Quantcast
SLIDERΚΟΙΝΩΝΙΑΤΟΠΙΚΑ

Kέρκυρα: Plan B με στάση και στάθμευση  για Σολάρι

Ο σχεδιασμός της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων σε σχέση με τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο Σολάρη, επί της Εθνικής Οδού Παλαιοκαστρίτσας, θα παρουσιαστεί στη συνεδρίαση του Περιφερειακού συμβουλίου στη Λευκάδα το προσεχές Σαββατοκύριακο.

Το θέμα εισηγείται ο αντιπεριφερειάρχης Κέρκυρας Κώστας Ζορμπάς ο οποίος θα παρουσιάσει τις δυο λύσεις για το θέμα ενώ προκρίνει μία συγκεκριμένη προς ψήφιση, εξηγώντας τα αποτελέσματα από την πιλοτική εφαρμογή των δύο. Η πρώτη αφορούσε συνολικά την απαγόρευση στάσης και στάθμευσης επί της Εθνικής Οδού στου Σολάρι με ελεύθερη διέλευση οχημάτων και στις δυο λωρίδες ανά κατεύθυνση, ενώ η δεύτερη λύση που προτείνει να εγκριθεί ώστε και να εφαρμοστεί, είναι η απαγόρευση στάσης και στάθμευσης πριν και μετά τους κόμβους, με επιτρεπόμενη στάση στο υπολειπόμενο τμήμα της οδού.

Επιπλέον, ο Κώστας Ζορμπάς θα ζητήσει πολιτική απόφαση τέτοια, που να αποχαρακτηρίζει την Εθνική Οδό Παλαιοκαστρτίτσας στην περιοχή Σολάρι από την ΧΘ 0+000 (διασταύρωση Πλατυτέρας) μέχρι τη ΧΘ2 + 465 (κόμβος Εκάτης).

Αυτή ήταν και η πρόταση των επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, οι οποίοι είχαν προχωρήσει σε διαμαρτυρία το καλοκαίρι, αποκλείοντας για ελάχιστα λεπτά το δρόμο, σε ένδειξη διαμαρτυρίας και αντίρρησης για τον σχεδιασμό που είχε τότε ειπωθεί και εξεταζόταν, καθώς υποστηρίζουν πως αυτός θα ήταν και η «ταφόπλακα» στις επιχειρήσεις τους. Ως επιχείρημα εξακολουθούν να έχουν το γεγονός ότι η περιοχή του Σολάρι αποτελεί προέκταση της εμπορικής ζώνης της πόλης της Κέρκυρας ενώ πρόκειται για διαρκώς εξελισσόμενη εμπορικά ζώνη.

Τι έλεγαν  επαγγελματίες της περιοχής τον Αύγουστο

«Θεωρούμε ότι τα κυκλοφοριακά μέτρα που σχεδιάζει να εφαρμόσει η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, δεν πρόκειται να βελτιώσουν την υπάρχουσα κατάσταση αλλά, αντιθέτως, θα δημιουργήσουν πρόσθετα προβλήματα σε πεζούς και εποχούμενους. Δεν θα πρέπει να λησμόνει κάνεις ότι τα δύο (2) πρώτα χιλιόμετρα της Εθνικής οδού Κέρκυρας – Παλαιοκαστρίτσας , επί της ουσίας αποτελούν προέκταση του αστικού ιστού και η εφαρμογή της νομοθεσίας που αφορά τις εθνικές οδούς θα είναι καταδικαστέα απολύτως για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην περιοχή αυτή, χωρίς επί της ουσίας να συμβάλει ουσιαστικά στη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών. Τουλάχιστον πενήντα επιχειρήσεις θα αναγκαστούν να διακόψουν τη λειτουργία τους και διακόσιοι και πλέον εργαζόμενοι θα μείνουν άνεργοι. Πρόκειται για μικρομεσαίες επιχειρήσεις κερκυραϊκών συμφερόντων , οι οποίες επί δεκαετίες δραστηριοποιούνται στην περιοχή Σολάρι…….»

Στιγμιότυπο από τις προ διμήνου κινητοποιήσεις στο Σολάρι

Το θέμα είχε απασχολήσει εντόνως και την τοπική κοινωνία με τις αρχές και τους εκπροσώπους της αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού αλλά και εκπροσώπους των παραγωγικών φορέων. Μάλιστα τότε, ενώ επρόκειτο να εφαρμοστεί δοκιμαστικά ο σχεδιασμός της Περιφέρειας, αυτός τροποποιήθηκε και εφαρμόστηκε με το πέρας του Αυγούστου, ύστερα από πρόταση του Εμπορικού Συλλόγου για παράταση, εξαιτίας της αυξημένης τουριστικής κίνησης.

