Quantcast
ΠΟΛΙΤΙΚΗΤΟΠΙΚΑ

Τη Δευτέρα η απάντηση Αυγενάκη στον Αυλωνίτη για την εγκατάλειψη του ΕΑΚΚ

Εν αναμονή της Δευτέρας 21/11/2022, οπότε αναμένεται η απάντηση του Υφυπουργού Αθλητισμού κ. Αυγενάκη στην ερώτηση, που έχει καταθέσει ο βουλευτής Αλ. Αυλωνίτης στη Βουλή, για την εικόνα εγκατάλειψης του Εθνικού Αθλητικού Κέντρου Κέρκυρας και των υπολοίπων αθλητικών εγκαταστάσεων του νησιού, σήμερα δημοσιοποιήθηκε η απάντησή του για τη διακοπή χρηματοδότησης των Προγραμμάτων Άθλησης για Όλους (ΠΑγΟ).

 
Η απάντησή του κ. Αυγενάκη, στην ερώτηση που κατέθεσαν 47 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, με πρωτοβουλία της Κατερίνας Νοτοπούλου και συνυπογραφή και του βουλευτή Κέρκυρας Αλέξανδρου Αυλωνίτη, είναι μνημείο αδιαφορίας για το γεγονός ότι με ευθύνη της κυβέρνησης, έχουν καταργηθεί τα δωρεάν προγράμματα άθλησης από το 2021, με πρόσχημα τον ανασχεδιασμό και την αναδιάρθρωσή τους.

 
Το αποτύπωμα στην κοινωνία είναι εξόχως αρνητικό, καθώς οι ωφελούμενοι πολίτες στερούνται τις πολύτιμες για την υγεία και τη ζωή τους υπηρεσίες άθλησης, οι πτυχιούχοι φυσικής αγωγής και οι εργαζόμενοι στα προγράμματα αντιμετωπίζουν το φάσμα της ανεργίας και η Τοπική Αυτοδιοίκηση αναγκάζεται –αν μπορεί- να επωμιστεί ακόμη μία δράση, χωρίς να τις αποδίδονται οι ανάλογοι πόροι.

 
Ο κ. Υφυπουργός ούτε και αυτή τη φορά ενημέρωσε για τα πορίσματα και τις προτάσεις της επιτροπής που συστάθηκε τον Οκτώβριο του 2021 για την αναμόρφωση των προγραμμάτων Άθλησης για Όλους κι αρκέστηκε σε παράθεση στοιχείων, που αποδεικνύουν ότι  η κυβέρνηση των «αρίστων», αντιμετωπίζει τις ανθρώπινες ανάγκες με όρους «κόστους – ωφέλους», τους πολίτες ως απλούς αριθμούς, οδηγώντας σταθερά και με συνέπεια τις δημόσιες δωρεάν δομές και δράσεις σε πλήρη απαξίωση και κατάργηση.
 
Κατά τα λοιπά ο κ. Υφυπουργός διαπιστώνει «καθολική αναβάθμιση των προγραμμάτων Άθλησης για Όλους», την ώρα που πρακτικά τα καταργεί αποσύροντας την χρηματοδότηση προς τους ΟΤΑ, και κυρίως, δεν κομίζει καμία είδηση, τίποτα νεότερο στο δημόσιο διάλογο, αποφεύγοντας να δεσμευτεί στο είδος και στο σαφές χρονοδιάγραμμα των «μελλοντικών εξελίξεων που θα ωφελήσουν τους εμπλεκόμενους», όπως αρκείται γενικόλογα να αναφέρει.
 
