Quantcast
SLIDERΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΤΟΠΙΚΑ

Όχι από το δημοτικό συμβούλιο Κ. Κέρκυρας στη διάλυση των ΦΟΔΣΑ στα Ιόνια

Απόφαση υπέρ της εξαίρεσης των Ιονίων από το άρθρο 93 του νομοσχεδίου του υπ. περιβάλλοντος που παίρνει την αρμοδιότητα διαχείρισης απορριμμάτων από τους ΦΟΔΣΑ και την μεταβιβάζει σε νέο διαβαθμιδικό σύνδεσμο με τη συμμετοχή δήμων-Περιφέρειας ΙΝ πήρε το δημοτικό συμβούλιο Κεντρικής Κέρκυρας στην σημερινή του συνεδρίαση που έγινε με τηλεδιάσκεψη.
Το σύνολο των παρατάξεων έκανε λόγο για αιφνιδιασμό και  υποβάθμιση του θεσμού της αυτοδιοίκησης. Η τελική απόφαση δεν ήταν ομόφωνη καθώς υπήρχε διχογνωμία και διαφορετικές θέσεις ως προς την τελική πρόταση.
Κατά πλειοψηφία  (33 ναι) το σώμα ενέκρινε την πρόταση της δημάρχου Μ. Υδραίου και αποφασίστηκε να προχωρήσει απρόσκοπτα ο σχεδιασμός και οι ήδη δρομολογημένες διαδικασίες για την υλοποίηση των έργων διαχείρισης και επεξεργασίας στερεών αποβλήτων του ΦΟΣΔΑ Περιφερειακής Ενότητας Κέρκυρας για τα οποία υπάρχουν εγκρίσεις και χρηματοδοτήσεις. Τέλος, το σώμα αποφάσισε και ζητά την απόσυρση του σχετικού νομοσχεδίου στο σύνολό του προκειμένου να υπάρξει ο απαραίτητος και ικανός χρόνος διαβούλευσης τόσο στο Δημοτικό Συμβούλιο Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων όσο και μεταξύ του συνόλου των εμπλεκόμενων φορέων.

 

Ενδεικτικά σημεία από τις τοποθετήσεις:

Μ. Υδραίου: Δεν υπήρξε καμία ενημέρωση των εμπλεκομένων και θιγομένων από το όλο θέμα, ούτε και προηγήθηκε καμία διαβούλευση. Αποτελεί και θεσμική εκτροπή αφού οι δήμοι είχαν πάντα την ευθύνη για διαχείριση και αποκομιδή απορριμμάτων. Με τα όποια λάθη του οι ΦΟΔΣΑ έχουν εμπειρία και τεχνογνωσία να αντιμετωπίσουν το θέμα της διαχείρισης, η ΠΙΝ δεν έχει ούτε μηχανικούς και είναι επιφορτισμένη με άλλα σοβαρά θέματα.Ο ΦΟΔΣΑ Κέρκυρας μετά από πολλές τρικυμίες και λάθη του παρελθόντος έχει προχωρήσει σε άμεσες και μακροπρόθεσμες λύσεις για διαχείριση και μεταφορά απορριμμάτων. Να αποσυρθεί το άρθρο 93 και να προχωρήσει ο υφιστάμενος σχεδιασμός. Δεν αποδεικνύεται ότι ο νέος φορέας που θέλουν να δημιουργήσουν μπορεί να βοηθήσει στην παρούσα φάση.Δε μπορούμε να πούμε συνολικά για απόσυρση του ν/σ είναι σε διαβούλευση, ένα μήνα. Εχει και άρθρα που βοηθούν την τοπική αυτοδιοίκηση.
Γ. Τρεπεκλής: Πρόκειται για λάθος προσέγγιση, είμαστε κάθετοι αντίθετοι, να αποσυρθεί το νομοσχέδιο. Κάποιοι το γνώριζαν. Αδικεί το κύρος του θεσμού, τον προσβάλει. Μας παίρνουν περιουσιακά στοιχεία,το άρθρο 93 πάει στα τυφλά, δε συνοδεύεται από καμία μελέτη. Η κ. Κράτσα να πάρει θέση σε δημόσιο διάλογο για το θέμα και να μας ενημερώσει, όχι να κάνει τηλεοπτικούς μονολόγους. Να κλείσουμε συμβολικά τα δημαρχεία, να αντιδράσουμε δυναμικά, εδώ ξηλώνουν τον πυρήνα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Γ. Καλούδης: Αν περάσει αυτό θα δημιουργηθούν έριδες και τοπικά αφού μένουν έξω οι δήμοι Βορρά-Νότου και στα άλλα νησιά της ΠΙΝ. Δε λαμβάνει υπόψη του προστασία περιβάλλοντος και θέλει η επιτροπή ποιότητας ζωής να έχει το πρώτο λόγο στον τοπικό σχεδιασμό, δηλαδή οδηγεί σε δημοκρατική εκτροπή. Να αποσυρθεί το σύνολο του ν/σ και να συζητηθεί στο μέλλον και να γίνει διαβούλευση.

