Quantcast
SLIDERΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣΤΟΠΙΚΑ

Ο Γιώργος Χατζηνάσιος στην «Κ.Σ.» ενόψει της συναυλίας του στο Μον Ρεπό

Εντυπωσιάζεται κανείς όταν συνειδητοποιήσει πόσα από τα τραγούδια που έχουν γραφεί στη συλλογική μας μνήμη είναι δικά του.

Το ίδιο συμβαίνει κι όταν συλλαμβάνει κανείς, το εύρος, την ποικιλία και την ποιότητα της μουσικής που συνέθεσε για τον κινηματογράφο, ο σπουδαίος αυτός Έλληνας συνθέτης. Ο λόγος για τον κ. Χατζηνάσιο, ο οποίος δίνει μια μεγάλη συναυλία στο θέατρο “Ρένα Βλαχοπούλου” στο Μον Ρεπό, μαζί με τους ταλαντούχους Σπύρο Κλείσσα, και Αγάθη Κοσκινά καθώς και τις χορωδίες Αχαράβης, Αγίου Ματθαίου και Παυλιάνας. Η συναυλία θα δοθεί στις 22 του μηνός στις 21:15.

Με αφορμή λοιπόν, τη συναυλία, ο κ. Χατζηνάσιος παραχώρησε συνέντευξη στην «Κ.Σ.»

-Κύριε Χατζηνάσιο, μετά από ένα γεμάτο χειμώνα και στη Κέρκυρα η παράσταση σας  «Ένα πίανο δύο ερμηνευτές και 150 χορωδιακές φωνές»…

Οι ‘χορωδιακές φωνές’ προστέθηκαν μόνο για τη Κέρκυρα με τις τόσες πολλές χορωδίες που είναι ένα από τα γνωρίσματα του νησιού και χαίρομαι πάρα πολύ που τόσοι άνθρωποι θέλησαν να είναι κοντά μας και να μας πλαισιώσουν σε αυτή τη παράσταση. Και φυσικά ευχαριστώ τους ανθρώπους του φεστιβάλ που ενέταξαν στο σχεδιασμό τους τη παράσταση αυτή, η οποία έχει δημιουργηθεί με πολύ κέφι και είμαστε μια πολύ ευχάριστη παρέα μεταξύ μας και αυτό περνάει και στο κόσμο σε όλες τις παραστάσεις που δώσαμε μέχρι τώρα. Έπειτα είναι και η εξαιρετική ποιότητα των δύο ερμηνευτών. Στις μέρες μας δύσκολα βρίσκεις ερμηνευτές όπως ο Σπύρος και η Αγάθη με τόσες σπουδές και τόσο διάβασμα πάνω στην ερμηνεία. Να ακούν το συνθέτη και να τον ακολουθούν, θέλει ιδιαίτερο ταλέντο για αυτό και τα παιδιά αυτά το κατέχουν αυτό.

-Διασκεδάζετε και στις πρόβες; Είστε μήπως πολύ αυστηρός; Τραγουδάτε καθόλου, έχετε παίξει άλλο όργανο;

Όχι, δεν είμαι αυστηρός. Γενικότερα, δεν είμαι αυστηρός, είμαι άνθρωπος που διαθέτει μεθοδικότητα, αλλά όχι με την έννοια της γκεστάπο! Κοιτάξτε, εγώ δεν είμαι «επαγγελματίας» διευθυντής ορχήστρας… Ναι… έχω διευθύνει και στο BBC και εδώ… Αλλά δεν αντιπαραβάλλομαι με τους επαγγελματίες. Είμαι ο συνθέτης που διευθύνει το έργο του… Με όλες τις ενοχές που μπορεί να έχει. Εγώ δεν κάνω φιγούρα σ’ αυτό. Φιγούρα κάνω στο πιάνο. (γελάει). Τώρα για το αν τραγουδάω, ναι το «Με λένε Γιώργο». Και αυτά τα ‘παλιόπαιδα’ ( ο Σπύρος και η Αγάθη) ξεκαρδίζονται στα γέλια! Αλλά ζητάω συγγνώμη. (πολλά γέλια) Θα το πω, λέω και πείτε ότι θέλετε! Δεν έχω παίξει άλλο όργανο. Ούτε κιθάρα ούτε τίποτα. Καταρχήν, τον πιανίστα του ωδείου δεν τον αφήνουν να κάνει άλλο όργανο. Μόνο πιάνο. Είναι ο βασιλιάς των οργάνων! Μόνο ακορντεόν έπαιζα παλιά, πιτσιρικάς, για να βγάλω κάνα μεροκάματο. Έδινα τα χρήματα στον πατέρα μου και κρατούσα κάνα ταληράκι, για κάνα σινεμά…

-Τι σας ενθουσιάζει περισσότερο στο χώρο της μουσικής, που δραστηριοποιείστε τόσα χρόνια;

