Quantcast
SLIDERΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣΤΟΠΙΚΑ

Έτοιμη η πρώτη προκήρυξη του έργου  Ύδρευσης Κέρκυρας

Το  δρόμο της δημοπράτησης παίρνει το έργο της  νέας εγκατάστασης μονάδας αποσκλήρυνσης νερού στην Χρυσηίδα , μαζί με τις νέες δεξαμενές και το αντλιοστάσιο στον Ποταμό καθώς και τα συναφή έργα (δηλαδή αγωγοί, νέες γεωτρήσεις κλπ).

Πρόκειται για το την Α΄φάση του έργου της Ύδρευσης Νήσου Κέρκυρας, ή όπως συνηθίστηκε να λέγεται των Φραγμάτων. Το έργο είναι προϋπολογισμού 25 εκ ευρώ και ήδη έχουν εγκριθεί από την Διεύθυνση Έργων Ύδρευσης & Αποχέτευσης του Υπουργείου Υποδομών τα τεύχη δημοπράτησης και απομένει η υπογραφή του υπουργού για την δημοσίευση της προκήρυξης του διαγωνισμού. Κάτι, που σύμφωνα με τις πληροφορίες της «Κ.Σ» αναμένεται να γίνει εντός του τρέχοντος μηνός.

Μία ιστορία 30 χρόνων….

Η Δ.Ε.Υ.Α.Κ. το 1991 προχώρησε σε εκπόνηση προκαταρκτικής μελέτης για τη λύση του προβλήματος ύδρευσης της Κέρκυρας.  Η μελέτη εκείνη υπέδειξε την κατασκευή φράγματος στη θέση Ρεκίνι στη Βόρεια Κέρκυρα. Μη έχοντας τη δυνατότητα εκτέλεσης τέτοιου έργου η Δ.Ε.Υ.Α.Κ. προχώρησε στην παραχώρηση της σχετικής μελέτης στο ΥΠΕΧΩΔΕ και συγκεκριμένα στη μονάδα Δ6 για τη συνέχιση της μελέτης με σκοπό την αντιμετώπιση του προβλήματος των θειικών όλου του νησιού. Προέκυψε έτσι μια πρόταση η οποία προέβλεπε την κατασκευή 3 φραγμάτων, 2 μονάδων αφαλάτωσης και ένα πλήθος αγωγών διασύνδεσης. Η απόφαση χρηματοδότησης του έργου, υπογράφτηκε τον Μάιο 2009, από τον τότε Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γιώργο Σουφλιά.  Ο προϋπολογισμός του έργου ήταν 290.000.000 ευρώ και με χρηματοδότηση μέσω  ΕΣΠΑ από το Ταμείο Συνοχής κατά 65% από κοινοτικούς πόρους και κατά 35% από εθνικούς. Το έργο αφορούσε τις υδρεύσεις Κέρκυρας και Παξών. Στο μεταξύ  ξεχώρισαν τα δύο έργα, των Παξών ( 15 εκ. €)  που ολοκληρώθηκε και εκείνο της Κέρκυρας  το οποίο ακόμα δεν ξεκίνησε. Στο μεταξύ το 2012 κατατέθηκε ο φάκελος του επικαιροποιημένου  έργου στην ΕΕ, η οποία τον απέρριψε. Έγινε νέα απόπειρα έγκρισης του, αλλά και εκείνη απορρίφθηκε.

Η τμηματική εκτέλεση του έργου

Το 2014 συμπεριλήφθηκε  στο σχεδιασμό του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020» και στον κατάλογο μεγάλων έργων αυτού, εγκριθέντα από τις Υπηρεσίες της Ε.Ε. τον Δεκέμβριο του 2014. Το 2016 η Δ.Ε.Υ.Α.Κ ξεκίνησε μία συνεργασία με την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης ΕΠ. ΥΜΕΠΕΡΑΑ με σκοπό να καταστεί δυνατή η τμηματική εκτέλεση του έργου και μετά από σύνταξη σχετικής μελέτης προτάθηκε η άμεση προώθηση τμήματος του έργου προϋπολογισμού 49.000.000 ευρώ που θα μπορούσε να εξασφαλίσει νερό καλής ποιότητας στην πόλη και την περιοχή της Νότιας Κέρκυρας που αποτελούν τα πληθυσμιακά κέντρα του νησιού, στη λογική βεβαίως της συνέχισης του υπολοίπου έργου σε επόμενες προγραμματικές περιόδους.