Η ερώτηση 
 

ΠΡΟΣ
Βουλή των Ελλήνων
Τμήμα Ερωτήσεων
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
Βουλευτές κ.κ. Κατερίνα Νοτοπούλου, Ελευθέριο Αβραμάκη, Τρύφων Αλεξιάδη, Σία Αναγνωστοπούλου, Θεοδώρα Αυγέρη, Αλέξανδρο- Χρήστο Αυλωνίτη, Σωκράτη Βαρδάκη, Καλλιόπη Βέττα, Χρήστο Γιαννούλη, Θεόδωρο Δρίτσα, Σουλτάνα Ελευθεριάδου, Κωνσταντίνο Ζαχαριάδη, Κωνσταντίνο Ζουράρι, Νικόλαο Ηγουμενίδη, Μανόλη Θραψανιώτη, Διονύσιο Καλαματιανό, Νίνα Κασιμάτη, Γεώργιο Κατρούγκαλο, Χαρά Καφαντάρη, Σπύρο Λάππα, Χαράλαμπο Μαμουλάκη, Κώστα Μάρκου, Αλέξανδρο Μεϊκόπουλο, Γιάννη Μπαλάφα, Κωνσταντίνο Μπάρκα, Ιωάννη Μπουρνού, Αθανάσιο Μωραϊτη, Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, Αθανάσιο Παπαδόπουλο, Γεώργιο Παπαηλιού, Αικατερίνη Παπανάτσιου, Θεοπίστη Πέρκα, Παναγιού Πούλου, Νεκτάριο Σαντορινιό, Ιωάννη Σαρακιώτη, Παναγιώτη Σκουρλέτη, Παναγιώτη Σκουρολιάκο, Μπέττυ Σκούφα, Νικόλαο Συρμαλένιο, Αλέξανδρο Τριανταφυλλίδη, Σωκράτη Φάμελλο, Νικόλαο Φίλη, Θεανώ Φωτίου, Δημήτριο Χαρίτου, Μιλτιάδη Χατζηγιαννάκη, Ραλλία Χρηστίδου, Γεώργιο Ψυχογιό. (Δια της Βουλής των Ελλήνων)
Α.Φ.Ε ΑΤΝΕΚΕ : 87
Θέμα: Η υπ’ αριθ. πρωτ.223/10-10-2022 ΕΡΩΤΗΣΗ των Βουλευτών κ.κ. Κατερίνας Νοτοπούλου,
Ελευθέριου Αβραμάκη, Τρύφωνος Αλεξιάδη, Σίας Αναγνωστοπούλου, Θεοδώρας Αυγέρη, Αλέξανδρου-Χρήστου Αυλωνίτη, Σωκράτη Βαρδάκη, Καλλιόπης Βέττα, Χρήστου Γιαννούλη, Θεόδωρου Δρίτσα, Σουλτάνας Ελευθεριάδου, Κωνσταντίνου Ζαχαριάδη, Κωνσταντίνου Ζουράρι, Νικολάου Ηγουμενίδη, Μανώλη Θραψανιώτη, Διονυσίου Καλαματιανού, Νίνας Κασιμάτη, Γεωργίου Κατρούγκαλου, Χαράς Καφαντάρη, Σπύρου Λάππα, Χαράλαμπου Μαμουλάκη, Κώστα Μάρκου, Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου, Γιάννη Μπαλάφα, Κωνσταντίνου Μπάρκα, Ιωάννη Μπουρνού, Αθανασίου Μωραϊτη, Μαριλίζας Ξενογιαννακοπούλου, Αθανάσιου Παπαδόπουλου, Γεωργίου Παπαηλιού, Αικατερίνης Παπανάτσιου, Θεοπίστης Πέρκα, Παναγιού Πούλου, Νεκτάριου Σαντορινιού, Ιωάννη Σαρακιώτη, Παναγιώτη Σκουρλέτη, Παναγιώτη Σκουρολιάκου, Μπέττυ Σκούφα, Νικολάου Συρμαλένιου, Αλεξάνδρου
1

