Quantcast
SLIDERΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣΤΟΠΙΚΑ

Kέρκυρα: Υπομονή μέχρι το καλοκαίρι για υδροπλάνο

Δεν είναι μελλούμενο, κατά πως φαίνεται ούτε “τούτη την Άνοιξη”, όπως είχε προβλεφτεί να πετάξει στην Κέρκυρα υδροπλάνο.

Ωστόσο, παρά την καθυστέρηση όλα δείχνουν ότι έχουμε μπει στην τελική ευθεία και τουλάχιστον φέτος ευελπιστούμε το project να πάρει σάρκα και οστά. Πάντως για να συμβεί αυτό πρέπει να ξεπεραστούν δύο εμπόδια ακόμα. Το ένα αφορά την οριστικοποίηση  από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (πρώην ΥΠΑ) της άδειας αεροπορικής εκμετάλλευσης στην Hellenic Seaplanes S.A, το υδροπλάνο της οποίας θα εκτελέσει το μεταφορικό έργο. Και το άλλο να υπάρξουν κατάλληλος χώρος και λειτουργικές συνθήκες, που θα επιτρέπουν τις αποθαλασσώσεις. Η εταιρεία αισιοδοξεί  ότι όλα αυτά θα έχουν τακτοποιηθεί μέσα σε ένα-δύο μήνες, ούτως ώστε αρχές καλοκαιριού να ξεκινήσουν στην Κέρκυρα οι πτήσεις του Cessna Caravan C-208 .

Η γλίστρα, η Βάση της Κέρκυρας & το αεροδρόμιο Ιωαννίνων

Το αεροσκάφος Cessna Caravan C-208 , που διαθέτει η  Hellenic Seaplanes & προορίζεται να εκτελέσει το πτητικό έδρο είναι ένα αμφίβιο υδροπλάνο. Ως εκ τούτου μετά την ολοκλήρωση των καθημερινών πτήσεων δεν μπορεί να παραμένει “παρκαρισμένο” στη θάλασσα, αλλά πρέπει να βγαίνει στη στεριά προκειμένου να πλένεται και να συντηρείται. Με αυτά τα δεδομένα, όταν τον περασμένο Δεκέμβριο είχε επισκεφτεί την Κέρκυρα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaplanes Νικόλας Χαραλάμπους για συζητήσεις με στελέχη του ΟΛΚΕ και της Υδατοδρόμια Βορείου Ιονίου ΕΠΕ, είχε εκφραστεί η πρόθεση, η Κέρκυρα, που διαθέτει αδειοδοτημένο υδατοδρόμιο να αποτελέσει και την Βάση του υδροπλάνου ή των υδροπλάνων αργότερα, που θα εκτελούν το πτητικό έργο στο Δίκτυο του Ιονίου.

Ωστόσο αυτό προϋποθέτει την κατασκευή γλίτσας, ούτως ώστε να μπορεί το υδροπλάνο να μεταφέρεται στη στεριά. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της “ΚΣ”, η πλευρά του ΟΛΚΕ διατείνεται ότι αυτή η κατασκευή εντός του λιμένος απαιτεί χρονοβόρες διαδικασίες αδειοδότησης από το Γ.Ε.Ναυτικού και ως εκ τούτου αντιπροτείνει η Βάση συντήρησης του υδροπλάνου να τοποθετηθεί στη Μαρίνα Γουβιών. Από την πλευρά της η εταιρεία προσανατολίζεται να ζητήσει άδεια στάθμευσης στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων.

Οι διαδικασίες αδειοδοτήσεων

Από τον περασμένο Αύγουστο, όπου η  Hellenic Seaplanes παρέλαβε το μοναδικό μέχρι στιγμής υδροπλάνο ξεκίνησε αγώνα δρόμου για την οριστικοποίηση των απαιτούμενων αδειών από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας. Ήδη έχει εκδοθεί το νηολόγιο για το υδροπλάνο και αναμένεται η απόκτηση της άδειας αεροπορικής εκμετάλλευσης (σύμφωνα με πληροφορίες έχουν ολοκληρωθεί οι περισσότεροι έλεγχοι και δεν θα αργήσει η έκδοση της). Να σημειωθεί ότι, η εταιρεία δηλώνει ότι αμέσως μετά την οριστικοποίηση της άδειας είναι έτοιμη να ξεκινήσει τις πτήσεις από την Κέρκυρα, καθώς και υδροπλάνο διαθέτει (CESSNA Caravan C208), σταθμευμένο στο αεροδρόμιο Μεγάρων, και εκπαιδευμένο προσωπικό, αλλά και επαρκές δίκτυο για πτήσεις.

