Quantcast
ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΤΟΠΙΚΑ

Εκτακτη ΠΕΔΙΝ ζητά ο Κ. Νικολούζος αντιδρώντας στο ν/σ για ΟΤΑ

Την έκτακτη σύγκλιση της ΠΕΔΙΝ ζήτησε από το Πρόεδρό της, Αλέξανδρο Παρίση, ο Δήμαρχος Κέρκυρας Κώστας Νικολούζος, προκειμένου να εκφράσει τη θέση της για το διυπουργικό νομοσχέδιο για την Τοπική Αυτοδιοίκηση που συζητείται αυτές τις ημέρες στη Βουλή.

Σύμφωνα με τον κ. Νικολούζο, «με το νομοσχέδιο απαξιώνεται η πρόσφατη ψήφος των πολιτών και παραβιάζεται κάθε έννοια δημοκρατικής νομιμότητας, αλλοιώνοντας πλήρως τη λαϊκή εντολή».

Οι βασικές αντιθέσεις στο ν/σ εμπεριέχονται σε τοποθέτηση του Δημήτρη Μπίρμπα, Δημάρχου Αιγάλεω, μέλους του Δ.Σ. της ΚΕΔΕ και επικεφαλής της Ριζοσπαστικής Αυτοδιοικητικής Πρωτοβουλίας.

Μεταξύ άλλων τονίζονται τα εξής:
-Με προφανή προβλήματα συνταγματικότητας, απαξίωσης της πρόσφατης ψήφου των πολιτών και κατά παράβαση του Ευρωπαϊκού χάρτη τοπικής αυτονομίας (που έχει κυρωθεί με τον νόμο 1850/1989) άρθρο 3, κάθε απόφαση των εκτελεστικών οργάνων υπόκειται στον άμεσο έλεγχο των συλλογικών οργάνων της αυτοδιοίκησης. Μεταφέρει υπερεξουσία στον Δήμαρχο (ανεξαρτήτως ποσοστού Α΄ γύρου, 14,90%!!!! στη Θεσσαλονίκη) και στα υπ’ αυτόν διορισμένα όργανα με τη θλιβερή συνενοχή της διευρυμένης πλειοψηφίας (θετικός και ο κ. Κοιμήσης) της ΚΕΔΕ.
-Παραβιάζει κάθε έννοια δημοκρατικής νομιμότητας, αλλοιώνοντας πλήρως την εξουσιοδότηση που πήραν τα όργανα με εκλογή από απλή αναλογική. Μεταφέρει υπέρ-αρμοδιότητες (άρθρο 3) στην οικονομική επιτροπή, που διορίζεται με πλειοψηφία από τον Δήμαρχο, ανεξαρτήτως ποσοστού Α΄ γύρου (άρθρο 2)
-Αφαιρεί το πάγια νομοθετημένο, σε όλο το προηγούμενο νομικό πλαίσιο της Τ.Α. (“ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ” κώδικας ν. 3643, “ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ”, “ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ”) δικαίωμα του δημοτικού συμβουλίου με απόλυτη πλειοψηφία των μελών του, να ζητήσει άσκηση της όποιας αρμοδιότητας της Ο.Ε. (παλαιότερα δημαρχιακής) και παραβιάζει το κυρωμένο άρθρο 3 νόμος 1850/1989 του Ευρωπαϊκού χάρτη τοπικής αυτονομίας.
Θεωρεί τις ακόλουθες αρμοδιότητες της οικονομικής επιτροπής αποκλειστικές χωρίς δυνατότητα ελέγχου (έγκριση) από το Δημοτικό Συμβούλιο.
-Μεταφέρει
-την αρμοδιότητα εκπόνησης του ετήσιου προγράμματος προσλήψεων (έμμεση δυνατότητα ιδιωτικοποίησης μέρους υπηρεσιών)
-τη διευκόλυνση καταβολής των οφειλών πάνω από 150.000 €!!! (ποιοι μικρομεσαίοι άραγε μπορούν να χρωστούν τέτοια ποσά στον Δήμο;;;)
-τη διαγραφή χρεών και την απαλλαγή προστίμων
-τη δυνατότητα εξωδικαστικού συμβιβασμού ή κατάργηση δίκης, οφειλών έως 60.000 € από ιδιώτες (εξαιρεί! προσφυγές των εργαζομένων)
-την έγκριση των ισολογισμών των νομικών προσώπων (που και αυτά διορίζονται με πλειοψηφία από τον Δήμαρχο, άρθρο 6)
-Καταργεί την πρόσφατη ψήφο των πολιτών στην 4η κάλπη των κοινοτικών εκλογών. Αφαιρεί κάθε δικαίωμα απόφασης, μόνο γνωμοδοτήσεων, των συμβουλίων των τοπικών κοινοτήτων για την περιοχή τους. Πρόδηλα αντισυνταγματικό ότι διορίζει εκ των υστέρων, μετά την εκλογή και με γνωστά τα ονόματά τους, προέδρους των τοπικών κοινοτήτων, ορίζοντας ως πρόεδρο τον πλειοψηφίσαντα του πρώτου συνδυασμού και όχι τον εκλεγόμενο (σύμφωνα με τον ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ) μεταξύ των πλειοψηφισάντων, των δύο πρώτων σε ψήφους συνδυασμών, από το συμβούλιο της τοπικής κοινότητας
-Τέλος, στα άρθρα 1 και 2 κατά παράβαση κάθε έννοιας ισονομίας ψήφου, δίνει δυνατότητα συμπράξεων παρατάξεων, μόνο όταν συμπράττουν με την παράταξη του Δημάρχου!

__________________________________________________________________________

Ακολουθήστε το kerkyrasimera.gr για να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα από την Κέρκυρα.

Ακολουθήστε μας στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Instagram

Ακολουθήστε μας στο twitter

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Απαγορεύεται αυστηρά η μη εξουσιοδοτημένη χρήση ή / και η αναπαραγωγή αυτού του υλικού χωρίς ρητή και γραπτή άδεια από τον συγγραφέα ή / και τον ιδιοκτήτη. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποσπάσματα κειμένων που δημοσιεύονται σε αυτήν τη σελίδα και σύνδεσμοι, υπό την προϋπόθεση ότι δίνεται πλήρης και σαφής αναφορά στο kerkyrasimera.gr με κατάλληλη και συγκεκριμένη κατεύθυνση (υπερσύνδεσμος/link) προς το πρωτότυπο περιεχόμενο.
error: Το περιεχόμενο προστατεύεται!!