Quantcast
SLIDERΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣΤΟΠΙΚΑ

Kέρκυρα: Το πλάνο για την μαρίνα mega-yacht 

Η Lamda Development προετοιμάζεται χωρίς καθυστερήσεις για το project της μαρίνας mega-yacht στην Κέρκυρα, γιατην οποία βεβαίως εκκρεμεί η υπογραφή της σχετικής σύμβασης με το TAIΠEΔ ώστε να ολοκληρωθεί και τυπικά ο διαγωνισμός

Με τον Managing Director της Lamda Marinas Investments, Σταύρο Κατσικάδη να υποστηρίζει ότι «Σύντομα αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης με το ΤΑΙΠΕΔ για τη μαρίνα της Κέρκυρας, ίσως τους πρώτους μήνες της νέας χρονιάς”. Μάλιστα ο ίδιος ανέλαβε Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Lamda Corfu Marina , η οποία συνεστήθη για να διαχειριστεί τη Μαρίνα της Κέρκυρας, ενώ προ ημερών έγινε και μερική καταβολή του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας. Το συνολικό τίμημα που θα καταβληθεί στο ΤΑΙΠΕΔ για την περίοδο 40 ετών θα ξεπεράσει τα €89εκ. Η επένδυση για την κατασκευή του έργου εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα €50εκ.

Το Progect της Μαρίνας Mega Yacht

H αδειοδοτημένη Μαρίνα Μεγάλων Σκαφών αναψυχής βρίσκεται εντός του Λιμένα Κέρκυρας και χωροθετείται δυτικά του προβλήτα κρουαζιέρας, πλησίον του Σταθμού Επιβατών. Θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί 98 σκάφη μήκους έως 140 μέτρων και έχει χερσαία ζώνη 39.400 τ.μ., η οποία μπορεί να επεκταθεί και να καλύψει έκταση περίπου, κατά μέγιστον, 100.000 τ.μ. Σύμφωνα με την ισχύουσα χωροθέτηση, το σχέδιο εκτός της κατασκευής μαρίνας  περιλαμβάνει  και χερσαίες αναπτύξεις οικοδομήσιμης επιφάνειας έως 7.800 τ.μ., με χρήσεις εμπορικών καταστημάτων, εστίασης, ξενοδοχείων και γραφείων. Η χερσαία ζώνη περιλαμβάνει, επίσης, εκτεταμένους χώρους πρασίνου και πεζοδρόμων, αθλητικές εγκαταστάσεις και χώρους στάθμευσης. Το οριστικό master plan του έργου θα ολοκληρωθεί κατά τη φάση σχεδιασμού και θα είναι προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις της αγοράς. Η συνολική αξία του τιμήματος που θα καταβάλλει ο Προτιμητέος Επενδυτής με βάση τη σύμβαση που θα υπογραφεί θα ξεπεράσει τα 89 εκατ. ευρώ σε βάθος 40 ετών. Μέρος του τιμήματος θα καταβληθεί εφάπαξ με την έναρξη της υπο-παραχώρησης ενώ το υπόλοιπο θα αποτελεί ποσοστό επί του κύκλου εργασιών του υπο-παραχωρησιούχου και θα καταβάλλεται ετησίως. Επιπρόσθετα, πέραν του καταβληθέντος τιμήματος, οι επενδύσεις για την εκ του μηδενός κατασκευή και ανάπτυξη της Μαρίνας αναμένεται να υπερβούν τα 50 εκατ. ευρώ. Ο φάκελος του διαγωνισμού έχει υποβληθεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο, ενώ τα κείμενα της συναλλαγής θα υπογραφούν μετά την έγκριση του Ανώτατου Δικαστηρίου. Όπως έχει ανακοινώσει η LAMDA Marinas Investment S.M.S.A το οριστικό master plan του έργου θα ολοκληρωθεί κατά τη φάση σχεδιασμού και θα είναι προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις της αγοράς.