Τριανταφυλλίδη, Σωκράτη Φάμελλου, Νικολάου Φίλη, Θεανώ Φωτίου, Δημητρίου Χαρίτου,
Μιλτιάδη Χατζηγιαννάκη, Ραλλίας Χρηστίδου, Γεωργίου Ψυχογιού. Σχετ.: Η υπ’ αριθ. πρωτ. 492373/11-10-2022 εισερχόμενη Ερώτηση
Σε απάντηση της ανωτέρω σχετικής Ερώτησης, σας ενημερώνουμε τα εξής:
Η επιχορήγηση της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού των Προγραμμάτων Άθλησης για όλους (ΠΑγΟ) αποτελεί ένα κίνητρο προς τους φορείς υλοποίησης. Είναι προφανές, μελετώντας τα οικονομικά μεγέθη, ότι η επιχορήγηση αυτή δεν είναι το μοναδικό κίνητρο υλοποίησης προγραμμάτων για τους φορείς.
Ισχυρότερα κίνητρα είναι η παροχή δυνατότητας άθλησης στους πολίτες και η απασχόληση πτυχιούχων φυσικής αγωγής, καθώς και η λειτουργία του υποστηρικτικού μηχανισμού υλοποίησης των προγραμμάτων, στον οποίο απασχολείται πλήθος κόσμου (γραμματειακή υποστήριξη, υπηρεσίες καθαριότητας, υπηρεσίες προβολής και ενημέρωσης, λειτουργία κυλικείων κ.α.).
Σε ό,τι αφορά το Υφυπουργείο Αθλητισμού, το κοινωνικό πρόσημο των ΠΑγΟ εξασφαλίζεται με την έγκριση των τμημάτων και τη δημιουργία των θέσεων Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής. Επιπλέον, επικουρείται με την επιχορήγηση την οποία οι φορείς υλοποίησης εξασφαλίζουν βεβαιώνοντας εκ προοιμίου τις δαπάνες υλοποίησης των ΠΑγΟ. Σημαντικό είναι να καταστεί ξεκάθαρο ότι το Υφυπουργείο Αθλητισμού επικουρεί οικονομικά τους φορείς μόνο μετά την πλήρη αποπληρωμή του κόστους υλοποίησης από τους ίδιους. Περί αυτού παραθέτουμε:
1. Την περίοδο 2020-21, υλοποιήθηκαν και δικαιούνται επιχορήγησης 42 από τους 103 αρχικά φορείς, με υλοποιημένα 1950 από τα 4660 του αρχικού σχεδιασμού. Τα μέτρα καταπολέμησης της πανδημίας είχαν ως αποτέλεσμα την αδυναμία πολλών φορέων να υλοποιήσουν τα ΠΑγΟ. Με το τέλος των διαδικασιών επεξεργασίας των οικονομικών δεδομένων περιόδου 2020-2021, η συνολική αξίωση επιχορηγήσεων δεν ξεπέρασε τις 335.000,00€ εκ των 1.555.000,00€ του αρχικού προϋπολογισμού. Οι φορείς υλοποίησης των ΠΑγΟ για την ίδια περίοδο είχαν βεβαιώσει πως διέθεταν εγγεγραμμένες στους προϋπολογισμούς τους πιστώσεις για την κάλυψη της μισθοδοσίας των Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής, συνολικού ύψους 6.742.189,71€ για την περίοδο 2020-2021. Τελικά από τις 335.000,00€ εκταμιεύθηκαν μόνο οι 78.000,00€ για την περίοδο 2020-2021 λόγω μη υλοποίησης των προγραμμάτων. Με σκοπό, μάλιστα, να υποστηριχθεί όσο το δυνατό μεγαλύτερο ποσοστό υλοποίησης των προγραμμάτων παρασχέθηκε στους φορείς η δυνατότητα εξ αποστάσεως υλοποίησης αυτών (διαδικτυακά).
2. Για την περίοδο 2019-2020 εγκρίθηκε δαπάνη ύψους 1.600.000,00€ και βρέθηκαν να έχουν υλοποιήσει 89 φορείς εκ των 103 αρχικώς εγκεκριμένων, με αξιώσεις επιχορήγησης 1.144.000,00€. Οι φορείς υλοποίησης των ΠΑγΟ για την ίδια περίοδο είχαν βεβαιώσει πως διέθεταν εγγεγραμμένες στους προϋπολογισμούς τους πιστώσεις για την κάλυψη της μισθοδοσίας των Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής, συνολικού ύψους 5.985.022,91€.
3. Για την περίοδο 2018-2019 εγκρίθηκε δαπάνη ύψους 1.650.000,00€ και βρέθηκαν να έχουν υλοποιήσει 107 φορείς εκ των 125 αρχικώς εγκεκριμένων με αξιώσεις επιχορήγησης 1.200.000,00€. Οι φορείς υλοποίησης των ΠΑγΟ για την ίδια περίοδο είχαν βεβαιώσει πως διέθεταν εγγεγραμμένες στους προϋπολογισμούς τους πιστώσεις για την κάλυψη της μισθοδοσίας των Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής, συνολικού ύψους 6.727.702,47€.
Σημειώνεται πως το Υφυπουργείο Αθλητισμού, αφενός γνωρίζει πως οι δαπάνες μισθοδοσίας που βεβαιώνουν οι φορείς υλοποίησης ΠΑγΟ δεν είναι οι μοναδικές δαπάνες που χρειάζονται για την υλοποίηση τους, αφετέρου όμως επιχορηγεί συμβολικά και οριζόντια για το συνολικό κόστος δαπάνης ενός τμήματος ΠΑγΟ αυξανόμενο για κάθε τμήμα που υλοποιείται σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του οργανωτικού πλαισίου (ΦΕΚ 461 Β’ 2020).
2

