Μ. Υδραίου.

 Τι περιλαμβάνει η μελέτη

Ουσιαστικά πρόκειται για Μελέτη ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για τη διαχείριση και τον σχεδιασμό μέτρων και παρεμβάσεων βιώσιμης αστικής κινητικότητας για τον Δήμο Κεντρικής Κέρκυρας & Διαποντίων Νήσων, με χρονικό ορίζοντα 15 ετών. Η συνολική προθεσμία για την περαίωση του αντικειμένου της σύμβασης ορίζεται σε δεκατρείς (13) μήνες, ενώ το σχέδιο θα περιέχει στρατηγικό και επιχειρησιακό σκέλος.

Ο σχεδιασμός Βιώσιμης Κινητικότητας θα αναφέρεται σε όλες τις συνιστώσες του αστικού συστήματος μεταφορών, με βασικούς άξονες:

  • Ύπαρξη ενιαίου Χωροταξικού, Πολεοδομικού και Συγκοινωνιακού σχεδιασμού (εναρμόνιση των χρήσεων γης που προβλέπονται στο ΓΠΣ με το είδος των συγκοινωνιακών υποδομών, ιεράρχηση οδικού δικτύου, ιεραρχημένη ανάπτυξη υποδομών κλπ).
  • Διαχείριση κυκλοφορίας (οδική ασφάλεια, μέσα μαζικής μεταφοράς, έξυπνη κυκλοφορία, στάθμευση παρά την οδό και εκτός οδού).
  • Ήπιες μορφές μετακίνησης (υποδομές για ήπιες μορφές μετακινήσεων, ρυθμίσεις για ήπιες μεταφορές μετακινήσεων).
  • Τεχνολογίες και μέτρα για το περιβάλλον (τεχνολογίες για περιορισμό εκπομπών στα οχήματα και στα καύσιμα, ελεγχόμενη στάθμευση, περιβαλλοντική τιμολόγησηIX κ.λ.π.)

Σημειώνεται τέλος, ότι σε σχετικές δηλώσεις της η Δήμαρχος ευχαρίστησε για τη μέχρι τώρα εργασία και κοπιώδη προσπάθεια τόσο τους υπηρεσιακούς παράγοντες όσο και τον ειδικό σύμβουλο κ. Άγγελο Κουλούρη και τον Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών καθώς όπως είπε εργάστηκαν μεθοδικά ώστε να γίνουν όλες οι χρονοβόρες και απαραίτητες διαδικασίες προκειμένου να φτάσουμε σήμερα στην υπογραφή της σχετικής σύμβασης.

 

Σταδιακή εφαρμογή σε πέντε, 10 και 15 χρόνια

«Είμαστε σε μια προχωρημένη διαδικασία. Η σημερινή διαβούλευση παρουσιάζει τις προτάσεις που τίθενται προς διαβούλευση και αφορούν τους άξονες του ΣΒΑΚ, όπως η απαιτούμενη κυκλοφοριακή οργάνωση για την εύρυθμη λειτουργίας της πόλης αλλά και προτάσεις που αφορούν στην κυκλοφορία των ΜΜΜ αλλά και στην απελευθέρωση χώρων για τις κινήσεις πεζών και ποδηλάτων, σημείωσε ο εκπρόσωπος της αναδόχου εταιρείας DENCO που ανέλαβε την εκπόνηση της μελέτης, Χρυσόστομος Ρυζομηλιώτης. Το ΣΒΑΚ είναι ο μπούσουλας της πόλης για την επόμενη 15ετία, εξήγησε και αφορά στη βραχυχρόνια περίοδο και το μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο στάδιο (5,10,15 χρόνια).

 

Χώροι στάθμευσης

Ένα ακόμα πρόβλημα που έρχεται να αντιμετωπιστεί με το ΣΒΑΚ, είναι το φλέγον θέμα της στάθμευσης που ταλανίζει την πόλη καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου και κυρίως τους θερινούς μήνες.

«Θα ακολουθήσει η τρίτη φάση όπου έχοντας τις προτάσεις, θα τις επεξεργαστούμε, θα ενσωματώσουμε εκείνες τις προτάσεις που θεωρούμε ότι πρέπει να γίνουν αποδεκτές και από εκεί και πέρα θα οριστούν τα απαραίτητα μέτρα έργα που θα ακολουθήσουν. Τέλος, θα κλείσει η μελέτη με μια ημερίδα που θα παρουσιαστεί το τελικό σχέδιο», ενημέρωσε ο κ. Ρυζομηλιώτης.