Έξαλλου, τον Αύγουστο είχε προτείνει τη συζήτηση, με επερώτησή της στο περιφερειακό, η Λαϊκή Συσπείρωση Ιονίων Νήσων.

 

Η εισήγηση

Σήμερα, η «Κ.Σ.» παρουσιάζει ολόκληρη την εισήγηση του κ. Ζορμπά που προτείνει προς ψήφιση στο σώμα:

 

Θέμα: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις επί της Εθνικής Οδού Κέρκυρας Παλαιοκαστρίστας στην περιοχή Σολάρι από τη ΧΘ 0+000 μέχρι τη ΧΘ 2+465

Στο πλαίσιο του Έργου: «Διασφάλιση κυκλοφοριακής ικανότητας Ε.Ο. Κέρκυρας

Παλαιοκαστρίτσας από Χ.Θ. 0+000 ΩΣ Χ.Θ. 9+100″ της Δ/νσης Τεχνικών Έργων Κέρκυρας με ανάδοχο την εταιρία 3Κ, υλοποιήθηκαν επί της οδού Κέρκυρα Παλαιοκαστρίτσα από τη ΧΘ 0+000 μέχρι τη ΧΘ 2+465 ασφαλτοστρώσεις, διαχωρισμός ρευμάτων κυκλοφορίας, φωτεινή σηματοδότηση και οδοφωτισμός των Κόμβων Λόφου Κογιεβίνα, Κεφαλομάντουκου και Ποταμού. Επίσης υλοποιήθηκαν τοπικά έργα διευθέτησης ομβρίων και τοποθετήθηκε σύστημα απόσβεσης ταχύτητας (προσκρουστήρας) στη ΧΘ 2+465.

Προκειμένου να παραληφθεί και να λειτουργήσει το έργο θα πρέπει να εγκριθούν οι σχετικές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.

 

Οι λύσεις

Οι λύσεις όσον αφορά την μορφή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και οι οποίες προκρίθηκαν κατόπιν τεχνικής ανάλυσης, επιστημονικής υποστήριξης, συνεργασίας με τους εμπλεκόμενους φορείς και επιτόπιες μετρήσεις είναι οι εξής:

Α. Απαγόρευση στάσης και στάθμευσης σε όλο το μήκος και κίνηση των οχημάτων σε δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση.

Β. Απαγόρευση στάσης και στάθμευσης πριν και μετά τους κόμβους, δυνατότητα προσωρινής στάσης στο υπολειπόμενο τμήμα της οδού όπου και η κυκλοφορία των οχημάτων θα πραγματοποιείται με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση η οποία θα αναλύεται σε τρεις κλάδους στους κόμβους.

Τα συμπεράσματα

Κατά την διάρκεια του Αυγούστου όπου και παρατηρείται σημαντική κυκλοφορία οχημάτων και γενικά μεγάλη δραστηριότητα επί της οδού, κατεβλήθη προσπάθεια να εφαρμοστούν τμηματικά οι δύο λύσεις προκειμένου να καταγραφούν και να αξιολογηθούν τα αποτελέσματα. Από τις τις μετρήσεις που ελήφθησαν, από την επεξεργασία των αποτελεσμάτων από την επιστημονική προσέγγιση του ειδικού συγκοινωνιολόγου στον οποίο ανατέθηκε η μέτρηση των φόρτων και η αξιολόγηση των προτάσεων από την επιτόπια επαλήθευση, από την συνάντηση με τους φορείς που πραγματοποιήθηκε στις 20-09-2021 προέκυψαν τα εξής:

  • Η εικόνα της οδού από απόψεως κυκλοφοριακού φόρτου και κυκλοφοριακής συμφόρησης έχει βελτιωθεί ήδη. Η λύση Α αφενός δεν κατέστη δυνατόν να υλοποιηθεί πλήρως λόγω μη συμμόρφωσης των οδηγών στην απαγόρευση στάθμευσης

Ακόμη και με την μερική εφαρμογή της λύσης Α καταγράφηκε υπέρβαση του ορίου ταχύτητας των οχημάτων.