Από τα ανωτέρω οικονομικά στοιχεία σε συνδυασμό με τη χαμηλή συμμετοχή στον προγραμματισμό και υλοποίηση των ΠΑγΟ, καθώς και τη συστηματική αδυναμία των φορέων υλοποίησης ΠΑγΟ να απορροφήσουν τις διαθέσιμες πιστώσεις οδήγησαν στη διακοπή της χρηματοδότησης, για την περίοδο 2021-22, με σκοπό την αναμόρφωση των ΠΑγΟ προς όφελος των πολιτών.
Την περίοδο 2021-22, βρέθηκαν να έχουν υλοποιήσει 54 φορείς εκ των 120 αρχικώς εγκεκριμένων. Κι αυτή την περίοδο, τα μέτρα καταπολέμησης της πανδημίας είχαν ως αποτέλεσμα την αδυναμία πολλών φορέων να υλοποιήσουν τα ΠΑγΟ.
Το όραμα και η πολιτική βούληση, όπως διατυπώνεται από τις θέσεις του Υφυπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού και διαφαίνεται από τις εσωτερικές εντολές και κατευθύνσεις στην υπηρεσία, είναι να διευρυνθεί η πληθυσμιακή κάλυψη των ΠΑγΟ και το ποσοστό του πληθυσμού που συμμετέχει σ’ αυτά, να βελτιωθούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες, να αυξηθεί ο αντίκτυπος στη βελτίωση της υγείας των πολιτών, με κανόνες διαφάνειας και αξιοκρατίας, που μπορούν να επιτευχθούν με διαδικασίες και κανόνες αξιολόγησης.
Από την πρώτη στιγμή ανάληψης των καθηκόντων μου στο Υφυπουργείο Αθλητισμού ζήτησα την: 1. Αναμόρφωση του Οργανωτικού Πλαισίου Λειτουργίας των ΠΑγΟ με στόχο την ευελιξία, την αύξηση του αριθμού των συμμετεχόντων φορέων, τη διαφάνεια και την αξιοκρατία, μείωση της γραφειοκρατίας, μέσω ίσης αντιμετώπισης και αξιολόγησης αλλά και καταπολέμησης των αδικαιολόγητων διοικητικών φραγμών, λαμβάνοντας πάντοτε υπόψη τις ιδιαιτερότητες κάθε φορέα υλοποίησης.
2. Ψηφιοποίηση όλων των διαδικασιών που προηγούνται και έπονται της υλοποίησης των ΠΑγΟ. Οι αρμόδιες οργανικές μονάδες της Υπηρεσίας εργάστηκαν προς αυτό τον σκοπό και σήμερα η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού διαθέτει ψηφιακό μητρώο στο οποίο έχουν καταγραφεί οι προτιμήσεις των πολιτών σε δράσεις άθλησης, ανά ηλικία, ανά γεωγραφικό διαμέρισμα και η ανάλυση φτάνει μέχρι και τις προτιμώμενες μέρες και ώρες της εβδομάδας για άθληση.
