Quantcast
SLIDERΚΟΙΝΩΝΙΑΤΟΠΙΚΑ

Το 2020 η αξιοποίηση των περιφερειακών λιμανιών

Τον οδικό χάρτη για την αξιοποίηση των περιφερειακών λιμανιών, στα οποία συμπεριλαμβάνεται και το λιμάνι της Κέρκυρας, ανέφερε σε χθεσινή συνέντευξη τύπου ο υπουργός ναυτιλίας & νησιωτικής πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης. Ειδικότερα, ο υπουργός δήλωσε ότι υπήρξε μία πρώτη επαφή με το ΤΑΙΠΕΔ και έχει ζητήσει να του παρουσιαστούν όλα τα πιθανά μοντέλα αξιοποίησης των 10 περιφερειακών λιμανιών  (Πάτρα, Ηγουμενίτσα, Ηράκλειο, Καβάλα, Βόλος, Ελευσίνα, Λαύριο, Ραφήνα, Κέρκυρα, Αλεξανδρούπολη).

Τόνισε ότι, αυτό θα γίνει μέσα στο Νοέμβριο και μέσα στο 2020 θα υπάρξουν εξελίξεις στον τομέα αυτό. Στο μεταξύ αναφερόμενος στις άγονες γραμμές (στις οποίες περιλαμβάνονται και οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Κέρκυρας με τα Διαπόντια Νησιά και της Κέρκυρας με τα υπόλοιπα νησιά του Ιονίου) σήμερα(σ.σ Παρασκευή 15/11/19) θα υπάρξει μία συνολική εικόνα για τα αποτελέσματα του διαγωνισμού, που είχε προκηρυχτεί τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Η αξιοποίηση των λιμανιών

Εντός των ημερών  παραδίδεται η έκθεση της Ernst & Young (EY), που έχει αναλάβει ρόλο συμβούλου ώστε να παρουσιάσει προτάσεις για το μοντέλο αξιοποίησης κάθε ενός από τα δέκα μεγαλύτερα περιφερειακά λιμάνια. Στην EY είχε ανατεθεί να διερευνήσει το επενδυτικό ενδιαφέρον για τα 10 περιφερειακά λιμάνια που λειτουργούν με τη μορφή της Ανώνυμης Εταιρείας (Αλεξανδρούπολης, Ελευσίνας, Λαυρίου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Κέρκυρας, Καβάλας, Βόλου, Πάτρας και Ηρακλείου) και να προτείνει εναλλακτικά σενάρια.

Η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ αποφάσισαν να εγκαταλείψουν το μοντέλο των υποπαραχωρήσεων συγκεκριμένων δραστηριοτήτων (π.χ. κρουαζιέρα, μαρίνα, εμπορευματικό σταθμό, κ.ά.) σε όλα τα περιφερειακά λιμάνια που είχε υιοθετήσει η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας. Αντίθετα εξετάζουν, με βάση και τις προτάσεις της ΕΥ, ακόμα και την πώληση οργανισμών λιμένων, κατά το πρότυπο του ΟΛΠ και του ΟΛΘ . Ενώ, για κάποια λιμάνια μπορεί να παραμείνει το καθεστώς των υποπαραχωρήσεων.

Υπενθυμίζουμε ότι τον περασμένο Αύγουστο ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Άρης Ξενόφος είχε υποστηρίξει πως «με βάση τις προηγούμενες μελέτες μας μπορούμε να πούμε ότι πρώτα θα αξιοποιηθούν τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας στη Βόρεια Ελλάδα και τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και της Κέρκυρας στη Δυτική Ελλάδα. Αυτά τα λιμάνια έχουν αναμφισβήτητα έναν ισχυρό ρόλο να διαδραματίσουν, συμβάλλοντας στην αναβάθμιση των υποδομών της χώρας».

Οι άγονες γραμμές

Στα 85,25 εκατ. ευρώ ανέρχεται προϋπολογισμός για 48 ακτοπλοϊκές άγονες γραμμές, στις οποίες περιλαμβάνονται 1) ΚΕΡΚΥΡΑ –ΔΙΑΠΟΝΤΙΑ ΝΗΣΙΑ και επιστροφή  2) ΚΕΡΚΥΡΑ – ΠΑΞΟΙ – ΛΕΥΚΑΔΑ – ΜΕΓΑΝΗΣΙ – ΠΙΣΑΕΤΟΣ ΙΘΑΚΗΣ – ΣΑΜΗ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ – ΖΑΚΥΝΘΟΣ και επιστροφή & 3) ΑΓΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ – ΕΡΕΙΚΟΥΣΑ – ΜΑΘΡΑΚΙ – ΟΘΩΝΟΙ και επιστροφή. Η προκήρυξη του διαγωνισμού αναρτήθηκε στις 24 Σεπτεμβρίου 2019 και πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2019 στο Υπουργείο Ναυτιλίας.