Το έργο της Χρυσηίδας

Από πέρυσι το Υπουργείο Υποδομών ξεκίνησε αγώνα δρόμου, προκειμένου να επικαιροποιήσει τις μελέτες της Α΄φάσης των 49 εκ €, που αφορούσαν τα έργα στην Εγκατάσταση Αποσκλήρυνσης Νερού  Χρυσηίδας, δηλαδή στην Κεντρική Κέρκυρα,  στην ΕΑΝ Κακότραφου (Γουβιά) και στην ΕΑΝ Νεοχωρακίου στην Νότια Κέρκυρα. Στις αρχές της νέας χρονιάς, παραδόθηκαν οι επικαιροποιημένες μελέτες του έργου της Χρυσίδας και στις 9 Φεβρουαρίου 2020 η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών ενέκρινε τα τεύχη δημοπράτησης του έργου, προϋπολογισμού 25 εκ €, που πρόκειται να δημοπρατηθεί. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή νέας Εγκατάστασης Αποσκλήρυνσης Νερού (ΕΑΝ) στην Χρυσηίδα και την  κατασκευή Δεξαμενής και Αντλιοστασίου (Booster) Ποταμού καθώς και  αγωγών σύνδεσης της Χρυσηίδας με τις δεξαμενές Ανάληψης και του Ποταμού. Έτσι θα αυξηθεί η αποθηκευτική-αναρρυθμιστική ικανότητα του εσωτερικού δικτύου ύδρευσης.

Σύντομα και τα έργα σε  Κακόντραφο & Νεοχωράκι

Όπως πληροφορείται η «ΚΣ» δεν θα αργήσουν να παραδοθούν στο Υπουργείο Υποδομών και οι μελέτες, που αφορούν τα υπόλοιπα έργα της Α΄φάσης, που είναι οι κατασκευές των ΕΑΝ Κακόντραφου και Νεοχωρακίου Λευκίμμης. Σε ότι αφορά στις ανάγκες της Βόρειας Κέρκυρας και στην πλήρη κάλυψη των αναγκών της Πόλης της Κέρκυρας, προβλέπεται στην Β΄ φάση η κατασκευή του Φράγματος Μελισσουδίου με τα συνοδά έργα, των οποίων το κόστος εκτιμάται στα 105  εκατ. Ευρώ. Εφόσον εξασφαλιστεί η απαιτούμενη χρηματοδότηση, τα έργα θα ξεκινήσουν εντός του 2022. Το Υπουργείο προτίθεται να αιτηθεί την συγχρηματοδότησή τους από το νέο ΕΣΠΑ, ενώ παράλληλα εξετάζει και τη δυνατότητα να ενταχθούν στο Ταμείο Ανάκαμψης. Τέλος ένα μεγάλο μέρος της Νότιας Κέρκυρας, θα εξυπηρετηθεί από  τα έργα της Γ΄ φάσης, στα οποία συμπεριλαμβάνεται μεταξύ άλλων και το φράγμα Καλαμιώτισσας. Το κόστος εκτιμάται στα 46 εκατ.

 

__________________________________________________________________________

Ακολουθήστε το kerkyrasimera.gr για να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα από την Κέρκυρα.

Ακολουθήστε μας στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Instagram

Ακολουθήστε μας στο twitter

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Απαγορεύεται αυστηρά η μη εξουσιοδοτημένη χρήση ή / και η αναπαραγωγή αυτού του υλικού χωρίς ρητή και γραπτή άδεια από τον συγγραφέα ή / και τον ιδιοκτήτη. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποσπάσματα κειμένων που δημοσιεύονται σε αυτήν τη σελίδα και σύνδεσμοι, υπό την προϋπόθεση ότι δίνεται πλήρης και σαφής αναφορά στο kerkyrasimera.gr με κατάλληλη και συγκεκριμένη κατεύθυνση (υπερσύνδεσμος/link) προς το πρωτότυπο περιεχόμενο.
error: Το περιεχόμενο προστατεύεται!!