  • Κατά την εφαρμογή της λύσης Β δεν διαπιστώθηκε κατά μέσο όρο αύξηση του χρόνου κίνησης των οχημάτων ή κυκλοφορική συμφόρηση, πέραν συγκεκριμένων ελαχίστων περιπτώσεων που οφείλονται σε ειδικές συνθήκες.

Με βάση παραπάνω η Υπηρεσία κρίνει ότι η πλέον κατάλληλη κυκλοφοριακή ρύθμιση προς υλοποίηση από λειτουργικής άποψης αλλά και από απόψεως ασφαλείας είναι η λύση Β.

Για τις εν λόγω ρυθμίσεις έχουν ενημερωθεί, η Τροχαία και ο Δήμος Κέρκυρας.

Την τελική έγκριση των ρυθμίσεων θα χορηγήσει η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου σε συνέχεια απόφασης του περιφερειακού Συμβουλίου Ιονίων Νήσων.

Με βάση τα ανωτέρω εισηγούμαστε στο περιφερειακό συμβούλιο:

την έγκριση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων επί της Εθνικής Οδού Κέρκυρας Παλαιοκαστρίστας στην περιοχή Σολάρι από τη ΧΘ 0+000 μέχρι τη ΧΘ 2+465 , σύμφωνα με τα σχέδια.

Τα ερωτήματα της ΛΑ.ΣΥ.

Με  την από  τον περασμένο Αύγουστο επερώτησή της η ΛΑ.ΣΥ Ιονίων ζητούσε τα εξής:

 Ενημερώστε μας: αν ήρθατε ή θα έρθετε σε επικοινωνία με τους κατοίκους και επαγγελματίες   αφού είναι οι πρώτοι που βιώνουν τις δυσκολίες της υπάρχουσας αλλά και της σχεδιαζόμενης παρέμβασης. Έχουν γνώση, πείρα ,προτάσεις ,δικαιούνται επίσης να γνωρίζουν, από τον φορέα που έχει την ευθύνη των παρεμβάσεων, εν προκειμένω την Π.Ι.Ν. το συνολικό σχέδιο. αν σχεδιάζετε κατασκευή παρκινγκ στην περιοχή, αν ήρθατε σε επαφή με τη Δημοτική Αρχή Κ. Κέρκυρας για παρκινγκ, χωροταξικό σχεδιασμό, Δημοτική Συγκοινωνία κλπ. αν υπάρχουν, εκκρεμούν ή σχεδιάζονται απαλλοτριώσεις αν περιλαμβάνεται στο σχεδιασμό η δημιουργία κόμβων στην περιοχή αν γίνονται και με ποιο τεχνικό τρόπο οι μετρήσεις της επιτροπής , ποια είναι τα μέλη της επιτροπής για το συνολικό έργο, τα προβλήματα που προκύπτουν και τις λύσεις που προτείνονται και τη χρηματοδότησή του .

 Αν αποχαρακτηριστεί, αναλαμβάνει ο Δήμος

Τέλος, θα πρέπει να σημειωθεί πως εφόσον το σώμα αποφασίσει τον αποχαρακτηρισμό τμήματος της Ε.Ο. Παλαιοκαστρίτσας από Πλατυτέρα έως Εκάτη, τότε το θέμα θα πρέπει διαδοχικά να απασχολήσει το δημοτικό συμβούλιο Κεντρικής Κέρκυρας, ώστε να αποφασίσει την έγκριση του αποχαρακτηρισμού και κατόπιν, οι δυο πλευρές, Δήμος και Περιφέρεια να δουν από κοινού τον σχεδιασμό και τη χρήση της οδού.

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΧΟΝΔΡΟΓΙΑΝΝΗ

 

 

__________________________________________________________________________

Ακολουθήστε το kerkyrasimera.gr για να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα από την Κέρκυρα.

Ακολουθήστε μας στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Instagram

Ακολουθήστε μας στο twitter

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Απαγορεύεται αυστηρά η μη εξουσιοδοτημένη χρήση ή / και η αναπαραγωγή αυτού του υλικού χωρίς ρητή και γραπτή άδεια από τον συγγραφέα ή / και τον ιδιοκτήτη. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποσπάσματα κειμένων που δημοσιεύονται σε αυτήν τη σελίδα και σύνδεσμοι, υπό την προϋπόθεση ότι δίνεται πλήρης και σαφής αναφορά στο kerkyrasimera.gr με κατάλληλη και συγκεκριμένη κατεύθυνση (υπερσύνδεσμος/link) προς το πρωτότυπο περιεχόμενο.
error: Το περιεχόμενο προστατεύεται!!