Quantcast
SLIDERΤΟΠΙΚΑΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Κέρκυρα στην κορυφή των ταξιδιωτικών προτιμήσεων

Ο ταξιδιωτικός τομέας το 2024 σπάει κάθε ρεκόρ. Οι τουρίστες που επιλέγουν την Ευρώπη για τις διακοπές τους, προτιμούν όλο και περισσότερο να κάνουν ταξίδι  κατά την μεταβατική περίοδο πριν και μετά την υψηλή σεζόν και αποφεύγουν τους μήνες αιχμής, όπως ο Ιούλιος και ο Αύγουστος

Οι χώρες με τη μεγαλύτερη μετατόπιση από τους μήνες αιχμής του καλοκαιριού είναι δημοφιλή μεσογειακά τουριστικά θέρετρα, που εκτός από την Ελλάδα περιλαμβάνουν την Κροατία, την Πορτογαλία και την Ιταλία. Αυτό αποκαλύπτει η τελευταία παγκόσμια έκθεση του Mastercard Economics Institute. Το “Travel Trends 2024” , που κυκλοφόρησε την Τρίτη 14 Μαΐου 2024 παρέχει ολοκληρωμένες πληροφορίες για το εξελισσόμενο τοπίο της ταξιδιωτικής βιομηχανίας σε 74 αγορές. Σύμφωνα με την έρευνα, η Κέρκυρα αναδεικνύεται στα hotspots του φετινού καλοκαιριού, αφού σε ό,τι αφορά τις προτιμήσεις κατατάσσεται  στην όγδοη θέση του κόσμου και την τέταρτη ανάμεσα στους Ευρωπαϊκούς προορισμούς.

Οι 10 δημοφιλέστεροι προορισμοί

Σύμφωνα με την έκθεση, το Μόναχο βρίσκεται στην κορυφή των δημοφιλών προορισμών, γι αυτό το καλοκαίρι (Ιούνιος-Αύγουστος) καθώς θα φιλοξενήσει το EURO 2024. Ακολουθεί το Τόκιο, τα Τίρανα, η Γαλλική Νις, το Κανκούν στο Μεξικό, το Μπαλί (Ινδονησία), Μπανγκόκ (Ταϊλάνδη), ΚΕΡΚΥΡΑ, Φρανκφούρτη και τη δεκάδα κλείνει η Κωνσταντινούπολη.

 Η έκθεση σημειώνει πως ο τουρισμός συνεχίζει να έχει καλύτερες επιδόσεις στις ευρωπαϊκές χώρες, εν μέρει καθοδηγούμενος από τους Αμερικανούς ταξιδιώτες. Όπως σημειώνει: η ταξιδιωτική βιομηχανία στην Ευρώπη “λάμπει” ως ένας από τους πιο ανθεκτικούς τομείς της ευρωπαϊκής οικονομίας, με τη ζήτηση για ταξίδια να παραμένει ισχυρή παρά τον πληθωρισμό και τα υψηλότερα επιτόκια μετά την πανδημία. 

Στο μεταξύ αναδεικνύει, πως οι τουρίστες στην Ευρώπη έχουν περάσει δύο επιπλέον ημέρες σε διακοπές κατά μέσο όρο – που είναι υψηλότερος από τον παγκόσμιο μέσο όρο μιας επιπλέον ημέρας ανά ταξίδι- με την τάση να οφείλεται στις προσιτές τιμές και στα θερμότερα κλίματα. “Για κάθε επιπλέον 6 βαθμούς Κελσίου θερμοκρασίας, η εκτιμώμενη αύξηση της διάρκειας παραμονής είναι περίπου 1 ημέρα”, αναφέρεται στην έκθεση.Το μερίδιο των διαμονών μίας διανυκτέρευσης στην ΕΕ κατά την περίοδο Μαϊου – Ιουνίου και Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου, έχει αυξηθεί κατά 1,8 ποσοστιαίες μονάδες κατά την τελευταία δεκαετία.

Η αλλαγή αυτή καθιστά εφικτή τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη στα Ευρωπαϊκά ταξίδια καθώς η υψηλή σεζόν του καλοκαιριού προκαλεί περιορισμούς χωρητικότητας, τονίζεται στην έρευνα. Να σημειωθεί ότι η  έρευνα αξιοποίησε μια ανάλυση συγκεντρωτικών και ανώνυμων δεδομένων συναλλαγών, συμπεριλαμβανομένου του Mastercard Spending Pulse, και πηγών δεδομένων από τρίτους.