Χρ. Σαρλής: Καταργεί το ΦΟΔΣΑ, αντισυνταγματική η ρύθμιση. Δεν έχει αποτύχει ο ΦΟΔΣΑ Κέρκυρας έγιναν τελευταία αποτελεσματικές ενέργειες και ελήφθησαν πρωτοβουλίες με συγκεκριμένα αποτελέσματα μέσα από τα γραφειοκρατικά εμπόδια.΄Που έχει διακριθεί η ΠΙΝ τα τελευταία χρόνια για να μπορεί να δώσει εγγυήσεις ότι θα φέρει σε πέρας το συγκεκριμένο έργο που θα αναλάβει.
Σπ. Νεράντζης: Μήπως η απόφαση σχετίζεται με καθυστέρηση στο θέμα του εργοστασίου και η μεταφορά των απορριμμάτων ; Ολοι είμαστε κατά του ν/σ στα Ιόνια. Το ερώτημα είναι ποιος το εισηγήθηκε και με ποιο σκεπτικό.
Γ. Πιέρρης : Πρόκειται για περιβαλλοντοκτόνο νόμο, καταργεί την προστασία του περιβάλλοντος και καταστρέφει ότι ανήκει στο λαό, εξυπηρετεί ιδιωτικά συμφέροντα. Αφαιρεί αρμοδιότητες από Τ.Α. υποβαθμίζει τα δημοτ. Συμβούλια, δίνει σε ιδιώτες διαχείρηση-αποκομιδή. Να αποσυρθεί στο σύνολό του.
Λ. Μαρκάτης: Εν μέσω καραντίνας φέρνουν ν/σ σκούπα.Είναι πλήγμα για όλες τις παρατάξεις, τα συλλογικά όργανα. Να ζητήσουμε συνολική απόρριψη όχι μόνο του άρθρου 93 και να υπάρξει χρόνος να ενημερωθούμε επαρκώς για το τι προβλέπει το νομοσχέδιο.
Μ. Δρυ: Μπορεί να έχει προβλήματα ο ΦΟΔΣΑ, υποστελέχωσης και οργάνωσης, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να τον διαλύσουμε και να αναλάβει η περιφέρεια. Γιατί βιάζονται να το ψηφίσουν χωρίς να ερωτηθούν δήμοι, φορείς και συλλογικά όργανα.
Γ. Καρύδης: Να μην επικεντρωθούμε μόνο στο άρθρο 93. Το ν/σ καταργεί και πλήττει βάναυσα την προστασία του περιβάλλοντος. Θα δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα στους δήμους, θα απομείνει στους ΟΤΑ μόνο η αποκομιδή. Εξυπηρετεί ιδιωτικά συμφέροντα, να αποσυρθεί στο σύνολό του.
Σπ.Πουλής: Το αθηναικό κράτος στρέφεται ξανά κατά της Κέρκυρας.Θα πάνε πίσω διαδικασίες που έχουν δρομολογηθεί στη διαχείριση απορριμμάτων. Από πού προκύπτει ότι αυτό το ν/σ διασφαλίζει την προστασία του περιβάλλοντος, τη δημόσια υγεία; Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο.

 