Το υδροπλάνο

Το αεροσκάφος Cessna Caravan C-208 της Hellenic Seaplanes είναι ένα αμφίβιο υδροπλάνο που έχει χαρακτηριστεί ως ένα από τα ασφαλέστερα στον κόσμο! Πρόκειται για ένα μονοκινητήριο αεροσκάφος κατηγορίας Light Turbo Prop και διακρίνεται για την ευκολία χειρισμού του. Το συγκεκριμένο υδροπλάνο ταξιδεύει με ταχύτητα 270-320 χλμ/ώρα με χωρητικότητα 8 έως 12 θέσεων. Το εσωτερικό του Cessna Caravan C-208 είναι ιδανικό για επιβατικές πτήσεις τόσο οργανωμένες όσο και charter, κάνοντας το αεροσκάφος ιδανικό και για επαγγελματικά ταξίδια ενώ μπορεί να διαμορφωθεί ειδικά για αποθήκευση και μεταφορά φορτίου.  To συγκεκριμένο υδροπλάνο πρόκειται για αμφίβιο τύπο αεροσκάφους, που μπορεί να δραστηριοποιηθεί τόσο σε αεροδρόμια όσο και να προσθαλασσώνεται επί υδάτινου πεδίου και κατ’ επέκταση στα υδατοδρόμια, με τη χρήση πλωτήρων. Η Hellenic Seaplanes προχώρησε στο ντύσιμο του πρώτου της αεροσκάφους, «περνώντας» την εταιρική της ταυτότητα και τα χρώματά της στο εξωτερικό και στο εσωτερικό μέρος του, με το σύνθημα της εταιρείας, Ενώνουμε την Ελλάδα – Connecting Greece, να κυριαρχεί.

Περιηγητικές οι πρώτες πτήσεις

Να σημειωθεί ότι στόχος της εταιρείας είναι να προλάβει την τουριστική περίοδο, γιατί αποβλέπει στην εκτέλεση περιηγητικών πτήσεων, που θα εξυπηρετούν επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων παρέχοντάς τους ένα μοναδικό τρόπο να απολαύσουν τα αξιοθέατα της Κέρκυρας, των Παξών και των Διαποντίων. Δεδομένου ότι η Κέρκυρα συνήθως λειτουργεί και ως home port για εταιρείες κρουαζιέρας αλλά και ότι οι εγκαταστάσεις του υδατοδρομίου είναι στον ίδιο χώρο με τις εγκαταστάσεις λειτουργίας των κρουαζιερόπλοιων, γίνεται σαφές ότι οι δύο αυτές δραστηριότητες, υδροπλάνα και κρουαζιέρα, πληρούν όλες τις προϋποθέσεις για μια κερδοφόρα σύμπραξη.

Οι επιβάτες συνήθως αποβιβάζονται στην Κέρκυρα για οκτώ ώρες, όπου θα έχουν την ευκαιρία να επιβιβαστούν σε ένα υδροπλάνο και είτε να κάνουν περιήγηση δια αέρος με χαμηλή πτήση για να απολαύσουν και με αυτόν τον τρόπο το νησί, είτε μέσα σε 15-20 λεπτά να βρεθούν στις μοναδικές ομορφιές της περιοχής.

Πάντως σε κάθε περίπτωση, όπως είχε δηλώσει κατά την επίσκεψη του στην Κέρκυρα, ο κος Χαραλάμπους της Hellenic Seaplanes ότι η βούληση της εταιρείας είναι να εξυπηρετούνται και οι ανάγκες των μόνιμων κατοίκων. Υπενθυμίζεται ότι το Cessna Caravan C-208 μπορεί να προσγειωθεί και σε αεροδιάδρομο.

*δημοσιεύθηκε στο φύλλο 19ης-4-2024 της εφημερίδας “Η Κέρκυρα Σήμερα”

__________________________________________________________________________

Ακολουθήστε το kerkyrasimera.gr για να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα από την Κέρκυρα.

Ακολουθήστε μας στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Instagram

Ακολουθήστε μας στο twitter

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Απαγορεύεται αυστηρά η μη εξουσιοδοτημένη χρήση ή / και η αναπαραγωγή αυτού του υλικού χωρίς ρητή και γραπτή άδεια από τον συγγραφέα ή / και τον ιδιοκτήτη. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποσπάσματα κειμένων που δημοσιεύονται σε αυτήν τη σελίδα και σύνδεσμοι, υπό την προϋπόθεση ότι δίνεται πλήρης και σαφής αναφορά στο kerkyrasimera.gr με κατάλληλη και συγκεκριμένη κατεύθυνση (υπερσύνδεσμος/link) προς το πρωτότυπο περιεχόμενο.
error: Το περιεχόμενο προστατεύεται!!