Quantcast
ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑΚΩΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΗΣ

“ΤΟ Σ.Β.Α.Κ. της πολιτικής κοροϊδίας”

Γράφει ο Κωνσταντινος Γρηγοριάδης*

Η υπόθεση του Σ.Β.Α.Κ. (Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας) του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων αποτελεί μία από τις μεγάλες πληγές που άφησε η προηγούμενη Δημοτική Αρχή. Το περιβόητο «Κυκλοφοριακό Σύνταγμα» όπως το βάφτισαν, συμβασιοποιήθηκε στις 27/07/2021 με προϋπολογισμό 142.025,00 ευρώ και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης τους 13 μήνες (ΑΔΑ:6Δ3446ΜΓ2Α-ΟΓ7). Η μελέτη του Σ.Β.Α.Κ. είχε τρείς φάσεις με την πρώτη να διαρκεί 5 μήνες, την δεύτερη 3 μήνες και την τρίτη 2 μήνες. Η δεύτερη φάση εισήχθη στο προηγούμενο Δ.Σ. για πρώτη φορά στις 08/08/2023 όπου δεν πέρασε λόγω έλλειψης απαρτίας στο Δ.Σ.. Τελικά η δεύτερη φάση ψηφίστηκε στις 13/11/2023 με την διαβεβαίωση από τον τότε Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών και τον μελετητή ότι θα λάβουν υπόψη και θα συμπεριλάβουν τις παρατηρήσεις των Δημοτικών Παρατάξεων, ενώ θα πραγματοποιηθεί διαβούλευση και τροποποιήσεις όσον αφορά την τρίτη φάση στην οποία θα είχαμε και το τελικό σχέδιο στο οποίο θα είχε λόγο και το νέο Δημοτικό Συμβούλιο. Τελικά όταν εμφανίστηκε το τελικό σχέδιο δεν συμπεριλαμβάνονταν οι παρατηρήσεις που είχαν ζητηθεί στο Δ.Σ. που ψήφισε την δεύτερη φάση, ενώ σε τροποποιήσεις που ζητήθηκαν από τη νέα Δημοτική Αρχή ο μελετητής απάντησε ότι η μελέτη δεν επιδέχεται τροποποιήσεων καθώς έχει ολοκληρωθεί το σχέδιο. Πιο συγκεκριμένα ενώ στην δεύτερη φάση το σχέδιο προέβλεπε ότι θα καλύπτονταν το 80% θέσεων στάθμευσης των μόνιμων κατοίκων της Πόλης (3.129/3.900), στο τελικό σχέδιο όσον αφορά την Παλαιά Πόλη προβλέπει 554 θέσεις για τους μόνιμους κατοίκους που προσεγγίζει στην καλύτερη περίπτωση μόνο το 50% των αναγκών. Στα παραπάνω πρέπει να προστεθεί ότι ο μελετητής δεν προσπάθησε ποτέ να καλύψει το 100% των αναγκών των μόνιμων κατοίκων, δίνοντας 1300 θέσεις στάθμευσης σε επισκέπτες, ενώ ποτέ δεν συμπεριέλαβε τον χώρο στάθμευσης στο εμπορικό διατηρώντας μόνο τους χώρους στάθμευσης στο Λυρικό και στις Κουλίνες. Καταλήγοντας τεκμηριώνονται  τα εξής τρία συμπεράσματα:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Κέρκυρα: Άρχισαν οι συστηματικοί έλεγχοι στα οχήματα εφοδιασμού στην παλιά πόλη

  1. Το Σ.Β.Α.Κ. εκτροχιάστηκε τελείως από το χρονοδιάγραμμα στο οποίο έπρεπε να έχει υλοποιηθεί, καθώς θα ολοκληρωθεί με δύο χρόνια καθυστέρηση από το προβλεπόμενο της σύμβασης.
  2. Πρόκειται για υπερκοστολογημένη μελέτη καθώς κόστισε στο Δήμο 142.025,00 ευρώ ενώ αντίστοιχοι Δήμοι πλήρωσαν πολύ λιγότερα όπως ο Δήμος Ρόδου (24.800,00 ευρώ) και ο Δήμος Μυτιλήνης (59.839,81 ευρώ).
  3. Στις 13/11/2023 υφαρπάχθηκε η ψήφος των μελών του Δ.Σ. όσον αφορά την ψήφιση της δεύτερης φάσης, καθώς οι δεσμεύσεις περί δυνατότητας τροποποιήσεων κατά την τρίτη φάση αποδείχθηκαν ψευδείς.

Η προβληματική κατάσταση που έχει δημιουργηθεί από το τελικό σχέδιο του Σ.Β.Α.Κ., πρέπει να επιλυθεί από τη νέα Δημοτική Αρχή η οποία δεν είχε καμία δυνατότητα παρέμβασης στην τελική μορφή της μελέτης.

 

*Γεωπόνος – Γεωργικός Σύμβουλος, Πρώην Δημοτικός Σύμβουλος    

__________________________________________________________________________

Ακολουθήστε το kerkyrasimera.gr για να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα από την Κέρκυρα.

Ακολουθήστε μας στο Google News

Ακολουθήστε μας στο Instagram

Ακολουθήστε μας στο twitter

Ακολουθήστε μας στο Facebook

Απαγορεύεται αυστηρά η μη εξουσιοδοτημένη χρήση ή / και η αναπαραγωγή αυτού του υλικού χωρίς ρητή και γραπτή άδεια από τον συγγραφέα ή / και τον ιδιοκτήτη. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποσπάσματα κειμένων που δημοσιεύονται σε αυτήν τη σελίδα και σύνδεσμοι, υπό την προϋπόθεση ότι δίνεται πλήρης και σαφής αναφορά στο kerkyrasimera.gr με κατάλληλη και συγκεκριμένη κατεύθυνση (υπερσύνδεσμος/link) προς το πρωτότυπο περιεχόμενο.
error: Το περιεχόμενο προστατεύεται!!