Όταν παίζω πιάνο και με χειροκροτούν, σηκώνονται άνθρωποι και με χειροκροτούν. Όταν κάνω την υπόκλιση, εκείνη τη στιγμή αισθάνομαι σαν μικρός θεός… Αυτό που με ενδιέφερε πάντοτε ήταν η εκτέλεση. Η ζωή μου είναι εκτέλεση και το πιάνο προέκταση του εαυτού μου. Εγώ ποτέ δεν θα μπορούσα να γίνω ρεπόρτερ ή δημοσιογράφος. Θέλει να έχεις μια επιθετικότητα στη δουλειά προκειμένου να βγάλεις την είδηση», μου λέει. «Παλαιότερα όταν με ρωτούσαν ποιο άλλο επάγγελμα θα μπορούσα να κάνω, τους έλεγα πως θα μπορούσα να φανταστώ τον εαυτό μου πιλότο. Βέβαια είσαι ολίγον αιθεροβάμων όταν μιλάς για ουρανούς και τέτοια πράγματα. Ίσως να’ μαι κι έτσι. Μπορώ να πατάω και στη γη, αλλά και στα ενδότερά της. Τώρα ανακάλυψα ότι το πραγματικό μου πάθος θα ήταν η αρχαιολογία, και μάλιστα η εκσκαφή. Τρελαίνομαι για την αρχαιότητα: όχι τα βυζαντινά, όχι του μεσαίωνα, αλλά μόνο γα την αρχαιότητα, λες και κάποτε έχω υπάρξει σε εκείνο το περιβάλλον! Με μαγεύει κάθε ντοκιμαντέρ στην τηλεόραση που έχει να κάνει με την αρχαιολογία, στο πώς ζούσαν οι άνθρωποι τότε, στους νόμους τους, το τι τρώγανε… Όλα αυτά παλαιότερα δεν με είχαν απασχολήσει, ξαφνικά έγινε, τα τελευταία χρόνια. Και σίγουρα δεν έχει καμία σχέση με τη μουσική. Γιατί η μουσική είναι το μόνο πράγμα που δεν σώζεται από την αρχαιότητα: όλοι ξέρουμε κάποια από τα όργανα, τη λύρα, τα πνευστά που βλέπουμε στις μορφές των αγγείων, αλλά δεν ξέρουμε ούτε τι ήχο έβγαζαν, ούτε πώς ήταν οι συνθέσεις τους., δεν έχουν καταγραφεί.»

-Τι  θ’ ακούσουμε στη συναυλία σας στο Μον Ρεπό;

Θα ακούσουμε όλους του εκπληκτικούς εκείνους ποιητές και στιχουργούς που έχουν τραγουδηθεί από όλα τα μεγάλα ονόματα του Ελληνικού πενταγράμμου. Οι στίχοι των Ελύτη, Σεφέρη, Γκάτσου, του Λευτέρη Παπαδόπουλου, της Ιφιγένεια Γιαννοπούλου και πολλών άλλων όπως αποδόθηκαν από τους ερμηνευτές Πάριο, Μούσχουρη, Μαρινέλλα, Νταλάρα, Μητσιά, Γαλάνη, Τσανακλίδου, Μητροπάνου, και άλλων μέσα από τις φωνές δύο εξαιρετικών νέων καλλιτεχνών που δίνουν πνοή στα τραγούδια μου με έναν απαράμιλλο τρόπο ερμηνείας. Και είμαι σίγουρος ότι το αποτέλεσμα θα σας δείξει γιατί αυτό ο κύκλος παραστάσεων έχει γνωρίσει τόση επιτυχία και θα συνεχιστεί και το προσεχή χειμώνα.

Οι πληροφορίες

Να σημειωθεί πως η διδασκαλία των χορωδιών  είναι του Μιχάλη Καποδίστρια και της Αγάθης Κοσκινά.

Προπώληση εισιτηρίων Corfuland shop

Τιμές εισιτηρίων: προπώληση 13€, πόρτα 15€ – ανέργων και πολυτέκνων 10€.

Η διοργάνωση είναι του Seven Festival

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΧΟΝΔΡΟΓΙΑΝΝΗ

__________________________________________________________________________

Ακολουθήστε το kerkyrasimera.gr για να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα από την Κέρκυρα.

Ακολουθήστε μας στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Instagram

Ακολουθήστε μας στο twitter

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Απαγορεύεται αυστηρά η μη εξουσιοδοτημένη χρήση ή / και η αναπαραγωγή αυτού του υλικού χωρίς ρητή και γραπτή άδεια από τον συγγραφέα ή / και τον ιδιοκτήτη. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποσπάσματα κειμένων που δημοσιεύονται σε αυτήν τη σελίδα και σύνδεσμοι, υπό την προϋπόθεση ότι δίνεται πλήρης και σαφής αναφορά στο kerkyrasimera.gr με κατάλληλη και συγκεκριμένη κατεύθυνση (υπερσύνδεσμος/link) προς το πρωτότυπο περιεχόμενο.
error: Το περιεχόμενο προστατεύεται!!