Ωστόσο, όπως είπε ο υπουργός,  σήμερα (σ.σ Παρασκευή 15/11/19) θα υπάρξει μία συνολική εικόνα για τα αποτελέσματα του διαγωνισμού. Ο διαγωνισμός αφορά την Εξυπηρέτηση Δρομολογιακών Γραμμών με σύναψη Σύμβασης ή Συμβάσεων Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας διάρκειας από 01/11/2019 μέχρι 31/10/2020 για τις συμβάσεις ενός έτους ή μέχρι 31/10/2023 για τις συμβάσεις τετραετούς διάρκειας.

ΚΕΡΚΥΡΑ- ΔΙΑΠΟΝΤΙΑ ΝΗΣΙΑ

Στο διαγωνισμό προβλέπεται η επιδότηση τριών δρομολογίων την εβδομάδα καθ’ όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου β)Ένα  επιπλέον θερινό δρομολόγιο για το χρονικό διάστημα από 08/06/2020 έως 06/09/2020 [σύνολο δεκατρείς (13) εβδομάδες]. Δωρεάν μετακίνηση των κατοίκων των νήσων Ερείκουσας, Μαθράκι και Οθωνοί από και προς Κέρκυρα.

To πλοίο: (α) Να έχει μεταφορική ικανότητα 50 (χειμώνα) – 100 (θέρους) επιβατών (β) Να έχει ωφέλιμη επιφάνεια χώρου οχημάτων τουλάχιστον 150 τ.μ..

ΣΥΝΔΕΣΗ ΝΗΣΙΩΝ ΙΟΝΙΟΥ

ΚΕΡΚΥΡΑ – ΠΑΞΟΙ – ΛΕΥΚΑΔΑ – ΜΕΓΑΝΗΣΙ – ΠΙΣΑΕΤΟΣ ΙΘΑΚΗΣ – ΣΑΜΗ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ – ΖΑΚΥΝΘΟΣ Τρία  δρομολόγια την εβδομάδα για το χρονικό διάστημα από 06/04/2020 έως 13/09/2020 [σύνολο είκοσι τέσσερις (24) εβδομάδες].

Το πλοίο: i) Να έχει μεταφορική ικανότητα σε επιβάτες 300 (χειμώνα) – 375 (θέρος) ii) Επιφάνεια για φόρτωση παντός τύπου οχημάτων 600 τ.μ., εκ των οποίων 300 τ.μ. για φόρτωση Φ/Γ οχημάτων. Iii) Να έχει ολικό μήκος 75μ.

ΑΓΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ –ΔΙΑΠΟΝΤΙΑ

ΕΡΕΙΚΟΥΣΑ – ΜΑΘΡΑΚΙ – ΟΘΩΝΟΙ και επιστροφή:  Α’ σκέλος: ΑΓΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΑΥΛΙΩΤΩΝ – ΜΑΘΡΑΚΙ – ΟΘΩΝΟΙ και επιστροφή τρία  δρομολόγια την εβδομάδα καθ’ όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου Β’ σκέλος: ΑΓΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΑΥΛΙΩΤΩΝ – ΕΡΕΙΚΟΥΣΑ και επιστροφή τρία  δρομολόγια την εβδομάδα καθ’ όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου Σε περίπτωση αδυναμίας προσέγγισης/ πρόσδεσης στο λιμένα ΑΓ. ΣΤΕΦΑΝΟΥ, για λόγους λιμενικών υποδομών, πρόσχωσης λιμένα κ.λ.π., δίδεται η δυνατότητα διακοπής ή πραγματοποίησης του δρομολογίου από εναλλακτικό λιμένα κατόπιν γνώμης του Σ.Α.Σ.

Τo πλοίο : i)Να έχει μεταφορική ικανότητα τουλάχιστον 40 επιβατών (χειμώνα) – (θέρος). ii)Να έχει επιφάνεια για φόρτωση εμπορευμάτων μεγαλύτερη ή ίση από 10 τ.μ.

Να σημειωθεί ότι στην προκήρυξη και για τα τρία προαναφερόμενα δρομολόγια, που ενδιαφέρουν τα νησιά μας προτείνονται και εναλλακτικές κατηγορίες πλοίων σε περίπτωση, που δεν υπάρχουν μειοδότες στον πρώτο διαγωνισμό.

__________________________________________________________________________

Ακολουθήστε το kerkyrasimera.gr για να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα από την Κέρκυρα.

Ακολουθήστε μας στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Instagram

Ακολουθήστε μας στο twitter

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Απαγορεύεται αυστηρά η μη εξουσιοδοτημένη χρήση ή / και η αναπαραγωγή αυτού του υλικού χωρίς ρητή και γραπτή άδεια από τον συγγραφέα ή / και τον ιδιοκτήτη. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποσπάσματα κειμένων που δημοσιεύονται σε αυτήν τη σελίδα και σύνδεσμοι, υπό την προϋπόθεση ότι δίνεται πλήρης και σαφής αναφορά στο kerkyrasimera.gr με κατάλληλη και συγκεκριμένη κατεύθυνση (υπερσύνδεσμος/link) προς το πρωτότυπο περιεχόμενο.
error: Το περιεχόμενο προστατεύεται!!