Η πρόταση-ψήφισμα των παρατάξεων Καλούδη-Μπορμπότη-Μαρκάτη
Συγκληθέν σήμερα 29 Απρίλη 2020 σε έκτακτη συνεδρίαση με μόνο θέμα το περιβαλλοντικό νομοσχέδιο
Εκφράζει τον βαθύτατο προβληματισμό του και την πλήρη και απόλυτη αντίθεσή του για το Περιβαλλοντικό Νομοσχέδιο και ζητά την απόσυρσή του και να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση , σε δημόσιο διάλογο με την Αυτοδιοίκηση και όλους τους Κοινωνικούς Φορείς. Τρείς μήνες μετά την πλήρη επιστροφή στη κανονικότητα να κατατεθεί στη Βουλή νέο Νομοσχέδιο , σύμφωνα με τα πορίσματα του Δημόσιου Διαλόγου.
Οι λόγοι:
1) Διότι παραβιάζεται η Συνταγματική Τάξη καθόσον η Βουλή, λόγω Covid-19, βρίσκεται σε περιορισμένη σύνθεση, σε μια πρακτικά κλειστή βουλή λόγω καραντίνας
2)Διότι δεν προηγήθηκε διάλογος με τους Δήμους, για τα θέματα που τους αφορούν άμεσα,
3)Διότι προσβάλλει, υποβαθμίζει τους Δήμους αφαιρώντας συστατικούς των Δήμων αρμοδιότητες, περιουσία και πόρους και αποτελεί μία οπισθοδρόμηση στο μέσο του προηγούμενου αιώνα.
Ενδεικτικά στα άρθρα 93, 84 κ.α.
4)Διότι ευρισκόμενοι στο μέσο μιας πρωτόγνωρης κατάστασης όπου οι πολίτες δεν έχουμε δικαίωμα να ασκήσουμε τα στοιχειώδη συνταγματικά/δημοκρατικά μας δικαιώματα, να καλέσουμε συσκέψεις/συνελεύσεις, να συνεδριάσουν τα συλλογικά μας όργανα, να καλέσουμε συγκεντρώσεις κλπ , η όλη διαδικασία ψήφισης ενός σημαντικότατου για όλα τα περιβαλλοντικά ζητήματα νομοσχεδίου μόνο αντιδημοκρατική μπορεί να χαρακτηριστεί. Καταργεί την ουσία της προστασίας των περιοχών Natura 2000 και προωθεί ακόμα και μεταλλευτικές δραστηριότητες και εξορύξεις υδρογονανθράκων σε περιοχές προστασίας της φύσης
5. Διότι εκθέτει σε κίνδυνο τις προστατευόμενες περιοχές, καταργώντας την αυτοτέλεια των Φορέων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών (ΦΔΠΠ)
6. Διότι επιτρέπει την καταστροφή του περιβάλλοντος στο όνομα των κατά βούληση επενδυτικών σχεδίων, εκχωρώντας τον έλεγχο των μελετών (ΜΠΕ) σε ιδιώτες και επιβάλλοντας ασφυκτικές προθεσμίες για γνωμοδοτήσεις των υπηρεσιών
7. Διότι προωθεί την αλόγιστη επέκταση των βιομηχανικών ΑΠΕ, κυρίως των αιολικών, που έχουν ήδη προκαλέσει υποβάθμιση του περιβάλλοντος και οικονομική επιβάρυνση των καταναλωτών για την εξασφάλιση υπερκερδών των επενδυτών
8. Διότι νομιμοποιεί τα αυθαίρετα εντός δασικών εκτάσεων και κατά περίπτωση εντός υγροτόπων και ρεμάτων
9. Διότι απλοποιεί τις διαδικασίες διαχείρισης στερεών αποβλήτων και δε λαμβάνει μέτρα κατά της υποβάθμισης των ρεμάτων από την ανεξέλεγκτη διάθεση αστικών και βιομηχανικών λυμάτων μέσα σε αυτά.
10). Διότι παραβιάζει Συνταγματικές διατάξεις, Ευρωπαϊκές οδηγίες και Διεθνείς συμβάσεις
11) Διότι συγκροτεί νέο φορέα διαχείρισης απορριμμάτων σε επίπεδο περιφέρειας κάτι που ειδικά για την περιφέρεια είναι πολύ προβληματικό. Λόγο τηςνησιωτικότητας και της έκτασής τους τα Ιόνια νησιά δε μπορούν να έχουν ενιαία αντιμετώπιση του ζητήματος των απορριμμάτων. Παράλληλα μετατρέπει τον φορέα σε ΑΕ, με ότι συνέπειες αυτό έχει για τις εργασιακές σχέσεις και τη δυνατότητα ελέγχουν του από τους δήμους.
Η τρέχουσα οικουμενική κρίση υποδεικνύει την άμεση ανάγκη αλλαγής πλεύσης στη διαχείριση του περιβάλλοντος: Πρέπει να φροντίσουμε για τη διατήρηση, την προστασία και την αποκατάσταση του περιβάλλοντος, κι όχι να επιτρέπουμε στις κυβερνήσεις να θυσιάζουν το περιβάλλον στο βωμό εφήμερων οικονομικών συμφερόντων. Το πολυνομοσχέδιο «Εκσυγχρονισμός Περιβαλλοντικής Νομοθεσίας» κινείται σαφώς στη δεύτερη κατεύθυνση.
ΓΙΑ ΤΟ ΣΚΟΠΟ ΑΥΤΟ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 4 ΜΑΗ 2020 ΠΡΟΒΑΙΝΟΥΜΕ ΣΤΗ 1Η ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΤΙΚΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕ ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟΥ ΚΑΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΏΝ ΓΡΑΦΕΙΩΝ

__________________________________________________________________________

Ακολουθήστε το kerkyrasimera.gr για να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα από την Κέρκυρα.

Ακολουθήστε μας στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Instagram

Ακολουθήστε μας στο twitter

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Απαγορεύεται αυστηρά η μη εξουσιοδοτημένη χρήση ή / και η αναπαραγωγή αυτού του υλικού χωρίς ρητή και γραπτή άδεια από τον συγγραφέα ή / και τον ιδιοκτήτη. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποσπάσματα κειμένων που δημοσιεύονται σε αυτήν τη σελίδα και σύνδεσμοι, υπό την προϋπόθεση ότι δίνεται πλήρης και σαφής αναφορά στο kerkyrasimera.gr με κατάλληλη και συγκεκριμένη κατεύθυνση (υπερσύνδεσμος/link) προς το πρωτότυπο περιεχόμενο.
error: Το περιεχόμενο προστατεύεται!!