Quantcast
ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑΠΕΤΡΟΣ ΚΩΣΤΑΓΙΟΛΑΣ

Το 3ο κύμα αναζήτησης υπευθυνότητας … και το Άνοιγμα των Δημοτικών Σχολείων

ΠΕΤΡΟΣ ΚΩΣΤΑΓΙΟΛΑΣ

 pkostagiolas@ionio.gr

Ως γονέας μαθήτριας δημοτικού σχολείου ανησυχώ πολύ για το εξαγγελθέν άνοιγμα των σχολείων υπό το πρίσμα της δυναμικής του επερχόμενου 3ου κύματος της πανδημίας. Δεν θα υπεισέλθω στην παράθεση δεδομένων και βιβλιογραφίας, που έχω συγκεντρώσει όπως πολλοί από εμάς, αλλά θα καταθέσω ως ενεργός πολίτης σκέψεις για προβληματισμό:

Ο συγχρωτισμός που παρατηρήθηκε στις εορτές ήδη έχει αρνητικές επιπτώσεις στη διασπορά του SARS-CoV-2, οι οποίες σταδιακά γίνονται ορατές και διαφαίνονται δραματικές το επόμενο διάστημα. Παρά τις προσπάθειες των διευθυντών των σχολείων και την αυτοθυσία των εκπαιδευτικών, τα περισσότερα δημοτικά σχολεία συνεχίζουν να μην διαθέτουν επαρκείς υποδομές και δεν έχουν προετοιμαστεί για να ανοίξουν με ασφάλεια. Σε πολλές περιπτώσεις δεν είναι δυνατόν να εφαρμοστούν πτυχές του υγειονομικού πρωτοκόλλου λόγω ανεπαρκών υποδομών ή λοιπών δυσκολιών, όπως ο συντονισμός κοινών μεταξύ των τάξεων μαθημάτων. Υπάρχουν ερωτηματικά για την καθαριότητα, η οποία είτε έχει διακοπεί για τις απογευματινές δραστηριότητες, είτε είναι ελλιπής. Διερωτώμαι εάν έχει προβλεφθεί ουσιαστική συνεργασία με τους διευθυντές των σχολείων και τους εκπαιδευτικούς έτσι  ώστε να γίνουν επενδύσεις στο πλαίσιο της κάλυψης των ιδιαίτερων αναγκών της κάθε σχολικής μονάδας ξεχωριστά. Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν τις ανάγκες του σχολείου που υπηρετούν και δεν πρέπει να περιορίζονται στο να ακολουθούν (πολλές φορές ανεφάρμοστες) κεντρικές διευθετήσεις.

Μαθαίνοντας από όσα πρόσφατα ζήσαμε, διερωτώμαι εάν έχουν συντονιστεί σε αυτήν την προσπάθεια οι παιδίατροι, οι οποίοι /ες θα υποστηρίξουν με τις γνωματεύσεις τους την επιστροφή των παιδιών που παρουσιάζουν ύποπτα συμπτώματα κατά τη διάρκεια των επόμενων μηνών, εν μέσω πανδημίας;

Από τα μέσα Νοεμβρίου οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί έχουν προσαρμοστεί, παρά τα αρχικά προβλήματα και με τις ελάχιστες δυνατές πρόνοιες, στην συνέχιση της μαθησιακής διαδικασίας από απόσταση. Διερωτώμαι πόσο δύσκολο θα ήταν μετά από τόσους μήνες να καλυφθούν με φορητούς υπολογιστές ή /και με ταμπλέτες οι εκπαιδευτικοί αλλά και οι μαθητές/τριες προερχόμενες από οικονομικά ευάλωτες οικογένειες; Η ενσυνείδητη συμμόρφωση των εκπαιδευτικών και των γονέων στα διάφορα υγειονομικά μέτρα, ειδικά στη σχολική κοινότητα, αποτελεί συμπεριφορά, η οποία συσχετίζεται με την ποιότητα των κεντρικών σχεδιασμών αλλά και της αξιόπιστης ενημέρωσης και πληροφόρησης. Πόσο δύσκολο θα ήταν να υπάρχει συνεχής και υψηλής ποιότητας ενημέρωση και πληροφόρηση;     

Επαναλαμβάνονται οι απίστευτες παλινωδίες που ζήσαμε πριν κλείσουν τα Δημοτικά στα μέσα Νοεμβρίου 2020. Αυτό κουράζει την κοινωνία και τους γονείς. Επίσης, αποθαρρύνει τα χιλιάδες παιδιά, που συμμετείχαν με θέρμη στις εικονικές τάξεις και παρακολουθούσαν με συνέπεια τα διαδικτυακά μαθήματά τους. Δεν είναι εύκολο αλλά έγινε μεγάλη προσπάθεια, διότι όλοι καταλάβαμε και συμφωνήσαμε με την αξία της, όχι γιατί απλά έτσι προβλέφθηκε!