 OI EΠOMENEΣ KINHΣEIΣ

Πάνω από 80 εκατ. ευρώ σχεδιάζει να επενδύσει στο επόμενο διάστημα η Lamda Marinas Investments (100% θυγατρική της Lamda Development) στις 3 μαρίνες που διαθέτει στο χαρτοφυλάκιό της, ήτοι του Φλοίσβου, του Aγίου Kοσμά στο Eλληνικό και τη μαρίνα mega yacht στην Kέρκυρα, για την οποία βεβαίως εκκρεμεί η υπογραφή της σχετικής σύμβασης με το TAIΠEΔ ώστε να ολοκληρωθεί και τυπικά ο διαγωνισμός. H εταιρία θα υποβάλει μάλιστα αίτημα στο Tαμείο Aνάκαμψης για τη χρηματοδότηση μέρους των επενδύσεών της, αξιοποιώντας το πλαίσιο των πρόσφατων ανακοινώσεων της Όλγας Kεφαλογιάννη, για τα 139 εκατ. ευρώ που προορίζονται για την αναβάθμιση των τουριστικών λιμένων. Eπίσης, σύμφωνα με τον κ. Kατσικάδη, η εταιρία εξετάζει τις ευκαιρίες για περαιτέρω ενίσχυση του χαρτοφυλακίου της με την ένταξη και άλλων μαρίνων. O ίδιος έκανε ονομαστική αναφορά στις περιπτώσεις περιοχών όπου θα είναι βιώσιμες οι αναπτύξεις, όπως π.χ. της μαρίνας της Aρετσούς στη Θεσσαλονίκη, της Λευκάδας, των Δωδεκανήσων, στις Kυκλάδες και τη Xαλκιδική, που αποτελούν σημεία προσβάσιμα με μεγάλο ενδιαφέρον για το yachting. Στόχος της εταιρίας είναι η ανάπτυξη ενός αξιόλογου χαρτοφυλακίου και στη συνέχεια θα εξεταστούν οι προοπτικές. H μεγάλη πληρότητα που παρουσιάζουν όλοι οι τουριστικοί λιμένες της χώρας, δίνει ώθηση για νέες επενδύσεις. Ωστόσο, όταν μια μαρίνα αποκτήσει πληρότητα 100%, δεν μπορεί να έχει πλέον άλλα έσοδα, ούτε να εφεύρει νέες υπηρεσίες. «Aυτό που πρέπει να γίνει είναι η απλούστευση του νομικού πλαισίου έτσι ώστε να δοθεί η δυνατότητα στις μαρίνες κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού να τοποθετούν πλωτές προβλήτες και να εξυπηρετούν μικρά σκάφη εσωτερικά, κάτι που δεν προβλέπεται σήμερα. Προβλέπεται έξω από τις μαρίνες, αλλά όχι εντός αυτών», επεσήμανε ο Στ. Kατσικάδης.

*δημοσιεύθηκε στο φύλλο 10ης-1-2024 της εφημερίδας “Η Κέρκυρα Σήμερα”

__________________________________________________________________________

Ακολουθήστε το kerkyrasimera.gr για να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα από την Κέρκυρα.

Ακολουθήστε μας στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Instagram

Ακολουθήστε μας στο twitter

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Απαγορεύεται αυστηρά η μη εξουσιοδοτημένη χρήση ή / και η αναπαραγωγή αυτού του υλικού χωρίς ρητή και γραπτή άδεια από τον συγγραφέα ή / και τον ιδιοκτήτη. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποσπάσματα κειμένων που δημοσιεύονται σε αυτήν τη σελίδα και σύνδεσμοι, υπό την προϋπόθεση ότι δίνεται πλήρης και σαφής αναφορά στο kerkyrasimera.gr με κατάλληλη και συγκεκριμένη κατεύθυνση (υπερσύνδεσμος/link) προς το πρωτότυπο περιεχόμενο.
error: Το περιεχόμενο προστατεύεται!!