3. Κατάργηση της ενδιάμεσης επιτροπής γνωμοδότησης, η οποία συστηματικά λειτουργούσε άκριτα και ανεξέλεγκτα και δημιουργούσε πλήθος προβλημάτων επί σειρά ετών. Η λειτουργία αυτής της επιτροπής ψηφιοποιήθηκε πλήρως και τα αξιολογικά αποτελέσματα χαρακτηρίζονται από διαφάνεια και εξωστρέφεια, ενώ οι ειδικότερες αξιολογικές αιτιάσεις μπορούν να διατεθούν σε κάθε φορέα που ζητά πρόσβαση σ’ αυτές.
4. Εισήγηση προτάσεων της διοίκησης για την περαιτέρω αναμόρφωση των ΠΑγΟ όταν (από τα ανωτέρω) διαπιστώθηκε πως οι υφιστάμενες τομές δεν ήταν αρκετές για την επίτευξη μεγάλου ποσοστού συμμετοχής.
5. Στατιστικά στοιχεία για την ανασκόπηση του πρόσφατου παρελθόντος σε σύγκριση με το παρόν. 6. Δημιουργία και διανομή στους φορείς υλοποίησης ΠΑγΟ ηλεκτρονικής φόρμας καταχώρησης των αιτημάτων τους. Η έγκριση των ΠΑγΟ για τις περιόδους 2020-21, 2021-22 και 2022-23 στηρίχθηκε σχεδιαστικά και διοικητικά στα δεδομένα που καταχωρούσαν και έστελναν οι φορείς σε αυτή την ψηφιακή φόρμα και τα οποία αξιολογούνταν ταχύτατα από την διοίκηση με σκοπό την έγκριση ΠΑγΟ και ΕΑγΟ με όρους διαφάνειας και αξιοκρατίας.
7. Το Τμήμα Σχεδιασμού, Παρακολούθησης και Ελέγχου ΠΑγΟ, παρουσίασε σε φοιτητές στο Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, τις ψηφιακές διαδικασίες και τους νέους τρόπους καταγραφής και αποτύπωσης των αναγκών άθλησης του πληθυσμού, οι οποίες έγιναν ευρέως αποδεκτές, από φοιτητές και καθηγητές, ενώ σήμερα αποτελεί στοιχείο του e-class για την άθληση.
Διευκρινίζεται ότι δεν ζήτησα να καταγραφεί η εισοδηματική προέλευση των αθλουμένων στα ΠΑγΟ. Αυτή η προσέγγιση αποτελεί κοινωνικό στίγμα και χρησιμοποιείται εις βάρος του θεσμού των ΠΑγΟ. Αυτή η διαπίστωση δεν είναι προϊόν άκριτης και συστηματικής έρευνας, παρά αποτέλεσμα σκόπιμου κοινωνικού διαχωρισμού. Στην περίπτωση που η Υπηρεσία επιθυμούσε να σχεδιάσει
3