Γιατί αλλάζει η τάση των ταξιδιωτών

Σύμφωνα με την έκθεση Travel Trends του Mastercard Economics Institute, οι χώρες με τη μεγαλύτερη μετατόπιση από τους μήνες αιχμής του καλοκαιριού είναι δημοφιλή μεσογειακά τουριστικά θέρετρα, που εκτός από την Ελλάδα περιλαμβάνουν την Κροατία, την Πορτογαλία και την Ιταλία. Ωστόσο, ακόμη και σε πιο βόρειες χώρες όπως η Δανία, η Σουηδία, η Φινλανδία και η Ολλανδία παρατηρείται μεταστροφή από τους μήνες αιχμής του καλοκαιριού. “Αυτό υποδηλώνει ότι δεν είναι μόνο τα θερμότερα καλοκαίρια που οδηγούν σε αυτή την αλλαγή. Δύο σημαντικές δημογραφικές μετατοπίσεις είναι επίσης πιθανό να παίζουν ρόλο: περισσότεροι συνταξιούχοι (απαλλαγμένοι από τις εργασιακές υποχρεώσεις) και περισσότερα νοικοκυριά χωρίς παιδιά (απαλλαγμένα από τα σχολικά προγράμματα)”, αναφέρει η έκθεση.

Εμπειρίες έναντι αγαθών επιλέγουν οι καταναλωτές

Με τους καταναλωτές να δίνουν προτεραιότητα στις ουσιαστικές εμπειρίες έναντι των υλικών αγαθών, ακόμη και όταν ταξιδεύουν,οι δαπάνες για εμπειρίες ανήλθαν συνολικά στο 12% των τουριστικών πωλήσεων, σύμφωνα με το Spending Pulse Destinations, το οποίο μετρά τις λιανικές πωλήσεις σε καταστήματα και στο διαδίκτυο με όλες τις μορφές πληρωμής -το υψηλότερο σημείο των τελευταίων τουλάχιστον πέντε ετών.

Οι ταξιδιώτες του Ηνωμένου Βασιλείου τείνουν να ξοδεύουν ένα από κάθε έξι δολάρια σε εμπειρίες και νυχτερινή ζωή, σε σύγκριση με τον παγκόσμιο μέσο όρο, ο οποίος είναι πιο κοντά στο ένα στα 10 δολάρια.

Οι φθηνότεροι και οι “τσιμπημένοι” προορισμοί

Το 2024, οι φθηνότεροι παραθαλάσσιοι προορισμοί της Αλβανίας, της Κροατίας και της Τουρκίας καταγράφουν από τις υψηλότερες αυξήσεις στην αεροπορική κίνηση. Ο τουρισμός στην Αλβανία αναπτύσσεται ιδιαίτερα έντονα, με τον αριθμό των αεροπορικών δρομολογίων να διπλασιάζεται από το 2019 και τις αφίξεις τουριστών να αυξάνονται από 12 εκατομμύρια το 2019 σε 17 εκατομμύρια το 2023. Περισσότεροι από τους μισούς από τους 20 ακριβότερους καλοκαιρινούς προορισμούς στην Ευρώπη βρίσκονται στην Ιταλία, κατά μήκος της Αδριατικής Θάλασσας,  όπως η Ταορμίνα, το Ρίμινι, αλλά και παραθαλάσσιες πόλεις κοντά στη Βενετία, όπως το Σαν Μικέλε αλ Ταγκλαμέντο, το Τζέσολο, το Καόρλε ή το Λινιάνο. Επίσης, γαλλικά χωριά στην Κυανή Ακτή (Ραματουέλ, Σαιν Τροπέ και Κάννες) έχουν κερδίσει θέσεις στους 20 κορυφαίους πολυτελείς προορισμούς.

Ενώ, οι “πιο προσιτοί” προορισμοί στη Γηραιά Ήπειρο είναι πρωτεύουσες όπως το Βουκουρέστι, η Βαρσοβία, η Βουδαπέστη και η Πράγα καθώς και ισπανικά παραθαλάσσια θέρετρα, όπως τα Κόστα Μπράβα και Κόστα ντελ Σολ.

__________________________________________________________________________

Ακολουθήστε το kerkyrasimera.gr για να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα από την Κέρκυρα.

Ακολουθήστε μας στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Instagram

Ακολουθήστε μας στο twitter

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Απαγορεύεται αυστηρά η μη εξουσιοδοτημένη χρήση ή / και η αναπαραγωγή αυτού του υλικού χωρίς ρητή και γραπτή άδεια από τον συγγραφέα ή / και τον ιδιοκτήτη. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποσπάσματα κειμένων που δημοσιεύονται σε αυτήν τη σελίδα και σύνδεσμοι, υπό την προϋπόθεση ότι δίνεται πλήρης και σαφής αναφορά στο kerkyrasimera.gr με κατάλληλη και συγκεκριμένη κατεύθυνση (υπερσύνδεσμος/link) προς το πρωτότυπο περιεχόμενο.
error: Το περιεχόμενο προστατεύεται!!