Μέχρι σήμερα καταγράφεται ότι οι οικογένειες στη συντριπτική τους πλειονότητα ανέλαβαν τις ευθύνες που τους αναλογούσαν, χωρίς καμιά βοήθεια και ουσιαστικά υπό το καθεστώς της αβεβαιότητας και, πολλές φορές, της ασάφειας των κεντρικών σχεδιασμών. Επίσης, στη συλλογική μνήμη θα καταγραφούν οι πιθανές μελλοντικές ανεπάρκειες και οι ελλείψεις σε επίπεδο σχεδιασμών.

Αναλογιστείτε τους επερχόμενους δύσκολους επιδημιολογικά χειμερινούς μήνες του Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου (επιβαρυμένους κάθε χρόνο λόγω των εποχικών ιώσεων, ιδίως για τα μικρά παιδιά), τα δεδομένα της COVID-19 (δυναμική του 3ου κύματος σε όλη την Ευρώπη και της συμπεριφοράς του μεταλλαγμένου ιού), τις ιδιαιτερότητες σε μικρο–επίπεδο στην καθημερινότητα στη χώρα μας και το υφιστάμενο επίπεδο προετοιμασίας των σχολικών μονάδων. Αρκετοί γονείς ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες, οι ηλικιωμένοι στην Ελλάδα είναι κοντά στις οικογένειες και αναπόφευκτα υποστηρίζουν τη σχολική καθημερινότητα των παιδιών!

Ενόψει του εμβολιασμού, τουλάχιστον των ευάλωτων ομάδων και των εκπαιδευτικών, μπορούμε να επενδύσουμε στην παράταση του εξ αποστάσεως μαθησιακού statusquo που με κόπο και φιλότιμο διαμορφώθηκε από τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειες, παρά τις ανεπάρκειες του κεντρικού σχεδιασμού. Ας παραμείνουμε ασφαλείς για τους δύσκολους επόμενους δυο μήνες και ας προετοιμαστούμε ορθολογικά για να ανοίξουν τα σχολεία υπό τις κατάλληλες προϋποθέσεις και προσεκτικό σχεδιασμό, όταν θα έχει πλέον ελεγχθεί η διασπορά του ιού, και θα ευνοούν οι καιρικές συνθήκες. 

Εάν οι παροικούντες δεν προσέξουν … θα «φύγουν» αρκετοί περισσότεροι από εμάς, ηλικιωμένοι και μη. Οι πολιτικές και οι αποφάσεις ΔΕΝ επιτρέπεται να είναι «βεβιασμένες» και πρέπει να ληφθούν με γνώμονα τα παιδιά, τις οικογένειές τους και την περιστολή του υγειονομικού κινδύνου. Οποιαδήποτε άλλη περίπτωση ΔΕΝ συγχωρείται και θα είναι καταστροφική! 

__________________________________________________________________________

Ακολουθήστε το kerkyrasimera.gr για να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα από την Κέρκυρα.

Ακολουθήστε μας στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Instagram

Ακολουθήστε μας στο twitter

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Απαγορεύεται αυστηρά η μη εξουσιοδοτημένη χρήση ή / και η αναπαραγωγή αυτού του υλικού χωρίς ρητή και γραπτή άδεια από τον συγγραφέα ή / και τον ιδιοκτήτη. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποσπάσματα κειμένων που δημοσιεύονται σε αυτήν τη σελίδα και σύνδεσμοι, υπό την προϋπόθεση ότι δίνεται πλήρης και σαφής αναφορά στο kerkyrasimera.gr με κατάλληλη και συγκεκριμένη κατεύθυνση (υπερσύνδεσμος/link) προς το πρωτότυπο περιεχόμενο.
error: Το περιεχόμενο προστατεύεται!!