προγράμματα για τους οικονομικά ασθενέστερους θα το έκανε με όρους διαφάνειας κατόπιν δημόσιας πρόσκλησης και συζήτησης.
Προφανώς, ο σχεδιασμός της αθλητικής πολιτικής και η νομοθέτηση της αθλητικής μας μεταρρύθμισης γίνεται με τρόπο συστηματικό και αφορά όλους του Έλληνες πολίτες, ως οφείλει, ανεξαρτήτως κοινωνικής προέλευσης, θρησκευτικών πεποιθήσεων και εισοδηματικών κριτηρίων. Από τα ανωτέρω προκύπτει πως επιχειρώ συστηματικά, από την πρώτη κιόλας στιγμή που ανέλαβα τα καθήκοντα μου, να υλοποιηθεί: αναμόρφωση του πλαισίου της Άθλησης και του Αθλητισμού, ψηφιοποίηση, αναβάθμιση, μείωση των γραφειοκρατικών διαδικασιών, ευελιξία, αποτελεσματικότητα και να καταστεί προσβάσιμο για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, επιχειρήσεις και ιδιώτες.
Για την περίοδο 2022-23 η Υπηρεσία έχει ήδη καταθέσει εγκριτικά σχέδια που αφορούν σε 6.315 τμήματα όλων των κατηγοριών και 69 εκδηλώσεις, από 120 φορείς. Στο πλαίσιο αυτό, δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η ΚΥΑ 526568/2022 (ΦΕΚ Β’ 5696/07-11-2022) έγκρισης κατανομής και πλήρωσης των θέσεων προσωπικού κατηγορίας Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής (812 θέσεις), που είναι απαραίτητες για την υλοποίηση των προγραμμάτων ΠΑγΟ για το έτος 2022-23. Περαιτέρω, έχουν βεβαιωθεί εγγεγραμμένες στους προϋπολογισμούς των φορέων υλοποίησης πιστώσεις για την κάλυψη της μισθοδοσίας των Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής, συνολικού ύψους 4.511.404,12€.
Σκόπιμο είναι να αναφέρουμε πως τα ΠΑγΟ είναι ο μοναδικός τρόπος επίδρασης επί των σωματομετρικών δεικτών των πολιτών μέσω της επίδρασης των εφαρμοζόμενων πολιτικών. Αυτό διότι η συστηματική περιοδικότητα σε εβδομαδιαία βάση, συναρτήσει της ηλικίας, του φύλου και της έντασης της δραστηριότητας, μέσω της Επιστήμης της Φυσικής Αγωγής και του Αθλητισμού, της επιστήμης της Διατροφής και της επιστήμης της Ιατρικής, μπορεί να υπολογίσει με υψηλούς δείκτες αξιοπιστίας, τα οφέλη που προκύπτουν για τους ασκούμενους στην καταπολέμηση της παχυσαρκίας, του διαβήτη, της κατάθλιψης και του κοινωνικού αποκλεισμού. Τα οφέλη αυτά αποτελούν το μοναδικό μέσο με την βοήθεια του οποίου η χαρασσόμενη πολιτική μπορεί να αφήσει ανεξίτηλο αποτύπωμα με μετρήσιμα αποτελέσματα σε βάθος χρόνου.
Τέλος, είναι άξιο αναφοράς ότι όλα τα δεδομένα της ψηφιακής πλατφόρμας ΠΑγΟ βρίσκονται σε διαδικασία μοντελοποίησης και αξιολόγησης ως ποιοτική πληροφορία. Αυτό εκτός από ριζοσπαστικό εργαλείο χάραξης πολιτικών, δύναται να προσελκύσει επενδυτικό ενδιαφέρον σε προϊόντα και παρεχόμενες υπηρεσίες. Εφόσον αυτό επιβεβαιωθεί, τα ΠΑγΟ ως θεσμός είναι δυνατόν να αποτελέσουν τον ευρύτερο χώρο φιλοξενίας όλων των μορφών οικονομικής και κοινωνικής δραστηριότητας στην άθληση, με τη διασύνδεση αυτών και την ιδιωτική πρωτοβουλία, αναβαθμίζοντας εντελώς τον ρόλο του Υφυπουργείου Αθλητισμού, καθώς και των φορέων υλοποίησης προγραμμάτων και κυρίως των ίδιων των ΠΑγΟ.
Επομένως, διαπιστώνεται η καθολική αναβάθμιση των ΠΑγΟ, αλλά και η δημιουργία συνθηκών που θα οδηγήσουν σε μελλοντικές εξελίξεις, οι οποίες θα ωφελήσουν όλους τους εμπλεκόμενους στον
θεσμό της άθλησης και πάνω απ’ όλους τους πολίτες ακρίτως.
3. Αυτοτελές Τμήμα Νομοθετικής Επεξεργασίας & Κοινοβουλευτικού Ελέγχου

__________________________________________________________________________

Ακολουθήστε το kerkyrasimera.gr για να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα από την Κέρκυρα.

Ακολουθήστε μας στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Instagram

Ακολουθήστε μας στο twitter

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Απαγορεύεται αυστηρά η μη εξουσιοδοτημένη χρήση ή / και η αναπαραγωγή αυτού του υλικού χωρίς ρητή και γραπτή άδεια από τον συγγραφέα ή / και τον ιδιοκτήτη. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποσπάσματα κειμένων που δημοσιεύονται σε αυτήν τη σελίδα και σύνδεσμοι, υπό την προϋπόθεση ότι δίνεται πλήρης και σαφής αναφορά στο kerkyrasimera.gr με κατάλληλη και συγκεκριμένη κατεύθυνση (υπερσύνδεσμος/link) προς το πρωτότυπο περιεχόμενο.
error: Το περιεχόμενο προστατεύεται!!