 

Σημαντικός ο ρόλος της Δημοτικής Αστυνομίας

Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της αναδόχου εταιρείας DENCO, σημαντικός θα είναι ο ρόλος της Δημοτικής Αστυνομίας που αν και δεν υφίσταται σήμερα στην Κέρκυρα, με τον νέο νόμο άνοιξε η διαδικασία για τη δημιουργία της.

 

Τα επόμενα χρονικά στάδια έως την εφαρμογή

Τέλος, ο κ. Ρυζομηλιώτης, ερωτηθείς σχετικά, ανέφερε τα ακόλουθα στάδια μέχρι την σταδιακή εφαρμογή του ΣΒΑΚ.

«Ο μέσος χρόνος που λαμβάνει η Τρίτη διαβούλευση, συνήθως είναι δυο μήνες. Στη συνέχεια, θα ακολουθήσει η τρίτη φάση με διάρκεια τρεις μήνες . Αυτό σημαίνει ότι προς τα τέλη Μαΐου θα έχουμε ολοκληρώσει τη διαδικασία της μελέτης του ΣΒΑΚ. Κατόπιν, ο Νόμος προβλέπει την αποστολή συμπερασμάτων – προτάσεων στα δυο υπουργεία Περιβάλλοντος και Υποδομών, όπου απαιτείται η σύμφωνα γνώμη εντός δυο μηνών και καταληκτικά, η τελική έγκριση. Μετά τη τελική έγκριση θα γίνει η πανηγυρική παρουσίαση του ΣΒΑΚ. Τέλος, αρχίζει το μακρύ ταξίδι της εφαρμογής»

Υδραίου: «Σύνταγμα της πόλης μας»

 Στις δηλώσεις της η κα. Υδραίου εξήρε το σημαντικό ρόλο των δημοτών σε όλη αυτή τη διαδικασία, αφού δήμος χωρίς δημότες που να συμμετέχουν, να προτείνουν, να εφαρμόζουν, δεν υφίσταται. «Δεν είναι απλή η διαδικασία. Είναι ένα πρόβλημα που μας βασανίζει όλους τουλάχιστον 30 με 40 χρόνια. Άρα το να αγγίξεις ένα τόσο μεγάλο πρόβλημα, ενώ υπήρχαν απόπειρες αλλά πότε σε δράσεις και έργα, είναι πολύ σημαντικό. Πρέπει να σκύψουμε όλοι σε αυτό το πρόβλημα. Θα είναι ένα Σύνταγμα που θα διέπει τη λειτουργία της πόλης μας.  Έχουμε μια χρυσή ευκαιρία να βάλουμε εμείς τους κανόνες που θέλουμε να διέπουν την καθημερινότητα μας και μπορούμε να δώσουμε μαθήματα αυτοδιοίκησης, αυτοδιαχείρισης και συμμετοχικής διαδικασίας του Δήμου με τους Δημότες. Ο Δήμος είναι οι δημότες. Απαρτίζεται από τους δημότες. Άρα οι δημότες πρέπει να το κάνουν δικό τους κτήμα και δίκη τους αποστολή για να λειτουργήσει προς όφελός τους, κατέληξε η δήμαρχος στην αρχικής της τοποθέτησή της.

ΧΡΙΣΙΝΑ ΧΟΝΔΡΟΓΙΑΝΝΗ

 

__________________________________________________________________________

Ακολουθήστε το kerkyrasimera.gr για να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα από την Κέρκυρα.

Ακολουθήστε μας στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Instagram

Ακολουθήστε μας στο twitter

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Απαγορεύεται αυστηρά η μη εξουσιοδοτημένη χρήση ή / και η αναπαραγωγή αυτού του υλικού χωρίς ρητή και γραπτή άδεια από τον συγγραφέα ή / και τον ιδιοκτήτη. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποσπάσματα κειμένων που δημοσιεύονται σε αυτήν τη σελίδα και σύνδεσμοι, υπό την προϋπόθεση ότι δίνεται πλήρης και σαφής αναφορά στο kerkyrasimera.gr με κατάλληλη και συγκεκριμένη κατεύθυνση (υπερσύνδεσμος/link) προς το πρωτότυπο περιεχόμενο.
error: Το περιεχόμενο προστατεύεται!!